Iskra brodogradilište je uspješno testirala prvu od šest brodica za hitnu medicinsku intervenciju na moru
Dobre vijesti iz Šibenika – Iskra brodogradilište javlja da su ispitivanja uoči primopredaje brodice SAR 1, namijenjene hitnoj medicinskoj intervenciji na moru i otocima uspješno provedena. Nepotopiva brodica od aluminijskih legura duga je 15 metara i opremljena je suvremenom medicinskom opremom. Testiranje je kompleksno i primjerice mora zadovoljiti kriterije kao što je otpornost u slobodnom padu s visine od dva metra, otpornost trupa brodice udarom pramcem u čvrstu obalu pri brzini od 4 čvora, te samostalno se uspraviti u početni položaj nakon bočnog prevrtanja za 180 stupnjeva. Brodogradilište javlja da je brodica besprijekorno izdržala sve testove i potvrdila čvrstoću strukture konstrukcije.
Koliko su šibenski brodograditelji bili sigurni u čvrstoću broda kojeg su izgradili potvrdio je predsjednik uprave Iskra brodogradilišta Šibenik, Aleš Ekar, koji je osobno bio u kabini brodice za njenim kokpitom tijekom testiranja brodice na otpornost pri bočnom prevrtanju za 180 stupnjeva. Time je htio pokazati kako vjeruje u kvalitetu projekta, te stručnost i sposobnost projektanta i brodograditelja ove brodice.
Ekar je po završetku testiranja komentirao: „Napravili brod za pomorce koji spašavaju živote drugima u teškim okolnostima.
Osobno testirao prevrtanje
Pri spašavanju oni trebaju imati vrhunsko i sigurno plovilo za sve uvjete, a današnje testiranje je potvrdilo da smo u tome uspjeli. Ovakvim testom pokazali smo da razumijemo krajnje korisnike i uvjete u kojima obavljaju svoj posao. Za takve potrebe i uvijete izgradili smo brod koji je nepotopiv, a uz to je maksimalno siguran i udoban. Kako su naručitelji vjerovali u nas da ćemo im isporučiti vrhunski proizvod, tako ja vjerujem u moju ekipu i ovaj test je to povjerenje opravdao. I osobno sam sudjelovao u testiranju i u ime cijelog tima projektanata, radnika u proizvodnji i svih ostalih koji su uključeni u ovaj izazovni projekt.”
Direktor Iskra brodogradilišta Šibenik, Roko Vuletić dodao je da su unatoč iznimno složenoj tehnologiji, praćenoj značajnim poremećajima u dobavnim lancima ključne opreme i povećanim cijenama sirovina i materijala, šibenski brodograditelji uspjeli izgraditi besprijekoran brod.
„Zaista smo zadovoljni obavljenim poslom i najavljujem skoru isporuku prve brodice, a ostalih pet bit će isporučeno do kraja godine. Za Iskra brodogradilište ovo je veliki iskorak prema tržištu brzih brodova civilne i vojne namjene, jer smo do sada gradili isključivo brodove radne namjene”, ističe Vuletić.
Brodica za sve uvjete
Događaju su nazočili predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, te predstavnici Ministarstva zdravstva koji je nosioc projekta. Pomoćnik ministra zdravstva Siniša Orlić komentirao je da su će konkretna brodica najvjerojatnije završiti u Dubrovniku. Istaknuo je da su izuzetno zadovoljni i sretni što su bili na ovom testiranju i time što će jedno hrvatsko brodogradilište sada imati i reference za javljanje na natječaje za ovakve brodice. „Zadovoljni smo i brodicom i nadam se da će ispuniti sva naša očekivanja. Ovo je velika referenca za ovo brodogradilište i olakšanje nama što se imamo na koga osloniti i za gradnju i za remont ovakvih brodova.”
Podsjećamo, naručitelj šest brodica za projekt Uspostava hitne pomorske medicinske službe za naručitelja je Ministarstvo zdravstva, a projekt je sufinanciran sredstvima EU kroz Operativni program konkurentnost i kohezija 2014.-2020. Ugovor o javnoj nabavi za gradnju šest brzih brodica potpisali su u listopadu 2021. godine u Gaženici ministar zdravstva Vili Beroš i Zajednica ponuditelja Tehnomont Brodogradilište Pula i ISKRA brodogradilište 1 d.o.o. Šibenik.
Posao gradnje i opremanja šest brodica za hitnu medicinsku pomoć vrijedan je oko 76,4 milijuna kuna. Ugovoreni rok izgradnje je 24 mjeseca. Projekt brodice izradila je hrvatska podružnica američke kompanije Metal Shark, koja je svjetski lider u projektiranju tog tipa plovila. Brodice će postizati maksimalnu brzinu od 35 čvorova i biti opremljene suvremenom medicinskom opremom. Moći će primiti tri člana posade i devet osoba. Osim za hitne slučajeve, bit će također korištene i za traganje i spašavanje na moru.
Piše: Teo Marević
Foto: Iskra brodogradilište Šibenik / Screenshot