Charles Caudrelier kasno sinoć pristao je u Hortu na Azorima, a na trimaranu Maxi Edmond de Rothschild odmah su mu se pridružili članovi tehničkog tima.
Uvjerljivo vodeći samac na regati Arkea Ultim Challenge na Azore je pristao iz nekoliko razloga. Biskajskim zaljevom tunje oluje, a vrijeme se neće smiriti naredna tri dana pa Charles Caudrelier nije želio ništa riskirati. Uz to, tijekom prilaska Azorima jedrio je po 40 čvorova i po valovima od četiri metra, a njegov trimaran nakon više od šest tjedana na moru to nije izdržao te je otpao dio karbonskog laminata na”ruci” koja spaja glavni trup s desnim tubusom. Caudrelier je uvjerljivo vodeći i mogao si je priuštiti zaustavljanje, bez straha da će ga drugoplasirani Thomas Covile sustići.
Šteta na Maxi Edmond de Rothschildu izgleda ozbiljno i pitanje je bi li Caudreiler bez zaustavljanja uopće stigao do Bresta:
Od cilja u Brestu sada je udaljen 1189 milja, ili oko 36 sati jedrenja. Prvo je bilo planirano da na završni sprint krene u nedjelju, ili u ponedjeljak, nakon potpunog prolaska depresije preko Biskaja. Ipak, meteorolozi iz njegovog Gitana tima donjeli su odluku da krene ranije – u periodu između petka navečer i subote u podne. Šteta na brodu dotad će biti sanirana.
Drugoplasirani Thomas Coville jučer je prešao Ekvator i ušao u Doldrume. Trenutno mu dobro ide, stabilno napreduje po laganom sjeveroistočnjaku, no ispred njega ja velika anticiklonalna zona koja će mu blokirati mogućnost jedrenja direktnim kursom prema biskajskom zaljevu.
Alternativa mu je odabir puno duže, ali vjetrovitije zapadne rute. Kako stvari sada stoje, u Brest bi mogao stići sljedećeg četvrtka, 29. veljače, ili dan kasnije. Coville je trenutno 600 milja ispred Armel Le Cléac’ha, koji će Ekvator prijeći za oko 36 sati.
U Atlantiku su ponovno Anthony Marchand i Éric Péron. Rt Horn obišli su jučer, u razmaku od samo četiri sata. Péronov Ultim Adagio inače je jedini na regati koji nema foilove. 42 – godišnji francuski skiper bio je na začelju flote tijekom cijele regate, ali do cilja u Brestu možda i popravi plasman.
Peron je morao napraviti tehničko zaustavljanje u Cape Townu, ali je nakon toga rekordno brzo prešao Pacifik, jedreći na rubu fronte koja ga je katapultirala od Tasmanije do Horna. Tijekom te dionice za 800 milja smanjio je prednost kolege iz klase Figaro Anthony Marchanda, koji je sada samo 300 milja ispred njega. Tome dvojcu do Bresta ostalo je još oko sedam tisuća milja.
Napredovanje samaca možete pratiti na stranicama regate: