TISG, vlasnik brodogradilišta Perini Navi koje je sagradilo havariranu superjahtu, odgovara na tvrdnje neimenovanih izvora NY Timesa
Tekst New York Timesa objavljen krajem listopada govori o potonuću superjahte Bayesian, priči koja je ljetos dospjela u naslove brojnih međunarodnih medija. O rijetkoj pomorskoj nesreći, potonuću superjahte uslijed oluje kod obale Sicilije pisali smo i na ovim stranicama.
Bayesian je bila obiteljska jahta britanskog poduzetnika Mikea Lyncha, koji je potvrđen kao jedna od žrtava zajedno s još šest osoba. Jahtu je izgradilo brodogradilište Perini Navi, jedan od najpoznatijih talijanskih brodograditelja luksuznih superjahti. Brodogradilište je u siječnju 2021. bankrotiralao, a krajem te godine kupila ga je Italian Sea Group, o čemu smo također svojevremeno pisali.
Nesretni događaj u kojem je živote izgubilo sedmero ljudi, među kojima i suprug vlasnice jahte, britanski tajkun Mike Lynch i njegova 18-godišnja kćer Hannah, predsjednik Morgan Stanely International Jonathan Bloomer i njegova supruga Judy, Lynchov odvjetnik Chris Morvillo i njegova supruga Neda, preko noći je postao noćna mora talijanske grupe TISG.
TISG opovrgava NY Timesove tvrdnje
Grupa je navodno otpustila svoj pravni tim nakon što su podnijeli neovlaštenu tužbu protiv Mikeove udovice Angele Bacares i posade jahte samo mjesec dana nakon tragedije. U tužbi su zatijevali 222 milijuna eura za štetu nanesenu ugledu brenda Perini Navi, podnio ju je Tommaso Bertuccelli, odvjetnik koji surađuje s TISG-om, a vijest je prenio talijanski list La Nazione. TISG je otkrio da je odvjetnik to učinio bez znanja i odobrenja tvrtke, pa je tužba povučena.
Predsjednik TISG-a Giovanni Costantino izrazio je „tugu s jedne strane i nevjericu s druge“ u vezi s incidentom. Dana 31. listopada, New York Times je objavio detaljnu istragu koja istražuje uzroke potonuća i tvrdi da je dodatno visoki jarbol učinio jahtu „ranjivom na prevrtanje.“
TISG opovrgava tvrdnje u članku, tvrdeći da sadrži „netočne tehničke procjene.“ Grupa tvrdi da je narativ u članku manjkav u transparentnosti izvora, te izražava namjeru zaštite ugleda brenda Perini Navi, kojeg opisuju kao dugogodišnji simbol talijanskog jahtinga.
U izjavi TISG odgovara na određene tvrdnje iz članka NYT-a:
Dizjan plovila
TISG se osvrće na zabrinutosti u vezi s jednostrukim dizajnom jarbola Bayesiana, naglašavajući da plovilo zadovoljava standarde stabilnosti Agencije za pomorstvo i obalnu stražu.
TISG kaže: „NYT pripisuje nedokumentiranu nestabilnost jednostrukom jarbolu: Bayesian, iako ima krivulju stabilnosti nešto drugačiju od keča, u potpunosti zadovoljava stabilnost prema kriterijima koje postavlja Agencija za pomorsko zapovjedništvo za komercijalna jedra.“
Konzultacije sa stručnjacima
Tekst New York Timesa poziva se na uvide više od deset neimenovanih stručnjaka, sugerirajući strukturne slabosti u dizajnu jahte.
NYT tvrdi: „Više od deset pomorskih arhitekata, inženjera i drugih stručnjaka koje je Times konzultirao pronašli su očite slabosti u dizajnu Bayesiana za koje kažu da su možda doprinijele katastrofi.“
TISG odgovara: „Bayesian je dizajnirao jedan od najpoznatijih pomorskih arhitekata na svijetu, Ron Holland, dok nigdje nisu navedena imena ovih samoprozvanih dizajnera koji kategorički tvrde da jahta ima očite slabosti.“
Vrata i otvori na trupu
TISG se osvrće na izjave o otvorima na trupu. Članak NYT-a ističe da su vrata i prozori mogli biti „slabost.“ TISG tvrdi da su sva vrata vodonepropusna i u skladu s propisima o sigurnosti, ostajući sigurna osim ako nisu nepravilno rukovana.
Ranije ovog mjeseca, britanski list The Times izvijestio je da fotografija snimljena nekoliko minuta prije potonuća superjahte Bayesian pokazuje da su vrata na trupu bila zatvorena, suprotstavljajući se tvrdnjama da ih je posada ostavila otvorena, dopuštajući vodi da prodre tijekom oluje. Te tvrdnje još nisu potvrđene, a istraga o okolnostima incidenta još traje.