Električni Four Winns
Grupa Beneteau najavila je prvi motornjak brenda Four Winns s elektropogonom u suradnji s Vision Marine
Nakon najave električnog motornjaka za slatkovodnu plovidbu Beneteauovog brenda Delphia, a zatim i ponude katamarana s elektropogonom, na red su došli i motornjaci na struju. Riječ je o Beneteau-ovom američkom brendu Four Winns kojeg su preuzeli 2014., a motornjak najavljen za iduću godinu, imat će izvanbrodske Vision Marine elektromotore. Partnerstvo s kanadskom tvrtkom Vision Marine čiji je model E-Motion 180 trenutno najsnažniji električni izvanbrodski motor u serijskoj proizvodnji. Beneteau kao jedna od najvećih grupacija brodogradilišta rekreativnih plovila je neupitni trendseter, pa se svaki njihov potez promatra s pažnjom. Budući da su i brojna druga manja brodogradilišta već ponudila moderne modele motornjaka s elektro pogonom, kada se na to odluče i veliki igrač poput Beneteaua, znamo da je trend uspješno zaživio.
Four Winns će se tako pridružiti katalogu francuske brodogradilišne grupacije s elektro i hibridnim pogonom. Direktor marketinga za motorne brodice grupe Beneteau, Erik Stromberg, kazao je da se radi o modelu dugom 22 stope, koji je nedavno napravljen, a na tržištu se nudi s benzinskim motorima. Dodao je da su prva testiranja napravili proteklog proljeća, te da su zadovoljni s postignutim rezultatima. Do kraja godine radit će na pripremi za proizvodnju, a predstavljanje će biti iduće godine na sajmu u Miamiju, nakon čega će biti dostupan svugdje gdje je Four Winns i do sad bio na tržištu. Beneteau Group se na partnerstvo s Vision Marine odlučila zato što imaju veliki industrijski kapacitet. Stromberg je odluku komentirao riječima da su se do sad susreli s brojnim proizvođačima odličnih elektromotora, no da ih većina ima problem proizvodnje u velikim serijama, što je njima potrebno.
Osim Four Winns brenda, Grupa planira proširiti svoje partnerstvo s tvrtkom Vision Marine na sve svoje brendove kroz postojeću ponudu brodica. Proširenje se prvenstveno odnosi na njihove brendove koji nude modele brodica za plovidbu unutarnjim vodama, počevši s manjim brodicama od 20-ak stopa duljine. Cilj im je da 20 posto ukupno prodanih brodica svih modela bude s elektropogonom. „Prvi modeli brendova Jeanneau i Beneteau, kao što su Antares ili Merry Fisher trebali bi stići 2024. godine,“ kazao je Stromberg. Električna motorna plovila će biti skuplja za oko 50 posto prema njegovom mišljenju u odnosu na ona s tradicionalnim benzinskim i dizelskim motorima. Ta će razlika biti bitno manja kod većih primjeraka kao što je Delphia, gdje je elektropogon u usporedbi s tradicionalnim skuplji za oko 25 posto kada gledamo ukupnu cijenu brodice.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=1oVdRJOqT94&w=886&h=498]
Piše: Teo Marević
Foto: Beneteau Group