Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Intervju
    • Portreti
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Testirali smo Frauscher 1414 Demon

Teo Marević25.05.2025
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

Austrijanci su sagradili izvrstan motornjak koji pruža izniman doživljaj plovidbe. Frauscher 1414 Demon je brod koji osim vrhunskih performansi, upravljivosti, kvalitete gradnje i komocije izgleda fenomenalno

Zaplovili smo Demonom, gliserom opakog izgleda i paklenog imena, a doživljaj plovidbe je vraški dobar! Znamo da je predvidljivo, ali za Demona ne možemo propustiti kazati i ovo – vrag je u detaljima! Zbilja pažljivo dizajniran i precizno građen luksuzni brod zadovoljit će i najsitničavije cjepidlake i plijeniti pažnju onih koji ga na moru susretnu.


U marini u Sukošanu dočekali su nas domaćini iz Master Yachtinga, supružnici Franz i Snježana Schillinger. Ukrcali smo se i najprije u miru razgledali Frauscher 1414 Demon, a zatim se uputili na poludnevnu plovidbu uz Pašman i otočiće kraj Biograda. Imali smo odlične uvjete za plovidbu i odlično se proveli na moru. Iako je temperatura zraka i mora već pala, sunčani dan krajem listopada podsjećao na ljeto, plovidba ovakvom jahtom dodatno je pridonijela zadovoljstvu i izmamila osmijehe na lica svih prisutnih.

Ispod krmene platforme skrivaju se moćne Z-noge švedskog proizvođača zahvaljujući kojima brod grize more


Testirali smo Frauscher 1414 Demon, porinut proteklog proljeća. Model predstavljen prije osam godina u tom segmentu i dalje nema prave konkurencije. Po stilu bi se mogao uspoređivati s Van Dutchem, Rivom i motornim Solarisom, iako bi i u toj usporedbi bio poseban.
Brod je građen od najfinijih materijala na način kakav se danas rijetko viđa. Grade ga vješte ruke austrijskih meštara, te je u cijelosti proizveden u Austriji. Moderna je interpretacija performansnog glisera za vikend-krstarenje. Dizajniran je za one koji vole ostaviti snažan dojam i biti primijećeni. Iako nije prvenstveno zamišljen za duga krstarenja, za ljubitelje direktnog kontakta s morem on je prava luksuzna krstarica. Schillingeri su njime ovog ljeta Jadranom plovili 8 tjedana, što rijetkima uspijeva.

Sto godina brodogradnje

Frauscher je brodogradilište s uskoro stogodišnjom tradicijom, osnovano 1927. godine u Beču. Kada neka tvrtka posluje tako dugo i to u okviru obitelji, očito rade kako treba. U prošlosti su gradili i jedrilice i male glisere za jezera i more, a danas su orijentirani luksuznom segmentu glisera po najvišem standardu brodogradnje. Posljednjih nekoliko desetljeća Frauscher je u nautičkom svijetu ime poznato po kvalitetnim i skupocjenim jahtama sportskih performansi i dobrih maritimnih osobina. Brodogradilištem uspješno upravlja treća generacija obitelji, braća Stefan i Michael Frauscher i njihova sestrična Andrea Frauscher-Oberfrank.

Ključni moment za brodogradilište dogodio se tijekom i nakon svjetske gospodarske krize prije 15-ak godina. Obitelj je najprije bila prisiljena prodati manji udio brodogradilišta. Nekoliko godina kasnije uspjeli su ga otkupiti natrag te dokapitalizirati tvrtku. Dodatnim priljevom kapitala osnažili su proizvodnju, preselili brodogradilište u moderni pogon u Ohlsdorf na pola puta između Salzburga i Linza. Investirali su i u međunarodnu prodajnu mrežu, povećali ponudu i podigli kvalitetu na još višu razinu.

Nakon testiranja domaćini su nas počastili marendom, a tek je u ovom kokpitu zaista bio dobar

Budi mladenački duh

Mogli bismo kazati da Frauscher u ponudi ima glisere temeljene na klasičnim linijama. Ali namijenjene onim vlasnicima koji traže nešto ekstravagantnije od same klasike. Frauscher 1414 Demon je pak moderniji tip brodice iz njihove ponude. Gradi se u dvije verzije – s otvorenom i zatvorenom provom. Verzija sa zatvorenom provom ima prostraniji interijer sa stajaćom visinom u cijelom kabinskom prostoru, te sklopivi bimini iznad kokpita. Ima čistu i dugu palubu obloženu finom tikovinom što joj daje trunku klasičnog izgleda.

