Danas je izvučeno pet tijela iz potonule jahte Bayesian, a ronioci su potvrdili da je jarbol broda i dalje u jednome komadu.
Talijanska obalna straža danas je objavila da je izvučeno pet tijela iz jahte Bayesian koja je potonula dok je bila na sidru ispred Palerma. Ronioci su pritom kazali da je jarbol broda i dalje u jednome komadu.
Time je otklonjena mogućnost da je uzrok potonuća Bayesiana lom jarbola, o čemu se ovih dana špekuliralo. Neki stručnjaci od početka su govorili da lom jarbola nije razlog potonuća 56 metarske jahte. Štoviše, tvrdili su da bi lom jarbola pridonio stabilitetu broda.
Bayesian je izrađen u brodogradilištu Perini Navi. Porinut je 2008 godine, a nedavno je na njemu napravljen kompletan refit. Imao je tri palube, a kabinski prostor bio mu je na najnižoj sekciji.
Bayesian je u šest kabina mogao primiti 12 putnika, a o njima je brinulo 10 članova posade. Imao je jarbol od 72 metra i bio poznat kao brod s najvišim aluminijskim jarbolom na svijetu.
72-metarski jarbol i uvučena kobilica
Kontrateža tome gigantskom jarbolu bila je također ogromna uvlačna kobilica. Kobilica je prema svemu sudeći tijekom iznenadnog dolaska pijavice bila uvučena i čini se da je to glavni razlog potonuća broda.
David Hutchinson, kapetan jahte Rosehearty, sestrinskog broda Bayesiana kazao je kako se vjerovalo da su Perini Navi brodovi te klase nepotopivi. On je s jahtom Rosehearty nekoliko puta oplovio svijet i jedrio po najtežim uvjetima. Kazao je da su jedrili do Antarktike i Čilea te da su tamo iskusili vjetrove od 70 čvorova, no da se čak i u tim uvjetima nisu bojali za sigurnost. Dodao je da Bayesian i Rosehearty ipak nisu potpuno isti brodovi. Najvažnija razlika bio je znatno viši jarbol na jahti Bayesian.
Inženjer iz brodogradilišta Perini Navi kazao je da Bayesian ima ljuljnu uvlačnu kobilicu smještenu u kutiji čije je dno otvoreno. Kada je kobilica spuštena, može proizvoditi zvukove koji znaju smetati gostima. Zbog toga se kobilica često uvlačila odnosno podizala kada bi brod bio na sidru. Kobilica je dakle u trenutku dolaska nevremena najvjerojatnije bila uvučena.
Nitko nije vidio dolazak pijavice
Prema izjavama preživjelih, brod se po dolasku pijavice prvo nagnuo na stranu za 20 stupnjeva. Dok je posada pokušavala vezati i osigurati opremu, brod se odjednom snažno dodatno nagnuo i jarbol je završio u moru. More je potom počelo snažno prodirati i brod je u svega 12 minuta potonuo.
Havariju je preživio kapetan broda James Catfield. On je u bolnici, a u kratkoj izjavi nadležnima kazao je samo kako nitko na brodu nije vidio dolazak pijavice te da ih je udar potpuno iznenadio.
Nezabilježen je slučaj da brod duljine Bayesiana potone dok je na sidru na Mediteranu. Ta jahta bila je projektirana da jedri i motorira svim morima svijeta te je testirana za savladavanje olujnih oceanskih uvjeta. Je li razlog potonuća zaista narušen stabilitet kao kombinacija ogromnog jarbola i uvučene kobilice, vjerojatno će pokazati istraga.