Samo će pet gigantskih ULTIM trimarana jedriti planiranom rutom koja vodi iz engleskog kanala prema Martiniqueu, s obaveznim obilaskom otoka San Paulo i San Pedro ispred Brazila
Rekordna flota od 95 brodova s dvočlanim posadama našla se na startu 16. izdanja regate preko Atlantika Transat Jacques Vabre, a početak utrke poremetila je žestoka jesenska ciklona s tri uzastopna velika sustava s niskim tlakom koja je protutnjala biskajskim zaljevom. Kako bi izbjegli opasni Biskaj i potencijalnu životnu ugrozu za jedriličare pri prolasku ozloglašenog rta Finisterre na sjeverozapadnoj punti Španjolske, regatni odbor promijenio je kurs za 44 posade na jedrilicama Klase 40 i podijelio za njih regatu u dvije etape. Te posade su nakon starta krenule ravno prema 329 milja udaljenom Lorientu, gdje će pričekati smirivanje vremena kako bi nastavile s drugom etapom prema Martiniqueu. Bodovat će im se vremena u obje etape.
Klase Ultim, Ocean Fifty i Klasa 40 startale su u originalno predviđenom terminu, a flota od 40 IMOCA jedrilica ostala je u Le Havreu. No, samo će pet gigantskih ULTIM trimarana jedriti planiranom rutom koja vodi iz engleskog kanala prema Martiniqueu, s obaveznim obilaskom otoka San Paulo i San Pedro ispred Brazila. Procijenjeno je naime da trimarani s brzinama od preko 40 čvorova mogu pobjeći dubokoj depresiji koja danas donosi udare vjetra do 80 čvorova i valove od 10 do 12 metara kod rta Finisterre. Trimarani su iz Le Havrea startali prvi, nakon njih na more je krenulo šest katamarana klase Ocean Fifty, a potom su startale i posade na jedrilicama Klase 40. Flota IMOCA ostala je u Le Havreu, posade su u stanju pripravnosti, no po svoj prilici na more neće izaći u narednih nekoliko dana dok se vrijeme ne smiri.
U klasi IMOCA na Transat Jacques Vabreu ove godine sudjeluje rekordnih 40 posada, a ova regata kvalifikacijska im je za naredni Vendée Globe. I vrlo je značajna, jer na Vendée Globeu sljedeće godine može nastupiti 40 IMOCA, a za nastup na najprestižnijoj samačkoj regati konkuriraju 44 projekta. Posade na IMOCA-ma stoga su s podijeljenim osjećajima dočekale odluku regatnog odbora o odgodi starta, a njihova razmišljanja u sažela je u izjavi medijima britanska kormilarka s IMOCA-e Medallina Pip Hare: „Nama se nije činilo da su uvjeti prestrašni, prema izračunu bismo imali oko šest sati vrlo jakoga vjetra te nakon toga još tri do šest sati teškoga stanja mora, ali nakon toga bi trebali biti u redu. No, pričala sam s drugim kormilarima pa mi je tako mađarski skiper Szabolcs Weöres kazao kako oni jedre na znatno sporijem brodu i bili bi oko 150 milja iza nas prilikom prolaska rta Finisterre i njih bi nevera zeštoko pogodila. Odluka regatnog odbora stoga je ispravna. Reflektira raznolikost flote u klasi IMOCA, a to je nešto što moramo poštovati i cijeniti. Foileri nove generacije pobjegli bi oluji, ali stariji brodovi bi zapeli“.
Iz regate je inače ispao Charlie Dalin, pobjednik TJV-a 2017. godine, kojemu je na novome MACIF-u ko-skiper Pascal Bidégorry. Dalin ima zdravstvene probleme tako da će samo formalno startati i odmah se vratiti na kraj , kako bi zadovoljio formu i ispunio uvjet za nastup na Vendée Globeu. Od preostalih 39 dvočlanih posada u klasi IMOCA, tri su izrazita favorita. To su Jéremie Beyou, koji jedri na Manuardovom brodu Charal porinutom lani, a ko-skiper mu je čuveni Franck Cammas, zatim Thomas Ruyant i Morgan Lagravière koji su pobijedili na prethodnom TJV-u te Yoann Richomme, dvostruki pobjednik Route de Rhuma, kojemu je partner na brodu ove godine Yann Eliès.