Druga verzija, s otvorenom provom u bowrider izvedbi nosi naziv Frauscher 1414 Demon Air. Razlikuje se po karakterističnom T-topu napravljenom u cijelosti od karbona. Naš testni primjerak je porinut ove godine i kombinira zatvorenu verziju Demona, ali s T-topom umjesto biminija. Ta nam se kombinacija više sviđa.

Skiperska pozicija pažljivo je ergonomski posložena, a niskoprofilno vjetrobransko staklo precizno je projektirano i dobro odbija vjetar


Agresivne linije Demona vrlo su upečatljive. Na moru izgleda kao strijela što odaje njegovu performansnu crtu. Ovo je pravi beskompromisni motornjak, na kojemu se brodograditelj nije povodio trendovima. Za 14-metarski brod, mogli bismo reći da na prvi pogled ne nudi puno prostora. No, ako razmislimo malo bolje, ovaj je motornjak stvoren za dnevnu plovidbu s društvom ili vikend-krstarenje udvoje pa više i ne treba. Stoga nije širok cijelom dužinom, kao što to običavaju biti motornjaci namijenjeni prvenstveno krstarenju .

Estetika na prvom mjestu

Bokovi na krmi zaobljeni su kao na blatobranima klasičnih automobila. Taj je prostor mogao biti dio funkcionalnog krmenog prostora, ali estetski bi pričao sasvim drugu priču. Isto je i s oštricom prove, zatim obrnuto zakrivljenim oblikom palube na provi koja izgleda poput metka. Bolje odbija eventualno prskanje i valove, te čini brod čvršćim.
Govoreći o čvrstoći, kada zavirimo ispod spremišnih prostora, možemo vidjeti iznenađujuće robusnu gradnju s ojačanjima sličnim performansnim jedrilicama. Na nekim mjestima, poput strojarnice i garaže za tender, na prvi pogled je jasno da brodogradilište ne štedi na materijalu.
Dapače, stakloplastične stijenke svih elemenata znatno su deblje od onih koje običavamo vidjeti na brodovima za razonodu. A ekstenzivna upotreba čeličnih ojačanja danas je vidljiva još samo na radnim brodicama. Sve ovo govori o Frauscherovom pristupu brodogradnji „kao nekada“ i da je brod inženjerski i predimenzioniran, napravljen da traje i da se minimizira mogućnost kvara i puknuća.
Ako ste mislili da smo se zaletjeli nazvavši spremišni prostor garažom, nismo. Frauscher 1414 Demon ispod krmenog sunčališta ima pravu pravcatu garažu za nemali RIB tender. Tamo još stanu i druge morske igračke, napuhanci, karbonski stupići za postavljanje hlada i druge potrepštine.

Stepenasti trup s oštrom provom i dubokim V-presjekom, te nekoliko uzdužnih spray rails linija funkcioniraju harmonično, pa je plovidba skladna kao pjesma

Trup za jurnjavu

U podvodnom dijelu trupa „naš“ Frauscher ima vrlo oštru provu s dubokim V-profilom. A od sredine prema krmi razvija se stepenasto u moderan gliserski trup. Projektiran je s ciljem da pruža udobnu i sigurnu plovidbu čak i pri velikim brzinama. Toliko velikim da se može natjecati s najbržim RIB-ovima na tržištu. Naime, brodogradilište nudi opciju s Mercury Racing unutarnjim motorima s kojima Demon postiže vrtoglavih 70 čvorova brzine. Naš je primjerak opremljen itekako snažnim, ali „normalnijim“ pogonom. U utrobi Demona nalazi se par Volvo Penta D6 dizelskih motora svaki s po 440 konjskih snaga uparenim s DPI krmenom propulzijom.
S tim pogonom postiže maksimalno 40 čvorova što je lijepa okrugla brojka. Ono što je važnije od maksimalne brzine je njegova krstareća (optimalna) brzina od 20 do 30 čvorova. Pri čemu je brod vrlo stabilan, ravan i ugodan za plovidbu, čak i preko bočnih valova. Gledajući graf potrošnje i prijeđenih milja, omjer se ne mijenja puno od trenutka izglisiravanja do gotovo maksimalne brzine. Iako se možda vlasnici ovakve jahte neće previše opterećivati njezinom potrošnjom, ima onih koji će cijeniti njezinu relativno dobru ekonomičnost.

Zahvaljujući oštrom trupu nježno se dočekuje na svaki sljedeći val, reže ga i odbacuje u stranu, pa je prostor kokpita uvijek suh. Jako dobro reagira na svaku promjenu ručicama gasa i na timunu. Odlično drži pravac i kada pustimo timun preko dijagonalnih valova. Istaknut ćemo odlično uravnotežen trup, zbog čega Demon u skoro cijelom rasponu brzine i brzo izglisirava, sam se poravnava s neutralnim trimom. Srećom opremljen je automatskim trimom, pa ni o tome ne moramo voditi računa.

