Facebook Instagram
    MoreMore
    • Nautika
    • Sport
    • Brodovi
    • Video
    • Plovidba
    • MORE
      • Digitalna izdanja
    • Shop
    Facebook Instagram
    PRETPLATA
    MoreMore
    Početna stranica » Smoke on the Water

    Smoke on the Water

    Jagor Čop03.12.2021
    Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

    Smoke on the Water

    Kad izgori jahta šteta je velika, a kad ih strada više može biti ogromna. Tko će je nadoknaditi?

    Požar na brodu gadna je stvar. Puna ih je povijest ratova i putničke i trgovačke plovidbe, a posljedice teške. Stradavaju brodovi, često i posade i putnici na njima, te se zato na sve moguće načine žele spriječiti, a kad se dogode što prije ugasiti. Pravila zaštite precizno su regulirana međunarodnim konvencijama, a tehnička oprema i osposobljenost posada rigorozno se kontroliraju. Pa opet, oni se i dalje događaju. Nekad, a to nekad je i samo nekoliko desetljeća unatrag, najmanje ih je bilo u lučicama, portima i marinama u kojima je bila vezana flota brodica za razonodu. Em ih je bilo malo, em su bile opremljene malim dizel motorima, građene od drva koje bi natopile more i kiše i ako se ne bi rasušilo gotovo bi ga bilo nemoguće zapaliti. A od električnih instalacija na njemu je bila kakva 12-voltna svjetiljka i akumulator, pa je najveću opasnost da se na brodu takva vrsta nesreće dogodi predstavljalo plinsko kuhalo ili ono na špirit.

    Novo doba

    A onda nam se dogodila plastika pa potom yachting. More i neke nove lučice koje smo kolokvijalno nazvali marinama, dok ih zakon poznaje pod imenom luke nautičkog turizma, i svi oni stari sportski porti počeli su se puniti plastikom. Od nje se grade jedrilice, gliseri manji i veći, velike jahte, katamarani i brodice kojima se ide na lignje i kupanje. Kalafati su jedan po jedan odumrli, a oni časni što preživješe tu povijesnu kalvariju samo su ures na razglednici jadranske nautike. Gajete i leuti što ih grade već godinama se mogu izbrojiti na prste jedne ruke, dok onih drugih svake godine stiže na tisuće. I to kakvih. (…)

    Mnogo toga nije jasno

    Svaki takav događaj opet nanovo otvara pitanja što sve valja učiniti da se takve pojave svedu na najmanju moguću mjeru, ali i odgovornosti kad se nešto tako dogodi. Tko je odgovoran za stradale brodove na koje se proširila vatra, što moraju poduzimati marine ili lučke uprave koje gospodare vezovima i iznajmljuju ih ili dodjeljuju na korištenje uz naknadu? (…) Više pročitajte u 263. broju Mora.

    PREPORUČAMO

    More 273

    Sezona Ljeto ‘23

    Pakleni otoci

    Intervju Igor Stropnik

    Pašte Damire Skansi

    Nonica

    NAJNOVIJE

    Šestodnevni sajam u Genovi počinje uz prognozu kišovitog vremena prva dva dana

    20.09.2023

    Amerikanci pobijedili u prvoj preliminarnoj regati America’s Cupa

    18.09.2023

    Šest timova America’s Cupa jedre prvu preliminarnu regatu u klasi AC40

    13.09.2023

    Sve veći modeli, futurističkog dizajna na nautičkom sajmu u Cannesu

    12.09.2023

    Živuće legende na startu retro regate Ocean Globe Race

    09.09.2023

    Raymarine i Avikus u Cannesu predstavljaju autonomni sustav za pristajanje

    08.09.2023

    Nakon Volva i Yanmar odobrio korištenje biogoriva u njihovim motorima

    08.09.2023

    Prvi projekt nakon posrnuća – najveći aluminijski katamaran s jedrima

    06.09.2023

    Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

    Facebook Instagram
    • Pretplata
    • Impressum
    • Kontakt
    • EU Projekti
    • Sailing in Croatia
    © 2023 Morski vodiči

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.