Grčki Technohull GTX opravdao je i nadmašio naša očekivanja. Performanse su mu izvanredne, kao da je vakuumski zalijepljen za površinu, a s dva Mercury Verado V10 400 postiže vrtoglavih 65 čvorova
Technohull slovi za jednog od „naj“ među serijskim luksuznim i brzim RIB-ovima, a GTX nas je itekako iznenadio. Već smo testirali manji model Technohull GT7, s jednim motorom koji se pokazao iznimno brzim i stabilnim motornjakom. Novi i veći model GTX nadmašio je sve što smo dosad imali prilike isprobati. Karakterističan je po atraktivnom izgledu i izuzetnim maritimnim sposobnostima. Paralelno uz GTX, isplovili smo i s većim modelom Technohull 38 Grand Sport koji je imao jednako impresivne performanse.
Prije nego što krenemo s opisom, moramo istaknuti da je ovo ozbiljna adrenalinska jurilica. Ni iskusni nautičari navikli na velike brzine i sportsku brzu plovidbu s GTX-om neće ostati ravnodušni. Tijekom testa postigli smo krajnju brzinu od oko 65 čvorova niz slabi vjetrić i kratke načičkane valove.
Brodogradilište Technohull iz grada Lavrio, na jugu grčkog poluotoka Atiko ima patentiranu tehnologiju trupa Dynastream. Upravo ga ta tehnologija trupa izdvaja iz konkurencije i po tome je brodogradilište i nazvano. Zakrenuti naglo s 50 čvorova ne može baš svaki brod. Kada mislite da je to sve, okrenete ga na drugu stranu, pa nekoliko jako oštrih krugova s 30-ak čvorova, pa u osmicu, pa ravno preko… Technohull GTX jednostavno drži sve uzde svih 800 konja u rukama. Na nama je samo da uživamo u adrenalinskoj vožnji i divimo se brodogradnji. U divljoj plovidbi imali smo osjećaj kao da je trup vakuumski prilijepljen za površinu mora. Ne propada, ne zabacuje, nema jakih udara direktno u val, niti u naglom okretu. Brod koji trpi svaki pokret i način vožnje.

Brzina, stabilnost i brzina… Technohull GTX uporno iznenađuje
Testni primjerak Technohull GTX koji smo testirali u Portorožu krajem svibnja pogonjen je parom Mercury Verado 5.7L V10 400 HP izvanbrodskih motora. Ovi moćni motori opremljeni su suvremenom tehnologijom digitalnog upravljanja i svim pogodnostima koje s njima dolaze. Upravljivost je odlična, bilo da govorimo o jurnjavi ili prilikom nježnog pristajanja i kretanja u skučenim prostorima.
U laganoj vožnji motori su tihi i gotovo uopće ne osjetimo vibraciju. Na visokim okretajima pružaju upravo ono što želimo – ugodnu grmljavinu. Ovaj motornjak nije nešto što ćemo svakog dana sresti na moru. Za nas koji smo navikli na sportsku i agresivniju vožnju preko 45 pa i 50 čvorova, ovo je ipak ekstrem. S još 20 čvorova više. Iako postiže vrtoglave brzine, ono što fascinira je krstareća brzina koja se na GTX-u proteže i debelo preko 40 čvorova. To znači da smo njime iz Rogoznice na Opatu za pola sata. Ili iz Rovinja pred Venecijom za nešto više od sat vremena, na 70 posto snage.

