Atraktivni dio splitske rive konačno će legalno u funkciju. Istodobno, grad Split gubi bilo kakvu ingerenciju.
Današnjom odlukom Vlade RH završena je trakavica na temu upravljanja splitskom Zapadnom obalom, jednom od najatraktivnijih riva za privez jahti na Jadranu i zlatnim rudnikom za onoga tko će ubirati naknadu za vez. Teško bi se moglo naći veliku jahtu koja ljeti plovi dalmatinskim akvatorijem a da njeni gosti nisu zaželjeli bar na dan svratiti u Split i vezati baš na tom najuređenijem dijelu rive. A tamo nikad nisu znali što će ih zateći. Od protivljenja gradskih vlasti da se tamo itko veže jer krme velikih jahti smetaju šetačima do davanja jednog dijela rive na upravljanje lokalnoj gradskoj firmi Splitska obala a drugog u zakup Nava Boatsu do posvemašnjeg nereda koji je vladao posljednjih godinu i pol dana kad je Zapadnom obalom nije upravljao nitko a koristio ju je svaki koji se na nju uspio vezati.
Vladinom „Odlukom o davanju suglasnosti na Odluku Županijske skupštine Splitsko-dalmatinske županije o dopuni Odluke o osnivanju Lučke uprave Splitsko-dalmatinske županije“ praktično je stavljena točka na i, a Zapadna obala dana je na upravljanje Lučkoj upravi Splitsko-dalmatinske županije i bez ove obale instituciji koja uz komunalne kontrolira daleko najveći broj komercijalnih vezova za nautičare u Dalmaciji. Nema sumnje, sudeći po dosadašnjem iskustvu, da će Domagoj Marojević koji već punih dvanaest godina čvrsto u rukama drži ovu instituciju, i njegova ekipa solidno upravljati rivom i uredno je održavati. Pitanje je jedino da li je logično da se sve gradsko i komunalno koncentrira u njihovim rukama.
Podsjećamo, samo u posljednje dvije godine preuzeli se upravljanje (privremeno?!) marine Zenta i Spinut u Splitu i Ramovu u Krvavici a sada stiže i najveća nagrada – Zapadna obala. Koja je, nota bene sagrađena za vrijeme gradonačelnika Željka Keruma, sredstvima gradskog proračuna i to onima namijenjenima za sanaciju deponija Karepovac u iznosu većem od 85 milijuna kuna. A po našim zakonima o upravljanju njome odluku donose županijska i centralna vlast koje dok je trebalo graditi nisu ni luk jele niti ga mirisale. Ali sad je to neka druga priča… Koja će donošenjem novog Zakona o pomorskom dobru biti samo još bolje podebljana. Gradska tvrtka Splitska obala koja je njome jedno vrijeme upravljala maknuta je na stranu a rješenjima Carine i Državnog inspektorata oduzima joj se (praktično gradu Splitu) više od 15 milijuna kuna imovinske koristi. Sličnu, premda znatno manju kaznu (više od milijun kuna) dobila je i platila i tvrtka Nava Boats. Prava naša priča. I možda nova bitka za gradonačelnika Ivicu Puljka.
Formalno pravno Županijska skupština je prema aktualnim odredbama Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama odlukom donesenom 8. lipnja 2022. utvrdila novo lučko područje, odnosno novu luku otvorenu za javni promet lokalnog značaja, konkretno područje Zapadne obale luke Split, za što je sad dobila suglasnost Vlade. Površina lučkog područja nove luke iznosi 49.289 m2 (kopneni dio 1.425,76 m2 i morski dio 47.863,24 m2), a predviđeni broj vezova iznosi cca 40 vezova. U svojem priopćenja Vlada ističe „Na ovaj način uvodi se red na atraktivnom području koje se u stvarnosti koristilo kao lučko područje, a bilo je izvan lučkog sustava.“ Što je čije i kako bi trebalo biti previše ih ne zanima.
Piše: Braslav Karlić
Foto: Arhiva More