50 studentskih timova predstavljalo 31 sveučilište iz 25 zemalja, a mladi inženjeri dobili su priliku sudjelovati na forumima i razgovorima s ključnim igračima yachting industrije
Na poziv Yacht Club de Monaco i njihova predsjednika, princa Alberta II., tijekom prošlog tjedna su se u Monaku okupili brojni studenti, budući inženjeri i profesionalci, predstavnici nautičkih tvrtki, pod pokroviteljstvom prinčeve fondacije, te tvrtki Credit Suisse, BMW i SBM Offshore. Ovo okruglo 10. izdanje Izazova, privuklo je i neke od ključnih igrača yachting industrije, kao što su brodogradilišta Oceanco, Ferretti Group, Monaco Marine, Sanlorenzo, Lürssen i Palumbo SY Refit. Tajnik YCM-a, Bernard d’Alessandri, komentirao je kako je „Njihova prisutnost u ovakvom broju važan i pozitivan signal.“
Međunarodno natjecanje Monaco Energy Boat Challenge iz godine u godinu privlači sve više natjecatelja, sveučilišta i profesionalaca. Ove godine održano je 15 disciplina natjecanja u tri kategorije plovila. Sudjelovalo je gotovo 50 timova predstavljajući inovacije iz područja efikasnosti plovidbe, zelene energije, inovacija iz područja brodogradnje poput biorazgradivih materijala, reciklirajućih materijala, te bio materijala i supervodiča.
Predsjednik međunarodnog žirija i CEO EODev-a, Jérémie Lagarrigue kazao je „Primjerice, za istu količinu energije (ekvivalentnu jednoj litri dizela) najbolji natjecatelj Enegry kategorije preplovio je ukupno 27 nautičkih milja u četiri sata.“
Također, ove je godine zabilježena i sve manja razlika među natjecateljima. Na kraju svih morskih testiranja, talijanski Uniboat je pobijedio u kategoriji Energy treću godinu za redom, dok je u Solar kategoriji ponovo najbolji bio nizozemski Sunflare Team Veolia. U kategoriji Open Sea, ukupni pobjednik bio je TU Delft Hydromotion Team iz Nizozemske.
Ujedinjena industrija
YCM E-boat povorka u suorganizaciji s Aqua superPower ujedinila je brodograditelje električnih plovila. Sudjelovalo je oko 15 električnih brodica koji su prodefilirali uz obalu između Monaka i Ventimigliae, te natrag, prevalivši oko 21 nautičku milju. Suosnivačica tvrtke Aqua superPower koja gradi mrežu brzih elektro-punionica za brodove, Luisa Bonello komentirala je da je Monako prvi prepoznao potencijal električne propulzije i njenog potencijala za transformiranje yachting industrije.
Svi brodovi mogli su se vezati na prvi YCM E-Dock, ponton sagrađen od ekoloških materijala, opremljen super brzim punjačima s izmjeničnom i istosmjernom strujom, sposobnim istovremeno puniti 20 brodica. Bila je to jedna od uspješnih demonstracija koju provode organizatori Yacht Club Monaco i Aqua superPower te dionici događaja, brodograditelji električnih brodica.
Industrijski značaj
Da ne bi sve ostalo na povorci i studentskim projektima, organiziran je i Job Forum, događaj koji okuplja predstavnike industrije i mlade inženjere koji tim putem stvaraju prve kontakte s industrijom. S tim je forumom Yacht Club Monaco započeo 2019. godine, a kroz njega su ostvareni različiti programi za razmjenu studenata i stažiranje u visoko pozicioniranim tvrtkama poput Monaco Marine, Sanlorenzo, Palumbo SY Refit, E1, SBM Offshore, Comarbel, Vita i M3 (Monaco Marina Menagement). Ujedno tamo se susreću konkurenti i potencijalni kandidati za razgovore.
„Ključno je da potičemo mlade ljude i održiva rješenja koja se mogu primijeniti u yachting industriji, što je glavni razlog našeg okupljanja, da podržimo sve dionike događaja,“ komentirao voditelj komercijalnog odjela Monaco Marine, Tanguy Ducros.
Čelni čovjek brodogradilišta Palumbo SY Refit, Antonio Palumbo komentirao je gledište profesionalaca “Vjerujemo u njih (studente, dionike natjecanja), posebno kada je riječ o održivosti, jer mislimo da će oni biti glavni igrači u budućnosti ovog sektora.” Dvadesetdevetogodišnji Daniele sa Sveučilišta u Messini komentirao je da je ove godine bilo više o 80 intervjua na veliko zadovoljstvo studenata „Fantastično je biti ovdje i sudjelovati u natjecanjima i imati priliku razgovarati s predstavnicima industrije.“ Slaže s time i njegov dvadesetjednogodišnji kolega Iacopo sa Sveučilišta u Bologni koji je dodao da je “Zanimljivo učiti o procesu intervjua. To je zaista korisna inicijativa i da sam pred diplomom, smatrao bih to jednim od glavnih razloga za sudjelovanje u ovom izazovu.”
Tech Talks u Open Source kategoriji
Naglasak razgovora tijekom programa Tech Talks u kategoriji Open Source bio je na razmjeni ideja između dionika i na tome da timovi međusobno prezentiraju svoj projekt pred drugim timovima. U tom je duhu održan i Corporate Mentoring Program, kako bi predstavnici industrije mogli dati konkretnu podršku studentima i njihovim projektima, kao što je primjerice Oceanco podržao tim Néréides UTT Marine koji se natjecao u kategoriji Energy.
„Mentorirali smo ih i opremili gorivom ćelijom. To je laboratorij gdje studenti isprobavaju različite vrste propulzijskih sustava i inovacija. Sjajan način za testiranje njihove sposobnosti,“ istaknuo je Paris Baloumis, direktor marketinga Oceanco Grupe. Bivši natjecatelj Monaco Energy Boat Challengea, Thomas Grosjean komentirao je „Pomogli smo studentima iz Montreal Polytechnic i Swiss Solar timova integrirati gorivu ćeliju na njihova plovila. Dijelili smo iskustvo i kontakte, dobavljače i partnere,“ a zahvaljujući kontaktima ostvarenim kroz Job Forum pronašao je poziciju u Hélion Group kao inženjer gorivih ćelija, zadužen za razvoj sektora pomorstva i unutarnjih voda.
Idući događaj ovog tipa u organizaciji YCM-a je treći Monaco Smart & Sustainable Marina Rendezvous koji će se održati 24. i 25. rujna.
Piše: Teo Marević
Foto: Team Borlenghi