Clarisse Crémer uspješno je završila regatu preko Atlantika New York Vendée i kvalificirala se tako za najvažniju svjetsku samačku regatu – Vendée Globe.
Clarisse Crémer, skiperici IMOCA jedrilice L’Occitane en Provence za zadnji prelazak Atlantika trebalo je dugih 14 dana. Jedrila je vrlo konzervativno, kako bi sačuvala brod s kojim je već imala problema na prethodnoj transatlantskoj regati Transat CIC. Frustrirajuću zadnju kvalifikacijsku regatu završila je na vrijeme i stekla tako pravo da po drugi puta nastupi na Vendée Globeu.
Put do toga bio je dug, neizvjestan i trnovit. Njezina kvalifikacijska kampanja krenula je početkom prošle godine, kratko nakon što je rodila djevojčicu. Prethodni sponzor zbog trudnoće i majčinstva otkazao joj je suradnju i odlučio da je neće financijski pratiti u pokušaju da se kvalificira za Vendée Globe.
Podrška Alexa Thomsona
U tom teškom trenutku uskočio joj je Alex Thomson, koji je stao iza njezinog projekta i osigurao financiranje kampanje. Zajedno su odlučili svima pokazati da majčinstvo ne bi smjelo biti prepreka za jedriličarke koje se natječu na najvišem nivou.
I uspjeli su. Organizatori Vendée Globea 2. srpnja objavit će službeni popis svih sudionika predstojeće samačke regate oko svijeta. No, to je samo formalnost.
Prethodna godina bila je vrlo intenzivna za Clarisse. Nastupila je i završila sve kvalifikacijske regate koje su bile na programu. Popis je impresivan. Završila je: Rolex Fastnet Race, Défi Azimut, Transat Jacques Vabre, Retour a la Base, Transat CIC i New York Vendee.
U nešto više od godinu dana, mlada jedriličarka i majka završila je tako šest velikih regata, od čega četiri preko Atlantika. Od toga su tri transatlantske regate bile za samce. U sklopu tih regata prešla je više od 16 tisuća nautičkih milja, a od toga oko 10 tisuća nautičkih milja kao solo jedriličarka.
Britanski skiper Alex Thomson pet puta je nastupio na Vendée Globeu, a dva puta je bio na podiju. Na zadnjem izdanju regate bio je izraziti favorit i uvjerljivo je vodio na prvoj dionici prema Cape Townu. Ipak, njegova IMOCA Hugo Boss nije izdržala, popustio joj je trup i Thomson se morao povući iz regate.
Frustrirajuća zadnja regata
Nakon toga je, na sveopće iznenađenje, objavio da neće nastupiti na narednom izdanju Vendée Globea, kako bi se posvetio obitelji. No, odlučio je u kritičnom trenutku stati iza Clarisse, nakon što ju je otpilio dotadašnji sponzor. Thomson je o svojoj štićenici po završetku regate New York Vendée kazao:
- Glavni cilj u ovoj zadnjoj regati bio je samo završiti je, bez rezultatskog imperativa. Bilo je to vrlo frustrirajuće za Clarisse, jer morala je jedriti vrlo konzervativno, kako se slučajno nešto ne bi dogodilo brodu. Ona je vrlo kompetitivna i teško joj je palo što je morala jedriti s tom kočnicom. Ali uspjela je i jako sam ponosan na nju. Sada je to obavljeno i možemo se na miru pripremiti za Vendée Globe. Imamo izvrstan tim, koji se u ovih godinu dana koliko je zajedno uigrao, a brod je također izvanredan. I Jedva čekam vidjeti Clarisse kako na Vendéeu jedri bez ikakvih kočnica.
33 – godišnja Clarisse Crémer počela je jedriti relativno kasno, kada je bila na fakultetu, ali krenula je odmah žestoko. Prva značajnija samačka regata koju je završila bio je Mini Transat 2017 godine. Nakon toga jedrila je u klasi Figaro i tu je stekla iskustvo koje joj je omogućilo prvi nastup na Vendée Globeu prije četiri godine.
Uspješno je završila Vendée i to na 12. mjestu. To je najbolji plasman neke jedriličarke u povijesti najteže svjetske samačke regate. Po završetku regate New York Vendée, Clarisse je kazala:
- Oduševljena sam što sam još jednom dobila priliku krenuti u Vendée Globe avanturu. Zadnjih nekoliko mjeseci bilo je vrlo intenzivno, u trenucima je bilo teško i iscrpljujuće, mentalno i fizički, ali isplatilo se. Sada sam fokusirana isključivo na ono što je ispred mene. L’Occitane en Provence je izvanredan brod, imam sjajan tim i jedva čekam da regata počne.
Trofejna IMOCA
L’Occitane en Provence jedna je od najboljih IMOCA jedrilica prethodne generacije. Njeno prvo ime bilo je Apivia. Na tome brodu Charlie Dalin pobijedio je na regati Transat Jacques Vabre (2019.) te bio drugi na Vendée Globeu (2021.) i Route du Rhumu (2022.). Dalin ima novi brod, a Apivia je prodana i sada se zove L’occitane en Provence.
Clarisse Crémer je uzor novim generacijama
Adrien Geiger, izvršni direktor L’occitane en Provencea, kazao je kako je ta tvrtka iznimno ponosna što ima priliku podržati Clarisse Crémer.
- Clarisse je sjajan uzor novim generacijama. Ona stalno dokazuje da možeš ostvariti i gotovo nemoguće ako to dosita želiš. Uz to, ona je jedna od rijetkih jedriličarki koja će nastupiti na regati koja je i dalje gotovo isključivo rezervirana za muškarce. Naša tvrtka jedna je od prvih u branši koja na globalnoj razini ženama osigurava sva prava i naknade tijekom porodiljnog dopusta. Znamo da je mladim majkama teško uskladiti profesionalne i obiteljske obaveze. To je još jedan od razloga zašto smo odlučili stati iza Clarisse i njezinog Vendée Globe projekta – kazao je Geiger.
Brod ide na refit, Clarisse na zasluženi odmor
Nakon vrlo intenzivnog ritma tijekom posljednjih mjeseci, Clarisse će po završetku zadnje kvalifikacijske regate za Vendee Globe napokon malo odmoriti. Najavila je da će naredna dva tjedna provesti s obitelji. Njezina IMOCA L’Occitane en Provence ide pak u brodogradilište gdje će na refitu biti cijeloga ljeta. Planirano je da ponovno u moru bude početkom rujna. Clarisse će nakon toga na njoj obaviti zadnje testove i pripreme, kako bi bila spremna za 10. studenog i start Vendée Globea.