Armel Le Cléac’h osam je godina držao rekord Vendée Globea, a Charlie Dalin sada ga je „skinuo“ za više od devet dana. Legendarni francuski jedriličar prokomentirao je aktualnu regatu.
Armel Le Cléac’h najuspješniji je sudionik Vendée Globea, jer jednom je pobijedio i dvaput bio drugi na toj kultnoj samačkoj regati.
10. izdanje Vendée Globea još nije gotovo. 114 dana nakon starta na moru su još uvijek dva samca. Dok ovo pišemo, Fabrice Amadeo je 175 milja, a Belgijanac Denis Van Weynbergh oko 500 milja od cilja u luci Les Sables-d’Olonne.
31 samac je završio regatu, a sedam jedriličara je odustalo. 10. izdanje kultne regate komentirao je legendarni Armel Le Cléac’h.

Photo Vincent Curutchet / DPPI / Vendée Globe
Jeste li pratili 10. Vendée Globe i kako ste doživjeli regatu?
Naravno, stalno sam pratio tracker i vremenske modele, a posebno sam gledao što se događa s vodećima. Ovo je bila izvrsna regata! I rekao bih – normalna. Jer prije četiri godine vremenski modeli nisu bili naklonjeni samcima, bila je spora regata, s puno havarija i na kraju se nekima kompenziralo vrijeme. Ovo sada je bila eliminacijska regata, s napetim dvobojem najboljeg dvojca sve do cilja. Mislim da je na kraju pobijedio najbolji jedriličar.
Kako komentirate pobjedu Dalina?
Sjajno je jedrio i mislim da se svi slažemo da je zasluženo pobijedio. Od samoga starta bila je žestoka borba, a Dalin je sve segmente regate odlično odradio. Imao je iskustvo i brod napravljen prema svojim zahtjevima, a stalno je donosio ispravne strateške odluke. To mu je omogućilo da stalno bude u dobroj poziciji bez preuzimanja nepotrebnih rizika. Na kraju se znao nositi s pritiskom.

Photo Olivier Blanchet / DPPI / Vendée Globe
Popravio je vaš rekord za više od 9 dana. Što o tome mislite?
Da, to je impresivno. Znali smo da postoji velika šansa da padne novi rekord, jer brodovi su tehnički evoluirali. Procjenjivalo se da nove IMOCA jedrilice imaju 15% bolje performanse u odnosu na one prethodne generacije i to se pokazalo točnim. No, tri najbrža samca uz to su morala stalno jedriti na najvišoj razini da bi bila tako brza. Charlie je ipak i riskirao, pogotovo kada je krenuo ravno u veliku depresiju u indijskom oceanu. Postoji rizik koji nekad treba preuzeti, jer dobici mogu biti vrlo značajni. On je to napravio i isplatilo mu se. Nije to nikakva slučajnost. Iza te odluke i njegove strategije tijekom cijele regate su godine rada i skupljenog iskustva.
Gotovo svi samci koji su stigli među prvih deset na ovom Vendée Globu karijere su počeli u klasi Figaro. Kako to komentirate?
Samci koji su se kalili na Figaru apsolvirali su neke stvari koje su fundamentalne za uspjeh na Vendée Globeu. Oni su se naučili na solo jedrenje, na umor, na olujne vjetrove i na potrebu brzog donošenja odluka u ekstremnim uvjetima. Svi koji su prošli Figaro školu tehnički su potkovani i znaju svoj posao. U toj školi nauči se sve što je potrebno za karijeru oceanskog solo jedriličara. Nijedan parametar nije zanemaren i ništa nije prepušteno slučaju. I zato ne čudi što su gotovo svi samci u top 10 prošli tu Figaro školu.

Photo by Xu Jingkun Racing Team
Koje jedriličare ste na ovom izdanju regate posebno pratili?
Bio mi je užitak pratiti Sébastiena Simona. Nakon što je ostao bez foila ostao je pozitivan i baš mi je drago što je uspio završiti regatu i to na trećem mjestu. Naravno, nemoguće je ne govoriti o Violette Dorange, koja je postala fenomen. Jako mi se svidio i Jingkun Xu, koji je bio na brodu s kojim sam ja 2008. prvi puta nastupio na Vendée Globeu. To je IMOCA koja je već ima dosta milja iza sebe. Jingkun je otvoreno i iskreno pričao o životu na brodu, o poteškoćama i radostima. Bilo mi je veliko zadovoljstvo pratiti ga sve do cilja.
Kako je izgledao nastup Armel Le Cléac’h na Vendée Globeu prije osam godina, možete vidjeti u ovome videu: