Fountaine Pajot Tanna 47
Francuski brodograditelj katamarana najavio je novi model Tanna 47 koji bi trebao zamijeniti dosadašnji model iste duljine, Saona 47.
Predstavljanje Tanna 47 najavljeno je za nadolazeći Cannes Yachting Festival koji se održava od 7. do 12. rujna, a cijeli projekt Fountaine Pajot je do sad držao u tajnosti. Čini se da nisu jedini, jer kako se približavaju datumi sajmova, posljednjih tjedana sve je više najava tajnovitih projekata europskih brodograditelja. Ime modela posuđeno je od Otočja Koraljnog mora, smještenog između Fidžija i Nove Kaledonije. Katamaran će biti dug 13,94 m i širok 7,7 m, s gazom od 1,2 m, odnosno istih dimenzija kao i model kojeg će zamijeniti u portfelju FP-a. Dizajn je radio dvojac iz studija Berret-Racoupeau, a plan jedrilja zamišljen je s površinom 129 m2, od čega se 77 m2 odnosi na glavno jedro i 52 m2 na genovu, više nego što je bilo nudi Saona.
Uz jedra, za pogon će imati dva ugradbena motora s po 50 konjskih snaga svaki s velikim tankom goriva po 470 litara. Rezervoar pitke vode zapremine 700 litara namijenjen je za duga putovanja, što je i za očekivati s obzirom na to da je Tanna 47 namijenjena onima koji planiraju provesti dugi period u plovidbi, bez žrtvovanja komfora. Brodica će se nuditi u dvije verzije konfiguracije interijera. Prva verzija, namijenjena za privatno, obiteljsko korištenje zvat će se Maestro. Uključuje veliku vlasničku kabinu koja se prostire kroz cijeli prostor lijevog trupa, s vlastitom kupaonicom, kao i pravi radni stol s policama. Desni trup sadrži dvije dvostruke kabine, svaka s vlastitom kabinom. Pretpostavka je da će ovakav aranžman biti popularan kod onih koji su tijekom pandemije otkrili da mogu raditi izvan ureda, u plovidbi i za one koji su to prakticirali i prije.
Verzija Quintet je očekivano namijenjena za korištenje u charteru, čak pet dvostrukih kabina, od kojih je jedna s krevetima na kat, namijenjena posadi, uz pet zasebnih kupaonica. Ono što obje verzije imaju zajedničko je veliki centralni salon s nešto inovacija u dizajnu od već viđenog. Salon se ustvari sastoji od velikih kuhinjskih površina, te velikim divanom, te bočnim stepenicama za spuštanje u trupove. Salon je gotovo u cijelosti otvoren prema krmenom prostoru, gdje je izmješten prostor za blagovanje i odmaranje. Konačno smo dočekali prestanak trenda rasta centralnog dijela katamarana. Takav dizajn jednostavno nije najsretnije rješenje u kombinaciji s jedrenjem. Kokpit se nalazi na drugoj razini, odnosno na letećem mostu gdje postoji i mogućnost ugradnje od 5 do 9 kvadratnih metara solarnih panela. Desno se nalazi klasična katamaranska skiperska pozicija, s pristupom iz salona ili s desnog trupa, a lijevo veliko sunčalište, dvostruko veće nego na Saona 47.