Predstavnici Europske brodarske industrije (EBI), međunarodnog vijeća udruženja maritimne industrije (ICOMIA) i Nacionalnog udruženja maritimnih proizvođača u SAD-u (NMMA) uputile su zajedničko pismo europskoj povjerenici za trgovinu Ceciliji Malmström i povjereniku za trgovinu SAD-a Robertu Lighthizeru u kojem traže da ukinu tarife i omoguće slobodnu trgovinu. Piero Formenti (EBI), Andrea Razeto (ICOMIA) i Thom Dammrich (NMMA) urgiraju na obje strane Atlantika da riješe trgovinske nesuglasice koje se tiču uvođenja tarifa na aluminij i čelik, te su iskoristili priliku da spomenu i tehničke poteškoće ove trgovine.
Ističu da bi rekreacijska brodarska industrija posebno profitirala iz te rezolucije, jer se sada susreće s visokom cijenom sirovih materijala, što se odražava na maritimne proizvode, kao i tehničke poteškoće u trgovini.
SAD i EU su, navode, prirodni trgovinski partneri i imaju dugu tradiciju razmjene u brodarskoj industriji. ICOMIA, EBI i NMMA igraju ključnu ulogu u međunarodnom dijalogu rekreacijske brodarske industrije i u podupiranju politike koja ide u korist brodogradnji s obje strane Atlantika.
U pismu spominju koliku ulogu igra rekreativna brodarska industrija u europskoj i američkoj ekonomiji, s 39 milijardi dolara prometa godišnje u SAD-u, preko 650 tisuća radnih mjesta i 35 tisuća tvrtki, odnosno 32 tisuće tvrtki u EU koje zapošljavaju preko 280 tisuća ljudi koji generiraju godišnji obrt od oko 20 milijardi eura.
Kao četiri ključne točke prvo navode komplikaciju oko ISO standarda, zatim problem nedefiniranih tehničkih uvjeta i proizvodne kodova, također su tu i recipročni uvjeti ISO naspram RCD, pa je ISO standard u EU praksi monopol jer američki proizvođači moraju zadovoljiti oba standarda. Pod zadnjom točkom navode još primjera nepotrebne duple papirologije zbog koje prosječan brod u proizvodnji košta 3 – 4 tisuće dolara više.
Na kraju još zaključuju da bi reguliranjem ovih trgovinskih normi i tehničkih poteškoća korist bila obostrana.