S dva motora, upravljiv je kao igračka, a opremljen je naravno i pramčanim potisnikom. Pristajanje uz kraj dodatno je olakšano joystickom po čemu je Volvo Penta poznat. Pritiskom botuna „Docking“, preuzima se kontrola joystickom. Upravljanje je vrlo intuitivno, pa smo mogli pristati uz vrh lukobrana Pašmana i polako obaviti iskrcavanje samo 15 minuta nakon što smo prvi put stali za timun ovog motornjaka.

Kabinski prostor

Interijer je jednostavnog rasporeda, podijeljen u tri prostorije. Prostor salona cijelom dužinom ima komotnu stajaću visinu i za više osobe. Ulazi se spuštajući se niz nekoliko stepenica otvaranjem kliznih vrata u desnoj strani kraj kormilarnice. Prostor pruža potpunu intimu i prilikom noćenja u marini. Na krovu kabine nalaze se tri bokaporte sa zatamnjenim staklima. Stoga unutra nigdje ne tuče direktno sunce, a prirodno je osvijetljeno.

Golemi separe u interijeru pogodan za druženje. Stol se spušta i takav čini veliki V-ležaj


S desne strane je kuhinja s indukcijskom pločom s dva kuhala, sudoperom i radnom površinom. Ispod i iznad su ormarići s više nego dovoljno mjesta za posuđe i namirnice. Na radnu površinu još stane aparat za kavu i štogod još, te se u ovoj kuhinji mogu brzo i lako pripremati jednostavnija jela.

Elegantna i funkcionalna kuhinja s puno ormarića i dovoljno prostrana za kuhanje u višednevnoj plovidbi


S lijeve strane su dvoja vrata. Jedna vode prema kabini koja se prostire ispod kokpita sve do strojarnice. Na ulazu kabine je vrlo visoka stajaća visina s krovnim prozorom za prirodnu svjetlost. Tamo su ormari za garderobu i veliko ogledalo, pogodno za presvlačenje. Krevet je 2 x 2 metra, pa je komotniji od većine bračnih kreveta. Unutra je još par malih prozorčića koji gledaju prema podu kokpita, za dodatnu svjetlost unutar kabine.

Kabina je na ulazu s visokom stajaćom visinom, a u nastavku niža ali vrlo komforna


Druga vrata zatvaraju prostor voluminozne kupaonice. Cijeli pod je drenažna rešetka od tikovine, što lijepo izgleda i funkcionalno je, jednostavno za održavanje. Odmah do ulaza je umivaonik s ormarićima i velikim dobro osvijetljenim ogledalom, a u nastavku prostor za tuširanje s WC-om i klupom. Iznad je zamućeni krovni prozor za prirodnu ventilaciju i osvjetljenje.

Pažljivo organizirana i prostrana kupaonica s izdašnom visinom, prirodno i umjetno osvijetljena


Salon se sastoji od velikih klupa V-oblika sa stolom koji se može spustiti i tako činiti još jednu veliku kabinu za noćenje iako to nije primarna funkcija. Okolo su lijepe police i ormarići za stvari. Cijeli prostor doima se još većim i elegantnijim zahvaljujući pažljivo dizajniranim svjetlima koja naglašavaju linije trupa prema provi.

Kokpit i kormilarnica

Jedan od najupečatljivijih dijelova ovog broda je kormilarnica. Impresivan dizajn koji opet kombinira estetiku klasičnih jahti s modernim dizajnom. Ustvari je vrlo moderna kormilarnica, opremljena suvremenim navigacijskim i upravljačkim uređajima poput MFD-a i joysticka, ručice potisnika, te digitalnih ručica motora i bežičnog timuna, ali su iznad modernog sustava instalirane klasične urice za okretaje motora, stanje rezervoara, temperaturu i tlak ulja itd.
Pored skiperske fotelje još je jedan identičan naslonjač. Sve je elegantno uklopljeno u dizajn, s custom izrađenim sjedalima. Iznad kormilarnice je široko vjetrobransko staklo koje, kada spustimo sjedalo, pruža dobar zaklon u brzoj plovidbi i zatamnjeno je pa pomaže kod jakog sunca. Preglednost je izvrsna, iz pozicije skipera vidi se 360 stupnjeva i svi kutevi broda.
Odmah iza skipera je centralni dio broda. Vanjska kuhinja s električnim roštiljem i barom s hladnjakom i ledomatom. Još jedan hladnjak nalazi se i nadohvat ruke skiperu, s lijeve strane. Centralni dio kokpita s polukružnom klupom i visokim naslonom je u hladovini ispod T-topa. Između je veliki masivni stol od debele tikovine. Kada se preklopi, lako se prolazi, a otvoren ima mjesta za večeranje s nekoliko odraslih osoba.
Posvuda u kokpitu i u prolazima prema krmi su spremišta za konope i bokobrane. Sve se zatvara savršeno precizno, a rubovi i sve linije tikovog poda su poravnate smisleno, u milimetar. Iza centralnog kokpita je veliko sunčalište i zatim krmna platforma.

