Serijski foiler dug 16 m
Gradnja prva dva trupa Infiniti 52 je pri kraju, a prema onome što predstavlja brodograditelj, radi se o konkurentnom regatnom primjerku
Američki brodograditelj Infiniti Yachts, predstavio je zanimljivog foilera Infiniti 52, čija će prva dva primjerka porinuti ovog ljeta. Radi se o high tech regatnoj jedrilici napravljenoj za regate, a uz pomoć najnovije tehnologije brodogradnje, dizajna, foilova i jedrilja, ova jurilica je napravljena za konkuriranje najbržim offshore monotrupovima.
Gradi ga američko brodogradilište Composite Builders. Za dizajn je zaslužan in-house tim Infiniti Yachts, inženjerski posao pripao je tvrtki Gurit, specijaliziranoj za inženjering kompozitnih materijala u zrakoplovstvu, nautici i drugim srodnim industrijama. Cijela ideja oko dizajna razvijala se oko Dynamic Stability System, sustava foilova koji su se dokazali u suradnji s prestižnim Baltic Yachts, Quant Boats i drugim projektima.
Jedra na Infiniti 52 će biti Doyle Sails Cableless, tehnologijom izrade jedara koja je sve popularnija u racing kategoriji, a sve je počelo od Code-0 jedara. Takav tip jedra koristio se i u Vendee Globeu, što dokazuje njihovu izdržljivost u ekstremnim uvjetima. Ideja je da se nosivost prenosi na cijelo jedro pomoću neprekidnih vlakana kroz cijelo jedro, umjesto da je sva napetost na nosivom kabelu.
Ovo će biti prva serijska jedrilica napravljena isključivo prema integrirano DSS sustavu foilova za kontrolu nagiba, povećavanje iskoristivosti jedra i na koncu – brzine. Kokpit je također jedinstven jer će Infiniti 52 također biti prva serijska jedrilica opremljena s Harken Air Winchevima od karbonskih vlakana.
Riječ je o tipu vinčeva kakav su koristili najnoviji primjerci IMOCA 60 u Vendee Globeu, te dokazali kvalitetu i moć uz znatno reduciranje mase. Nije zanemariva stvar, kada je kokpit opremljen s po osam komada, a spadaju među najveće u ponudi. Paluba će biti opremljena Harken Grand Prix serijom opreme.
Naravno jarbol i struktura trupa građeni su od karbonskih vlakana, a čitav koncept je redukcija neželjene mase iznad vodene linije. Ovim projektom Infiniti Yachts želi napraviti konkurentnu offshore i inshore regatnu jedrilicu, namijenjenu za posadu koju čine 7 do 8 jedriličara.
Veteran America’s Cupa i Volvo Ocean Race regata, Brian MacInnes vodi brodograditeljski tim u Composite Builders brodogradilištu. “S tridesetogodišnjim iskustvom vrhunskog sportskog jedrenja i sa znanjem što je sve potrebno za pobjedu, bio sam ozbiljno impresioniran s Infiniti 52 i timom koji ju je razvio,” kazao je MacInnes.
Prva testiranja obavit će se već kroz mjesec dana u gradu Holland, na jezeru Michigan, a kampanju će im voditi finski jedriličarski tim Tulikettu Racing. Njihov skiper, Arto Linnervuo je izjavio da su također vrlo impresionirani do sad viđenim, te da imaju ambicije ostvariti značajne offshore rezultate, za koje je potrebna iznimna Grand Prix jahta.
Piše: Teo Marević
Foto: Infiniti Yachts