Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Test Fjord 44 Open – osjećamo se opušteno i pri maksimalnoj brzini

Teo Marević14.04.2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

Nakon što smo obavili test zaključili smo da je Fjord 44 Open idealna otvorena jahtica s kabinom za kraća krstarenja po Jadranu i uz obalu Mediterana. Dizajn ovog tipa brodice koji je inauguriran Fjordom 40 još 2007. godine na Bootu uspješno je interpretiran u modelu nove generacije

Prije 17 godina njemačko brodogradilište je s Fjordom 40 inauguriralo novi koncept otvorenog motornjaka. Uspjeh se možda najbolje mjeri po tome da im se dizajn od tada vrlo malo mijenjao, te i dalje djeluje svježe i moderno. Uvjerili smo se u to i mi ukcavši se u Fjord 44 Open i isplovivši u test vožnju. Tijekom posljednjeg desetljeća mnoga su brodogradilišta imitirala njihov koncept, a neki i prilično uspješno. Danas je ovaj tip plovila jedan od najzastupljenijih na nautičkim sajmovima gdje se najbolje vide trendovi u brodogradnji. Oni koji pamte, dobro znaju odakle je sve krenulo.

U suštini ovo je moćan brod koji dobro gazi more. Udoban je i pruža jako puno komfora za sunčanih ljetnih dana na moru. Udobnost pod palubom dostatna je za obitelj ili dva para u vikend-plovidbi, pa i duže. Fjord 44 izvana je skladan s ostalim modelima koje smo imali prilike puno puta vidjeti i isprobati.
Svakim novim Fjordom brodogradilište Hanse Yachts AB uspješno unosi poneku inovaciju. Uspijevaju izvući još više prostora i funkcionalnosti, implementirati bolje rješenje unutar sličnog rasporeda, konstantno unaprjeđujući ideju otvorene vikend-jahtice.

Uz provjereni koncept Fjord 44 Open obiluje pametnim rješenjima dizajna

Raspored na palubi tipičan je za Fjord. U osnovi walkaround s centralnom kabinom, hardtopom, vanjskom kuhinjom i sunčalištem te velikom krmenom platformom. Takav koncept danas je postao standard koji se prenio i na popularne RIB brodice. Međutim ono što RIB-ovi nemaju jesu visoke mrtve bande koje su važan dio Fjordovog koncepta. Osim dobre zaštite tijekom plovidbe, iskorištene su i za implementaciju niza praktičnih rješenja. Gotovo cijelom dužinom pruža se rukohvat od debele inoks cijevi, dobro uklopljene u liniju bokova.

Test Fjord 44 Open - More magazin
Stabilan je i udoban, s efikasnom potrošnjom po milji i na maksimumu

Na više mjesta je unutar njih iskorišten prostor za izmještanje opreme poput utora za okvir krmenih vratašca od inoksa. Odmah pored integriran je i mali panel s upravljačkim gumbima za podizanje i spuštanje platforme i poklopca spremišnog prostora. U lijevom boku na sredini brodice je i praktičan inspekcijski otvor za brzi pristup kantici s tekućinom za hlađenje motora. S obje strane je prostor za elegantno pospremanje kvadratnih bokobrana. Tako se ne gubi prostor u gavonima. Kraj centralne kabine, u bokovima su elegantno sklopljene izvlačne stepenice od inoksa i tikovine. Dobro izgledaju i vrlo su praktične za bočni pristup visokoj rivi.

Aduti Fjorda 44 Open su odlična preglednost i upravljivost

Skiperska konzola je masivna, robusno građena s puno mjesta i odličnom preglednošću. Uz skipersku fotelju tamo su još dva sjedeća mjesta jednako udobna s mogućnosti podizanja sjedalice u naslonjač. Pogodna opcija za stajanje tijekom brze plovidbe. S obje strane timuna su rukohvati od inoksa. Na konzoli su stalci za čaše te praktični pretinci za odlaganje novčanika, ključeva, mobitela i drugih priručnih stvari iz džepova.

