GX Superyachts objavio fotografije okretanja prvog trupa 42 metra duge jahte. Radovi napreduju i brže od planiranog
Brodogradilište superjahti GX Superyachts proizašlo iz slovenskog Greenline Yachtsa objavilo je veliki korak u gradnji prvog primjerka. Aluminijski trup GX42 superjahte je okrenut početkom godine, što je znači da su strukturalni poslovi na trupu gotovi. Kompleksni okret označuje prekretnicu u gradnji i početak nove faze.
Za okretanje su bile zadužene četiri velike dizalice koje su nekoliko sati pažljivo okretale buduću superjahtu izvan hale u kojoj se gradi. Proces gradnje odvija se u partnerstvu s brodogradilištem SES Yachts u blizini Tuzle, u Turskoj.

Prvi trup GX Superyachts ispred rokova
Ovakav događaj poseban je za svako brodogradilište, naročito za novi brend superjahti. Proces okretanja usnimili su dronom, a viseća čvrsta metalna konstrukcija je impresivan prizor, posebno u kontrastu sa zimskim zelenilom oko brodogradilišta.
Porinuće je najavljeno za ljeto 2026. godine, a jednom kada bude isporučena, bit će vodeća na tržištu po efikasnosti i iznimnom komforu. Brodogradilište navodi kako će porinućem ove jahte započeti novo doba odgovornog jahtinga. Nakon što je trup okrenut, na njega je odmah postvljena i pričvršćena superstruktura.

Velik interes za konceptom održivih superjahti
Prvi GX42 je niskoprofilna verzija s povišenom pilotskom kabinom, zakrivljenim hardtopom koji joj daje sportski izgled i ujedno je prekriven zapanjujućim kapacitetom od 27 kW solarnih panela. Ova struktura se već sada nazire. „Jako je uzbudljivo vidjeti da naš pažljivo izabrani partner SES Yachts ostvaruje takav napredak,“ kazao je osnivač i vlasnik GX Superyachts, Vladimir Zinchenko. „Okretanje GX42 trupa moglo bi biti i stresno, ali proces je prošao točno kako je i planirano. Ne samo to, nego sada su trup i nadrgađe spojeni, pokazujući tako po prvi puta budući oblik broda .“
„Gradnja ne samo da ide po planu, nego smo zapravo ispred rokova, na zadovoljstvo vlasnika. Započeli smo prikazivati GX42 mnogim zainteresiranima koji su iskazali pravi interes u novi brend. Čini se da je ovaj iznimni projekt upravo napravio veliki korak naprijed. Ne možemo biti zadovoljniji s posvećenim timom koji je ovo sve omogućio, od vizionarskog dizajna Marca Casalija do Francesco Rogantin & NAMES na top kvaliteti navalne arhitekture i SES-u na njihovom vještom zanatskom radu.“

Više o ambicioznom projektu vlasnika Greenline Yachts, pisali smo u rujnu, nakon službenog predstavljanja novog brenda u Monaku. Tekst možete pronaći na ovoj poveznici.
Marco Casali već je radio na dizajnu prošlogodišnjeg modela Greenline Yachts 58 Fly kojeg smo testirali za More. To je ujedno i najveći brod Greenline Yachtsa te jedini model brodogradilišta kojeg nisu dizajnirala braća Jakopin i njihov J&J Design studio, originalni tvorci brodogradilišta Greenline Yachts.