Kao nakit

Frauscher izgleda skupocjeno, a izgled ne vara. Cijena ovog modela je oko 1,3 milijuna eura. Čovjek se može pitati što to toliko može koštati na brodu ove veličine. I odgovor je složen, ali u principu jednostavan. Postoji više razina kvalitete, Frauscher pripada onoj najvišoj. Primjerice, testirani primjerak obojen je specijalnom Ferrari svjetlucavo sivom bojom. Paluba i kokpit obloženi su finom tikovinom, a i najduže letvice su neprekidne, u jednom komadu. Karbonski detalji, inoks i druga ojačanja, te fino obrađeni završni slojevi elemenata u kokpitu i interijeru, dizajn rasvjete, presvlake itd. podižu razinu komfora ali i cijenu.
Opremljen je generatorom, klimatizacijskim uređajem, indukcijskom kuhinjom, vanjskom kuhinjom te mnoštvom pažljivo dizajniranih elemenata. Frauscher u dizajnu surađuje s Porscheom i vodi se isključivo top kvalitetom.

Koliko je stabilan, demonstrirala nam je Snježana kada je tijekom vožnje s lakoćom odšetala na palubu, te opušteno sjela uz rub i uživala upijajući posljednje zrake sunca tog listopadnog dana

Snježana i Franz govore nam kako se za iste novce može kupiti svašta drugo, nekretnina ili neka druga velika jahta. Ali nije poanta u tome koliko kabina i koliko kvadrata ima jahta, te ima li walk-in garderobu, već kakav osjećaj pruža. A njima očito pruža puno, s obzirom na to koliko guštaju na moru. „Na velikoj jahti je lijepo, ali nisi toliko blizu moru, ne možeš doživjeti plovidbu na isti način.“ U suštini, s ovim Frauscherom je kao i s drugim luksuznim stvarima, bez njih se može, ali čovjeka čine sretnim i život ugodnijim.

Frauscher 1414 Demon

  • Dužina preko svega 13,91 m
  • Širina 3,90 m
  • Gaz 80 – 120 cm
  • Istisnina 9500 kg
  • Motor Volvo Penta 2×440 KS
  • Spremnik goriva 1200 l
  • Spremnik vode 200 l
  • Maks. broj osoba 12
  • Broj ležajeva 4
  • Generator 10 kW
  • Dizajn Kiska Design
  • Osnovna cijena bez PDV-a 1.130.000 €
  • Cijena testiranog plovila bez PDV-a 1.350.000 €

Zastupnik: Sanlorenzo South Central Europe – A company of the Master Yachting Group, tel.: +385 99 7310202, +43 1 81444, +382 67 201655, web: masteryachting.com

NAPISAO: Teo Marević
SNIMKE: Teo Marević i Marin Srzić

     

    To book a test drive fill out the form. We will get in touch with you shortly.

    First and Last Name

    Email

    Phone

    Country

    Message

    PREPORUČAMO

    Test: Beneteau First 30

    Test Azimut 53 Fly

    Beneteau First 44 Performance: Rasni regatni krstaš

    Test Kufner Yachts 50

    Elan privremeno zaustavlja proizvodnju i najavljuje zaokret u tehnologiji i nove proizvode

    Reacher 780: Sjajan spoj regatne jurilice i obiteljskog krstaša

    NAJNOVIJE

    Boat Builder Awards 2025 – novo desetljeće, novi poslovni format!

    24.06.2025

    Bayesian izvučen iz mora kod Sicilije – istraga ulazi u ključnu fazu

    23.06.2025

    Peter Burling kormilar tima Luna Rossa

    21.06.2025

    Mumbai – Candela P-12 foiler rješava prometne gužve

    20.06.2025

    Intervju: Nikola Bašić

    19.06.2025

    Dan Lenard: Odustati kad treba – to zna pravi pomorac

    18.06.2025

    Dan Lenard prekinuo jedrenje i pokušaj obaranja Guinnessovog rekorda

    18.06.2025

    Sve novo, sve po starom: otvorena benzinska postaja za brodice Hvar

    17.06.2025

    Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

    Facebook Instagram
    • Pretplata
    • Impressum
    • Kontakt
    • EU Projekti
    • Sailing in Croatia
    © 2025 Morski vodiči

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.