Direktor Yamahinog Marine programa za Europu, Fabrice Lacoume stigao je u posjet regionalnom distributeru Delta Team Krško. Tu ga je dočekao domaćin Marko Tomše u zagrebačkoj podružnici, TM Zagreb. Na Jankomiru se susreo s novinarima iz nautičke branše kojima je otkrio što misli o poziciji Yamahe na tržištu, hrvatskom, europskom i u odnosu na SAD. Lacoume u Yamahi radi gotovo 30 godina, a na ovu poziciju došao je s pozicije komercijalnog direktora. U Zagreb je stigao, kako kaže, pobliže se upoznati s hrvatskim tržištem koje za njih raste, a ujedno je to vrlo važna destinacija srednje Europe za nautički turizam, gdje gravitiraju i druge okolne države. U razgovoru s novinarima komentirao je njihov odnos prema konkurenciji, što naravno budno prate i natječu se. Kazao je kako njihov najveći konkurent na tržištu vanbrodskih motora – Mercury u posljednjih je nekoliko godina izbacio seriju novih modela, no isto tako istaknuo je kako je Yamaha prva napravila taj pomak u novoj generaciji motora prije 9 godina, a nakon čega konstantno rade na poboljšanju efikasnosti, smanjenju potrošnje, pouzdanosti i drugim kvalitetama koje čine jedan motor konkurentnim. Iako im je to u početku donijelo prednost, sada je to 9 godina stara unaprijeđena tehnologija, te se našalio: Novost je da su motori novi, što je uvijek bolje nego da su stari. Kazao je kako je uz SAD s 35 posto zastupljenosti od ukupnog tržišta, Europa s 27 posto vrlo važno tržište, ali da postoje razlike. U Americi postoje klijenti i plovila na koje se postavlja i po 5, 6 ili 7 najsnažnijih motora na tržištu, što je u Europi rijetkost, a i kada postoji potreba, teško je pronaći i adaptirati adekvatna plovila. Govoreći o novim motorima, rekao je kako je u prosjeku potrebno 5 do 6 godina da bi se razvio novi model, ispitao i na tržište stavio potpuno novi motor. Ispričao je anegdotu vezanu uz nadolazeći motor koji je trenutno u razvoju, te da je u svojoj dosadašnjoj karijeri doživio lansiranje različitih motora, ali da nikada inženjeri nisu rekli da se neki motor može koristiti u profesionalne isto kao i u rekreativne svrhe: S novim motorom moći ćete raditi što god želite. Lacoume je spomenuo i da Yamaha razvija električni program u koji ulaže mnogo napora te surađuje s brojnim drugim tvrtkama koje se bave razvojem električnog pogona. Najveći problem vidi u skladištenju energije, za koje smatra da jednostavno nije doraslo dostupnim elektromotorima i prijenosu, pa je u usporedbi s motorima na unutarnje sagorijevanje još daleko u zaostatku. Osim toga, u tijeku je i marketinška priprema za iduću sezonu, no proizvodnja tvrtke je već koncentrirana na godinu nakon, a za hrvatsko rastuće tržište kaže da im se povećava interes.