Unatoč skeptičnim prognozama, talijanski brodograditelj luksuznih jahti Sanlorenzo je sredinom prosinca uspješno zaključio dokapitalizaciju na talijanskoj burzi.
Talijansko brodogradilište Sanlorenzo uspjelo je u dokapitalizaciji na talijanskoj burzi sredinom prosinca. Porast inicijalne cijene bio je vrlo mali, ali je prodaja bila stabilna i potražnja za dionicama velika. Za razliku od Ferretti grupe, kao i drugih velikih i malih brodogradilišta, Sanlorenzo Yachts može se pohvaliti da su jedni od rijetkih kojima je IPO pošao za rukom u 2019. godini dokapitaliziravši 192 milijuna eura. Prodaja je tekla mirno, s malim brojem kupaca, a cijena dionice porasla je za 1,5 posto od inicijalne, odnosno koštala je 16,24 eura po komadu od početnih 16 eura. Najviša vrijednost dionice iznosila je 16,5 eura po samom otvaranju burze, a do kraja tjedna cijena se uglavnom kretala lagano iznad inicijalne cijene uz slabu likvidnost, osim četvrtog dana na burzi kada je vrijednost pala na 15,42 eura. Sljedećeg, ujedno zadnjeg dana dokapitalizacije vrijednost dionice ponovo je bila 16 eura, čime je ukupna vrijednost tvrtke procijenjena na 552 milijuna eura, što je 6,9 puta više od predviđene bruto dobiti za prošlu godinu.
Uspješno završen izlazak na burzu proglašen je pobjedom, unatoč padu prodaje, što se pripisuje općenitom padu europskog tržišta dokapitalizacija, posebno tvrtki male i srednje veličine kao što je Sanlorenzo. Konkurentni Ferretti otkazao je svoj IPO početkom rujna nakon što su vlasnici dionica izrazili nezadovoljstvo procjenom vrijednosti koju bi postigla dionica na burzi. Ekonomski magazin Global Capital piše da je vlasništvo novih dionica alocirano, te da je dvije trećine kupaca došlo iz inozemstva, dok je preostala trećina došla iz Italije.
Manje rizično brodogradilište
Većinski vlasnik i upravitelj tvrtke, Massimo Perotti ponudio je na tržištu 7,6 milijuna svojih dionica, te dodatnih 4,5 milijuna dionica Sanlorenza, čime je tvrtka dodala 72 milijuna eura kapitala, ukupno prodavši 193,6 milijuna eura vrijednosti dionica, uključujući i dodatnih 5 posto dionica. Ukupno je potražnja iznosila 290 milijuna eura. Nakon što je Ferretti odustao, mnogi su smatrali da Sanlorenzo nema velike šanse, no pokazalo se da je drukčiji model tvrtke bio presudan, jer za razliku od Ferretti grupe, Sanlorenzo gradi isključivo jahte veće od 30 metara, što je u vrijeme krize manje rizična skupina plovila.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=bltBRdXnnLg&w=853&h=480]