Test Fjord 44 Open - More magazin
Široka kormilarnica s tri udobne fotelje, dobro je zaštićena i pregledna

Skiper ima izvrsnu preglednost od 360 stupnjeva. Brodica je tako izbalansirana da se relativno brzo poravnava u glisiranju. Čak i kada je maksimalno zakopana krmom, prova se ne podiže previsoko, pa uvijek dobro vidimo ispred sebe. Naš testni primjerak opremljen je velikim Simradovim MFD-om, autopilotom te upravljačkim ručicama za trimanje interceptora i nagiba propulzije i pramčanim potisnikom.

Budući da je u standardu pogon Volvo IPS600, brodica ima izvrsnu okretljivost, pa je pramčani potisnik gotovo i nepotreban. Ipak, odlično dođe kada je uparen s joystick sustavom pa za isti manevar u mjestu treba potrošiti manje energije. S tim sustavom idu i sve ostale prednosti suvremenih VP upravljačkih mogućnosti u kombinaciji s GPS-om, od nekoliko različitih vrsta pozicioniranja brodice, do nekoliko različitih vrsta autopilota i mogućnosti vožnje. Tijekom vožnje skiper je dobro zaštićen visokim vjetrobranskim staklom i robusnim hardtopom. Zahvaljujući walkaround dizajnu, prilikom pristajanja začas se može skočiti do bitve bilo na provi, na sredini ili na krmi brodice.

Ljetna vikend-jahta može primiti veći broj gostiju u dnevnoj plovidbi

Budući da je ova brodica osmišljena za zabavu i luksuzni boravak na moru, u kokpitu se nalazi veliki vanjski bar odnosno otvorena kuhinja. Obiluje spremišnim prostorom za namirnice, ladicama za čaše i posuđe te velikim hladnjakom i praktičnim prostorom za kantu za otpad. Na nekoliko mjesta ispod sjedišta u kokpitu su dodatni hladnjaci, bonus za dobar provod s društvom na moru.
Hardtop štiti od jakog sunca, a hlad se može proširiti izvlačnim biminijem koji tako otvoren prekriva cijeli kokpit do sunčališta. Središnji prostor namijenjen je za objedovanje i druženje, s dvije klupe okrenute jedna prema drugoj, pomičnim naslonima i modularnim funkcijama. Između su dva stola od tikovine na čvrstim nogama od inoksa i mogu se raširiti po potrebi.

Test Fjord 44 Open - More magazin
Stolovi se mogu dodatno proširiti ili spustiti za dodatno proširenje golemog ležaja, a nasloni su prilagodljivi
Test Fjord 44 Open - More magazin
Velika i dobro opremljena vanjska kuhinja spremno jamči dobar provod na moru

Krmeno sunčalište dovoljno je prostrano da se istovremeno mogu sunčati tri odrasle osobe. Ispod je golemo spremište koje otvara hidraulični sustav na pritisak gumba. Tamo se može smjestiti, primjerice, dva Sea­Boba ili neke slične morske igračke. Kako je unutra i priključak za struju, tamo ih se može i puniti. Naravno, cijela brodica u standardu je opremljena kvalitetnim audiosustavom sa zvučnicima u eksterijeru i interijeru. Na krmenom dijelu ima opciju ugradbenog izvlačnog vanjskog tuša sa slatkom vodom. Krmena platforma također je na hidrauličnom sustavu te se jednostavno podiže i spušta.

Test Fjord 44 Open - More magazin
Garažni prostor pogodan je za spremanje velikih morskih igrački

U pramčanom dijelu još je jedan prostor zamišljen za uživanje u suncu i plovidbi, sa sunčalištem preko cijelog krova kabine. Na samom vrhu prove je lijepo dizajnirani poklopac spremišta sidra sa stepenicama kojeg hidraulični sustav podiže, a potom izlazi nosač sidra preko vrha prove i sidro je spremno za spuštanje.

