Slovenski brodograditelj Greenline poznat po svojim elektro, hybrid ili dizelski pokretanim motornim jahtama dužine do 20 metara sada kreće u znatno veći i luksuzniji segment
Danas je Vladimir Zinchenko, CEO i većinski vlasnik brodograditelja Greenline u Monacu nautičkoj javnosti predstavio svoj novi poduhvat. Nakon što su u posljednjih petnaest godina pod njegovim vodstvom sagradili više od 1000 jahti koje plove svim morima svijeta krenuo je u svijet mega i superjahti linijom GX Superyachts. Premda će za razliku od Greenlinea koji se gradi od stakloplastike biti građene od aluminija te velike jahte nastavit će sličnim putem.
Naime, sjetit ćemo se da je Greenline još 2008 godine predstavivši svoj prvi model, 33-icu, bio prva serijska brodica koja je pored klasične dizelske nudila vrlo sofisticiranu elektro ili hibridnu propulziju uz vrlo efikasan trup. Sve s ciljem efikasne uporabe energije, održivosti i zaštite mora i prirode općenito. To je ostala odlika Greenlinea sve do danas i ona se očito prenosi i u GX liniju.
Ekološka učinkovitost
A riječ je o liniji custom made jahti dužine od 24-56 metara koje nude moderan dizajn i veliku udobnost za sve koje na njima borave u plovidbi. One će težiti postavljanju novih standarda u ekološkoj učinkovitosti korištenjem iskustava jedinstvenog serijskog hibridnog pogona i snažnih solarnih sustava koji čine dio strukture jahte.
Svaka GX Superyacht oprema se hibridnim pogonskim sustavom omogućujući električno krstarenje ali i snažne dizelske performanse kada je to potrebno. Ako plovi brzinom od 6 čvorova u električnom načinu rada, ove jahte mogu postići domet do 100 nautičkih milja. Dok u dizelskom načinu rada mogu prijeći Atlantik ploveći brzinom od 12 čvorova, dok je maksimalni domet 11571 nm pri 6 čvorova. U usporedbi s konvencionalnom jahtom, GX serija će imati manje od 40 posto emisija ugljika. Kao i Greenline Yachts, GX Superyachts su dizajnirane sa velikim solarnim poljima i litijskim baterijama golemog kapaciteta što zajedno znači da brod može tiho ležati na sidru 48 sati ili više. Tijekom tog vremena, svi brodski sustavi uključujući klimatizaciju prazne baterije bez potrebe za paljenjem generatora. To je koncept koji je već dokazan kod Greenline Yachtsa. Zanimljivo je i da je prvi kupac za kojeg se gradi prva GX Superyachta došao preko Greenline mreže.
Kako je Greenline u svojim slovenskim pogonima specijaliziran za kompozitnu konstrukciju u kojima mogu graditi jahte do 24m duljine odlučeno je da se GX Superyachts gradi u brodogradilištu SES Yachts iz Tuzle, Turska.
Marco Casali i Francesco Rogantin potpisuju projekt
Radovi na izgradnji prvog GX42, jer to je prva GX Superyacht, već su u tijeku, a ceremonija polaganja kobilice bila je 1. lipnja 2024. Više od 50 posto trupa već je zavareno. Isporuka je predviđena za ljeto 2026.
Marco Casali, prava dizajnerska zvijezda zaslužan je za vanjske linije i unutrašnjost GX-a koji se odlikuje niskim profilom s izuzetnim volumenom interijera. Jahta se može dobiti u Coupe ili Flybridge inačici. Obje imaju veliki beach klub sa jacuzzijem i barom na krmi sa sklopivim terasama i hidrauličnom platformom. Unutrašnjost će biti vrlo luksuzna, pače otmjena sa stylingom koji se oslanja se na neke od najboljih specijaliziranih marki na svijetu. Na primjer, kupaonice jahti opremljene su porculanskim posuđem Antonio Lupi i Dornbracht slavinama. Namještaj je Poltrona Frau i Rugiano.
Francesco Rogantin iz studija NAMES nacrtao je podvodni dio trupa koji maksimizira stabilnost kao i potencijal brzine. Ovo je važan element za veliki doseg GX Superyacht, čak i pri respektabilnoj brzini krstarenja.
Nismo propustili priliku nazvati Vladimira Zinchenka i upitati ga kako je prošlo predstavljanje u Monaco Yacht Clubu. ”Prošlo je odlično, bilo je prisutno više od četrdeset novinara i mnogo uglednika. Nitko od njih nije niti sanjao da ćemo se mi iz Greenlinea pojaviti na Monaco Yacht Showu sa 42 metarskom hibridnom mega jahtom i da ćemo stupiti na područje superjahti. Nisu očekivali niti toliko inovacija i inovativnih tehnologija na jednom brodu. Niti da je prva jahta u gradnji te da ima svoga kupca.”
Što znači vaš ulazak na područje superjahti za Greenline kakav poznajemo?
Greenline kojeg poznajemo će definitivno ostati. Te jahte ćemo i nadalje graditi i služit će nam kao platforma za razvoj najnaprednijih tehnologija. Istodobno vjerujemo u gradnju superjahti. Nema razloga da ne nastavimo. Već smo podmakli u projektiranju slijedeće dvije jahte. Bit će to GX Superyacht 34 i GX Superyacht 56.
Tko će ih dizajnirati?
I njih dizajnira Marco Casalli s kojim smo se upoznali radeći interijer za Greenline 45. Potom nam je u cijelosti dizajnirao Greenline 58 Fly na kojem smo imali priliku zajedno biti kad ste ga testirali za More. Ta suradnja, kao i ova na 42-ici se pokazala vrlo uspješna i nema razloga da je ne nastavimo. Također i sa Francescom Rogantinom koji će i u buduće projektirati linije trupa.”