Brutalni brifing, kolokvijalno nazvan – sastanak, održao se nakon što je ETNZ izgubio u San Franciscu 2013. već skoro dobiveni meč za 34. America’s Cup. Na njemu su donesene bitne odluke vezane uz budućnost tima i način vođenja nove kampanje.
Sastankom je predsjedao Bob Field, predsjednik uprave Toyota New Zealand, jedan od najvjernijih sponzora ETNZ-a, i član odbora direktora novozelandskog tima. “Bio je to brutalni proces suočavanja s istinom i samoprocjene funkcioniranja cijelog tima koji je iznjedrio smjernice od 20 točaka kojima će se voditi prilikom procesa restrukturiranja“, ustvrdio je Kevin Shoebridge, u to vrijeme desna ruka Granta Daltona, i nastavio: „Da nismo izgubili na način na koji smo izgubili 2013., vjerojatno nikad do ovakvog saostanka ne bi ni došlo, što bi dalje sigurno utjecalo na novu kampanju i njen ishod.“
Između tih 20 točaka, najvažnije su bile dvije – investirat će se u novu tehnologiju i u nove ljude koji mogu upravljati tom novom tehnologijom. Na prvi pogled, reklo bi se, nije to izmišljanje tople vode, no kada imate uvjet vrlo limitiranog budžeta na raspolaganju, onda to baš i nije lako. U ETNZ-u su bili itekako svjesni da Oracle ne mogu nadmašiti u budžetu, ali su zato znali da ih mogu nadmašiti kroz drugačiji, inovativni i agresivni pristup rješenjima.
Bio je to početak kampanje koja je trebala biti drugačija, inovativna, s ljudima koji su spremni razmišljati bez ograničenja, stvaranja kulture ponašanja koja će mogućiti eksperimentiranje s inovacijama i izazovima očekivanih rezultata.
Nakon ovoga, sve ono čemu smo imali prilike svjedočiti bila je samo egzekucija plana od 20 dogovorenih točaka koji je rezultirao briljantnom pobjedom protiv Oraclea.