Komocija i privatnost interijera na Fjordu 44 jamče udobno krstarenje

Potpalublje je praktično monovolumno i čitav njegov pramčani dio zauzima velika kabina. Njome dominira prostrani bračni krevet s pristupom s triju strana. Desno je prostrana kupaonica s izdvojenom tuš-kabinom i prirodnom drenažom, a u tušu je i široka klupa. Opremljena je ormarićima, policama, utičnicom za 220 V, prirodno je i umjetno ventilirana. Pravi luksuz na brodici ove veličine.

Test Fjord 44 Open - More magazin
Strop u kabini je visok pa je volumen potpalublja izniman
Test Fjord 44 Open - More magazin
Kabina ispod kokpita pogodna je za djecu ili za odrasle na noć ili dvije

Druga kabina nalazi se ispod kokpita. Od glavnog prostora interijera odvaja se kliznim vratima. Strop je u njoj nizak, ali ima dovoljno mjesta za dva odvojena ležaja te nekoliko ormarića za stvari. Taj se prostor može u jednostavnijoj verziji koristiti kao veliko spremište. Kao i u glavnoj kabini, ima utičnicu za 220 V te u gornjoj stijenci široki prozor za prirodnu svjetlost.

Neočekivano veliki volumen interijera postignut je zahvaljujući vrlo dubokom V-trupu. U unutrašnjost prodire mnogo prirodnog svjetla kroz bočne prozore u gornjoj razini, koji su zahvaljujući walk­around rasporedu na palubi unutar brodice te nisu vidljivi izvana, dok se donji prozori u razini kreveta jednostavno zatvaraju od pogleda zavjesicom. Na ulaznom dijelu su ormarići s malom radnom površinom, praktičnom za korištenje kao svojevrsni mali radni stol. Interijer je standardno opremljen i televizijom ugrađenom u ormar uz zid kupaonice.

Izmaknutom strojarnicom Fjord 44 Open ima jako dobro izbalansiran trup

Fjord slovi za brodice s dobrim maritimnim sposobnostima, pa ni ovaj model nije iznimka. Vrh prove je gotovo ravno okomit na more. Zahvaljujući tomu ima maksimalno iskorištenu dužinu vodene linije u odnosu na dužinu trupa. Preko svega mjeri još oko metar više, zbog pomične hidraulične krmene platforme. Širok je 4,25 m i ima vrlo duboki V-oblik trupa, pa odlično reže valove i stabilan je u plovidbi a i tijekom mirovanja. Kut dubokog V u podvodnom se dijelu trupa od sredine prema krmi blago smanjuje, što pogoduje bržem izglisiravanju. Brodica ima visoku provu, a ta se linija nastavlja sve do krme. To doprinosi da u vožnji nema apsolutno nikakvog prskanja, čak ni kada se zaigramo na većim valovima.

Test Fjord 44 Open - More magazin
Strojarnica ispod kokpita je velika, ali i dobro popunjena s velikim motorima i dodatnom opremom poput generatora, desalinizatora, bojlera i drugih uređaja

Brže izglisiravanje dodatno se postiže balansiranjem težine na brodici, zbog čega su veliki i teški motori izmješteni maksimalno prema provi unutar strojarnice koja se proteže od krmenog zrcala do kabinskog prostora. Međutim, kako IPS sustav propulzije najbolje funkcionira kada je izmaknut čim bliže krmi, između motora je postavljen kardanski prijenos. Naš testni primjerak opremljen je snažnijom opcijom, parom dizelskih 5,5 litrenih motora Volvo Penta D6 650, s odgovarajućim IPS-om.

U strojarnici su još smješteni i Fisher Panda 8000i generator 6,4 kW, klimatizacijski uređaj, sustav za grijanje slatke vode itd. Svi sustavi za redovno održavanje motora nalaze se odmah na ulazu u strojarnicu. Dostupni su, ali u slučaju većih servisa, pristup je ipak nešto teži jer je strojarnica tek nešto viša od motora.

