Uz južinu je započeo četverodnevni sajam Hrvatski dani male brodogradnje i turističkih atrakcija. Na sajmu mahom strani brendovi
Sajam koji je počeo prije 15 godina kada je hrvatska mala brodogradnja još bila u uzlaznoj putanji, sada se nalazi u procesu nejasne tranzicije. O tome što je uzrokovalo strmoglavi pad male brodogradnje u Hrvatskoj pisali smo nebrojeno puta, a svakom brodograditelju koji je preživio te novima, glasno aplaudiramo. S tom mišlju, sajam Hrvatski dani male brodogradnje se nalazi u vrlo nezahvalnoj poziciji događaja posvećenog jednom segmentu nautičke industrije koji je u Hrvatskoj gotovo pa nestao.
Zbog toga i zbog niza drugih okolnosti koje su se promijenile na tržištu brodica kao i navika nautičara, u međuvremenu je sajam prošao kroz različite preobražaje, a prošle godine imali smo prilike vidjeti događaj na kojemu je bilo više svega drugoga osim brodogradnje i nautike, a kamo li one sa zajedničkim nazivnikom – hrvatska proizvodnja.
Ove godine, na 15. izdanju sajma, nautička ponuda je nešto bolja, prvenstveno zahvaljujući izlagačima stranih brendova brodica, motora i opreme, te nekoliko novih modela domaćih brodograditelja. Na sajmu su najavljene četiri premijere, iako se ne bismo za sve četiri usudili kazati da je riječ o premijerama. Prva je premijera brodice Nimbus T 11 koju smo za More testirali prije godinu dana, u Hrvatskoj, te je potom bila izložena na sajmu u Biogradu, jedna premijera nije (još) izložena, te su jedine dvije premijere na sajmu poljski dnevni gliser Trident 530 i njegov sunarodnjak jahtica Platinum 40 HT.
Iako je očito da se sajam pokušava transformirati iz sajma domaće male brodogradnje u sajam nečega drugog, nije jasna poruka koja se šalje s čak četiri različita naziva sajma, a to su Hrvatski dani male brodogradnje, Hrvatski dani male brodogradnje i turizma, Croatia Nautic Show, te Hrvatski dani male brodogradnje i turističkih atrakcija. Četvrti naziv bio bi najprimjereniji ponudi sajma, iako primjerice na sajmu možete kupiti pregledati ponudu mopeda, raznih brendova automobila, komunalne opreme itd.
Ako govorimo o nautici, na sajmu je najavljen dolazak 58 brodica 22 izlagača. Od domaćih to su Marušić Brodogradnja s Pasarom 500, Terra Nauta s njihovim relativno novim modelom od 30 stopa, najavljen je dolazak Colnago brodovi koji prvog dana sajma tamo nisu bili. Zatim tu su Pribudić Borčić s atraktivnim SuperRib brodicama, pa zvijezda hrvatskih sajmova Monachus Yachts s dva modela od 70 i 45 stopa, te zagrebački Pearlsea Yachts s njihovim Pearlsea 31HT modelom, Bura brodovi s dva RIB-a, Fortis nautika s open i kabinskim modelima.
Na sajmu izlažu i zastupnici stranih brendova, te se može vidjeti Beneteauova ponuda fishermana, Sea Ray, Nimbus, zatim Northmaster gliseri, Trogir boats s tri modela, Bravo brodovi s 4 modela dnevnih glisera, Burin Boats s Highfield gumenjacima, pa Atlantis Brodovi s jednim Nordkapp modelom, D Marin s Idea, Galia te Torden Marine s Bavarijom 31.
Uz brodograditelje, na sajmu izlažu i druge nautičke tvrtke kao što su Navela, Motonavis, Marex Elektrostroj, Pabulum, Nava Centar… Međutim, prvog dana vrijeme nije išlo na ruku organizatorima, te je nakon službenog otvorenja u 13 h, s uzvanicima iz županije, grada, TZ-a i kapetanije kroz sajam prošlo tek šačica ljudi. Južina u kombinaciji s post-uskršnjim praznicima nije bila pogodna za šetnju kroz Marinu Kaštela, no tek je prvi dan, k tome četvrtak, pa se izlagači nadaju da će kroz iduća tri dana ipak biti nešto više posjetitelja. Ulaz za posjetitelje je besplatan.
Piše: Teo Marević
Foto: Sunčica Hrašćanec