Technohull je dizajniran za plovidbu zahtjevnim, otvorenim morem. Zamišljen je kao luksuzni RIB kojim će bogati vlasnici skoknuti s jednog na drugi otok u Mediteranu. Ili primjerice ploviti od grada do grada Azurnom obalom. Osim brzine i stabilnosti, siguran je u plovidbi. Naši domaćini iz MennYachta dobro su se potrudili da osjetimo adrenalinsku vožnju. Pritom ni u jednom trenutku nije pala kap mora na palubu.
Trup nije lagan, prazan teži 3100 kg, što znači da punih tankova i s četveročlanom posadom ima oko 4 tone. Ali jako je dobro izbalansiran. Projektiran je tako da pri udaru u val ne zaranja, ne usporava i ne poskakuje. Stoji blago uzdignut, u idealnoj poziciji s minimalnim oscilacijama. Pneumatici na njemu uglavnom ne dodiruju površinu, te više služe odbijanju vode u stranu. Međutim, prilikom izvođenja atraktivnih oštrih okreta, brod se prilično naginje. Tada cijeli GTX kao da je zalegnut na jedan bok dubokog V-trupa i tubus, ovisno o tome u koju se stranu okrećemo.

Prostorni walkaround raspored tipičan za Technohull
Raspored na ovom brodu nije rađen tako da se maksimalno ispuni sadržajem. Naprotiv, raspored je jednostavan, prostran, klasičan, walkaround tipa. Na provi je veliko sunčalište, a u krmenom dijelu prostrana klupa. Brodom dominira robusna skiperska konzola s T-Topom. Ispod su dva pilotska sjedala, a u nastavku prema krmi još je jedan par takvih sjedala. Ispred skiperske konzole nalazi se još jedna klupa koja se otvara skupa s velikim poklopcem. Unutra je prostor s ugrađenim umivaonikom. Predviđen je za ugradnju prijenosnog ili standardnog brodskog WC-a. Naš primjerak umjesto toga imao je instaliran prijenosni hladnjak.
Iza središnjeg reda sjedala nalazi se spremište za stvari. Kao i ispod krmene klupe gdje će stati primjerice sva prtljaga, odnosno gomila stvari koje želimo sigurno smjestiti na suho. Još mjesta za stvari naći ćemo i ispod velikog provenog sunčališta. Ovo su mjesta gdje se u pravilu vidi koliko je brodogradilištu stalo do toga da naprave prvoklasni proizvod.

Technohull se ističe po posvećenost detaljima
Unutrašnjost skladišnih prostora napravljena je s jednako puno pažnje, estetski maksimalno dotjerano, kao i paluba. Ispod poklopaca unutrašnjost je presvučena čvrstom i elegantnom tkaninom. Tubusi su građeni od ORCA Pennel & Flipo, vrlo izdržljivog materijala. Paluba je prekrivena fino obrađenom tikovinom, za glamurozni doživljaj hodanja po brodu, a na brodu je i niz detalja poput karbonskih niskoprofilnih bitvi.
Crni gelcoat izgleda fenomenalno na suncu, a skiperska konzola u mat crnom finišu daje do znanja da se radi o luksuznom plovilu. Opremljena je modernim navigacijskim sustavima. Svi uređaji na njemu su visoke kvalitete. Tu su veliki Raymarine MFD-ovi, robusni Mercury Marine Joystick, Quick upravljač pramčanim potisnikom, Fusion Marine audiosustav. Naš GTX na T-topu ima instaliran i FLIR sustav. On omogućava noćni vid pomoću tehnologija kamere visoke osjetljivosti, Infrared i Thermal Vision tehnologije. Takav sustav dobro će doći u noćnoj plovidbi ili ako nas na moru zatekne magla.

Tražimo li brod za klasično krstarenje, ovaj Technohull neće biti naš odabir. Međutim, on je idealan kao prateći brod superjahte, ozbiljna brodica za dnevne plovidbe. Najbolje bi se snašao u kategoriji jet-set nautičara koji ne noće na brodu, već u luskuznim hotelskim sobama i vilama na obali.
Budući da dostiže veliki domet u vrlo kratkom vremenu, GTX je idealan za nešto drugačiji tip krstarenja. To uostalom i sugerira naziv GTX, pa se paralela može povući s Grand Tour automobilima. Dnevna plovidba oko sat-dva vremena, pa noćenje u kakvoj vili. Također je pogodan kao brodica za luksuzni prijevoz gostiju ili jednostavno vrlo ozbiljna igračka za impresioniranje.
Tekst je originalno objavljen u 278. broju Magazina More, kolovoz / rujan 2024. godine