Naučili smo se već da svakim danom brodograditelji predstave neki novi brod na elektropogon ili hibridni pogon. Najprije su to bile male brodice za plovidbu jezerima, potom je Greenline napravio veliki iskorak sa svojom 33-icom, pa su stigle i velike jahte s dizelskim generatorima i elektromotorima, a sad smo doživjeli da je u Cannesu austrijski graditelj katamarana Silent Yachts predstavio prvi solarno električni katamaran na svijetu za oceanske plovidbe. Tako oni kojima nije do žurbe i ne žele sagorijevati dizel oko svijeta mogu i bez jedara i vjetrogeneratora, pogonjeni samo električnom energijom koju prikupljaju solarne ploče. I to koristeći solarnu energiju ne samo za kretanje, već i za rad svih brodskih uređaja uključujući i klimu. Za svaki slučaj upadnu li u dugotrajnu bonacu ili vrijeme bude danima oblačno, na brodu je i dizelski generator čija snaga može biti između 22 i 100 kW.
Brod se može opremiti različitim kombinacijama motora, a prvi sagrađeni je tipa E-Power s motorima od 2×135 kW s kojima dostiže brzinu od 14 čvorova. Katamaran se može konfigurirati i u sporijoj verziji kruzera ili snažnijoj varijaciji hibridne energije, koja kombinira dva električna motora s dva dizelska motora.
Na krovu kabine i nadstrešnicama kokpita i letećeg mosta raspoređeno je 30 visokoučinkovitih solarnih ploča s približno 10-kilovatskim maksimumom, Na brodu se koriste regulatori solarnog punjenja maksimalne snage točke (MPPT) i litijske baterije, koje pružaju kapacitet za cjelodnevno krstarenje, a pretvarač od 15 kVA pruža snagu za sve kućanske aparate. Sustavi ne traže gotovo nikakvo održavanje i ne proizvode pare ili buku. Zbog toga su operativni troškovi plovila znatno niži u usporedbi s korištenjem tradicionalnih pogonskih sustava. Naravno, brodske baterije mogu se puniti i u marinama ili na rivama kako to čine i ostale jahte. Za pohranu električne energije koriste se najbolje litijske baterije male težine. Silent 55 može učinkovito krstariti do 100 milja dnevno u razdoblju od nekoliko tjedana. Istodobno, napajaju se svi onboard sustavi.
Ovaj motorni katamaran se inače gradi u pet različitih rasporeda kabinskih prostora i može imati od tri do šest kabina s tri ili četiri kupaonice. Jedinstveni salonski kuhinjski i zatvoreni kormilarski prostor mjeri punih 40 m2, dok su leteći most i krmeni kokpit nešto manjih dimenzija. Brod je građen vrlo solidno uz uporabu vakuumske infuzije.