Osjećaj vožnje i vizualni dojam prate brojke

Testiranje potrošnje i brzine radili smo u relativno zatvorenom akvatoriju, s blagom strujom, u uvjetima 15 čvorova vjetra, direktno u vjetar i s kratkim oštrim valovima visine nešto manje od pola metra. Trim smo pozicionirali neutralno i bez automatskog Trim asist sustava izmjerili maksimalnih 36 čvorova brzine. Kad smo okrenuli za 180 stupnjeva i vozili niz vjetar i val postigli smo maksimalnih 38 čvorova.

Međutim, ono što je bitnije od same maksimalne brzine jest što je efikasnost plovidbe, odnosno potrošnja po nautičkoj milji, gotovo konstantna od trenutka izglisiravanja pa skoro do maksimalne brzine. Na oko 2500 okretaja, brodica izglisirava pri brzini nešto većoj od 16 čvorova, a zatim koeficijent potrošnje i prijeđene udaljenosti ostaje gotovo isti, s optimalnih 3300 okretaja, pri čemu troši 143 l/h i postiže 30 čv. To puno govori o efikasnosti trupa.

Plovidba brzinom preko 30 čvorova obično postaje napetija, ali na Fjordu 44 čak i u punoj brzini osjećamo se potpuno smireno. Brod odlično drži more. Prelazeći preko vlastitih velikih valova u punoj brzini iskače gotovo u cijelosti iz mora i dočekuje se kao na jastuk. Bez ikakvog neugodnog udarca. Izbacivanjem velike količine mora u stranu, apsorbira udarce i nastavlja mirnu vožnju, pa i kada nesmotreno i naglo okrećemo po valovima u većoj brzini. Brodica je kvalitetno građena, nema škripanja i zveckanja, a u skiperskoj poziciji cijelo smo vrijeme testiranja mogli razgovarati normalnom jačinom glasa, dobro zaštićeni od vjetra.

Test Fjord 44 Open - More magazin
Fjord 44 Open
Dužina preko svega13,45 m 
Dužina trupa11,99 m
Širina4,25 m 
Gaz 1,04 m
Tank vode295 l
Tank goriva900 l
Istisnina9,57 t 
CE kategorijaB
Maksimalan broj ljudi12
Pogon2x Volvo Penta IPS500 / IPS600 
Maksimalna brzina34 čv. / 40 čv.
DesignAllseas Design & FJORD
Osnovna cijena bez PDV-a713.000 €

Zastupnik: Croatia Yachting d.o.o., Dražanac 2/a, 21000 Split; tel.: +385 21 332 332, e-mail: sales@croatia-yachting.hr, www.fjordboats.hr

Originalno objavljeno u 276. broju Mora, veljača / ožujak 2024.

Napisao i snimio Teo Marević

     

    To book a test drive fill out the form. We will get in touch with you shortly.

    First and Last Name

    Email

    Phone

    Country

    Message

    PREPORUČAMO

    Test Azimut 53 Fly

    Testirali smo Frauscher 1414 Demon

    Beneteau First 44 Performance: Rasni regatni krstaš

    Test Kufner Yachts 50

    Reacher 780: Sjajan spoj regatne jurilice i obiteljskog krstaša

    TEST Grand Soleil 44 Performance

    NAJNOVIJE

    Test Azimut 53 Fly

    12.06.2025

    Fiumanka 2025. – Više od regate!

    11.06.2025

    Vrboska – hvarska Mała Venecija

    10.06.2025

    Tom Cruise kupio Swan 108

    10.06.2025

    Sušac 100 x 2: Vuleta i Urlić taktičkom bravurom pobijedili na nikad težem Sušcu

    09.06.2025

    Andreas Müller i Hanjo Runde otkupljuju udjele od ‘Aureliusa’

    06.06.2025

    Hibridni vaporeto ima motore tvrtke Tema iz Pule

    05.06.2025

    EP za klasu Optimist: Zlato otišlo u Tursku i Španjolsku

    05.06.2025

    Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

    Facebook Instagram
    • Pretplata
    • Impressum
    • Kontakt
    • EU Projekti
    • Sailing in Croatia
    © 2025 Morski vodiči

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.