Zajedrio foiler od 60 stopa
Izgledom podsjeća na AC75 klasu, naročito na jedrilice timova Luna Rossa i American Magic iz prošlog ciklusa America’s Cupa
Nova custom design jedrilica sa sustavom foilinga, FlyingNikka duga je 18 metara i pripada offshore klasi mini maxi. Vlasnik jedrilice je potpredsjednik udruženja International Maxi Association, Roberto Lacorte koji posjeduje i maxi Vismara Mills 62 Rc SuperNikka. Obje jedrilice dizajnirao je Mark Mills čiji je studio poznat po gradnji brzih, velikih i lijepih primjeraka. Testno jedrenje napravljeno je ispred obale Valencije u Španjolskoj, a jedriličarska javnost diljem svijeta uspoređuje ju s najpoznatijim foiling monotrupcima, onima iz klase America’s Cupa održanim 2021. godine. FlyingNikka sagrađena je u brodogradilištu King Marine i porinuta je 5. svibnja. Od tada, ekipa ove radikalne jedrilice provodi testiranja podizanja na foilove, a ovog vikenda prvi puta su fotografije s testiranja podijelili s javnosti.
Dizajner Mark Mills je komentirao na društvenim mrežama da FlyingNikka konačno leti, te da su nakon cjelodnevnog deplasmanskog jedrenja u uvjetima slabog vjetra, konačno popodne i podigli novu jedrilicu na foilove. „Jako je ohrabrujuće biti na foilovima pri tako slabom vjetru, u tako ranoj fazi razvoja, te isporučiti performanse koje zahtijevaju uvjeti Sredozemnog mora. Čestitke svima uključenima, bilo je potrebno puno predanosti velikog broja ljudi od dizajnera, brodograditelja, jedriličara, te najviše zahvaljujući Robertu Lacorteu.“
U objavi za medije koje je uputio tim, Lacorte je kazao da je emocije koje osjeća, teško opisati riječima. „Vidjeti FlyingNikka u prvom letu, nakon ovih intenzivnih mjeseci posvećenim najprije dizajniranju, pa gradnji, je nešto čarobno, izvanredno, unikatno. U potpunosti sam oduševljen,“ kazao je. Projekt FlyingNikka je krenuo u prosincu 2020. s irskim dizajnerom Markom Millsom, koji je u razvoju surađivao s tvrtkama KND Marine, Nat Shaver i Pure da naprave nosače i cijeli sustav foilova. Brodogradnja je završena unutar vrlo kratkog roka, unutar samo 8 mjeseci, a gradnju je vodio Miguel „Micky“ Costa.
FlyingNikka je prvi veliki „punokrvni foiler“ čiji je ubrzani razvoj uvelike zaslužan prvoj klasi AC75, revolucionarnim monotrupcima s foiling sustavom. Dizajnirana je za sudjelovanje u kraćim offshore i uzobalnim regatama. Ključna razlika između letećih bolida iz America’s Cupa i ove jedrilice je što ima fiksnu duboku „T“ kolumbu s bulbom, te je dizajnirana da njome upravlja šesteročlana posada, dok su u AC75 jedrili timovi s jedanaestero vrhunskih sportaša.
Piše: Teo Marević
Foto: Fabio Taccola / Flying Nikka Facebook