Nagrađivano brodogradilište poznato po luksuznim i jedinstvenim jedrilicama za dnevno i vikend jedrenje ulazi u segment s jakom konkurencijom
Nizozemsko brodogradilište poznato je po personaliziranoj gradnji luksuznih daysailer jedrilica višestruko nagrađenih prestižnom titulom European Boat of The Year u kategoriji specijalnih brodica. Obiteljsko brodogradilište danas u vlasništvu dva brata Deana i Dennisa Hennevangera vuče korijene očevog brodogradilišta iz 1950-ih godina, a službeno kao Saffier Yachts posluju od 1999. godine. Od tada su napravili desetke modela i sagradili stotine primjeraka, od kojih brojni dobili nagradu European Yacht of The Year. Ipak, donedavno je njihova gradnja bila bazirana na klasičnom dizajnu i posljednjih godina gradili su gotovo isključivo daysailer jedrilice do 11 metara dužine.
Onda su 2019. predstavili prvi model nove linije Elegance, bio je to Saffier SE37 Lounge koji je iste godine nominiran za EYOTY. Uslijedio je Saffier SE 27 Leisure koji je također nominiran i osvojio je prestižnu brodograditeljsku nagradu. Zatim je predstavljen Saffier Se 33 Life koji je ponovo dobio nagradu EYOTY, a početkom 2023. na sajmu u Düsseldorfu, predstavljen je trenutno najmanji iz linije Saffier Se 24 Lite.
Riječ je o liniji koja na velikim europskim sajmovima, posebno u Düsseldorfu, plijeni veliku pažnju posjetitelja, jer ovo su jedrilice napravljene za one koji uistinu žele jedriti i dobro se zabaviti na moru (ili na jezeru), a da se pritom mogu pohvaliti dizajnom i finoćom gradnje, te ih nerijetko uspoređuju sa skupocjenim sportskim autima (u svijetu automobila).
Novi model, novi koncept, nova linija
Saffier novim modelom radi potpuni odmak od dosadašnjih modela. Prvenstveno se razlikuje po namjeni brodice, zatim u veličini, potpuno drugačijeg koncepta trupa i rasporeda, te naravno i interijera. Ova jedrilica ulazi u segment tržišta sa žestokom konkurencijom u kojem već prilično dobro vladaju Talijani s brendovima poput Grand Soleil, Italia Yachts, Solaris, zatim Skandinavci s X-Yachts, Arcona Yachts, pa Slovenci s Elan Yachts, a i u Hrvatskoj brodgodilišta Salona Yachts i More Yachts.
Novi Saffier Yachts SL46 trebao bi biti u gornjem cjenovnom rangu među spomenutim brendovima, te pružati maksimalnu udobnost i luksuz, ali s prepoznatljivim karakteristikama ovog brodogradilišta – pouzdanom jedrilicom s naglaskom na performanse.
Do sad su njihovi elegantni daysailer i weekend cruiser modeli očaravali ljepotom kokpita, eksterijera, performansama i lijepim ali vrlo jednostavnim interijerom, a novi SL46 trebao bi jednako dobro izgledati u potpalublju, te pružati luksuz boravka.
Brodogradilište već tradicionalno nastoji upotrebljavati najfinije i ekološki najprihvatljivije materijale pri gradnji, te već godinama ugrađuje unutarnji elektropogon.
Dvije verzije istog modela
SL 46 MED je verzija namijenjena mediteranskom tipu plovidbe, s naglaskom na boravak u vanjskom dijelu, s većim kokpitom, otvorenom krmom te inovativnim modularnim rješenjima krmenih klupa koje se mogu pretvoriti u udoban vanjski ležaj. SL 46 NORTH je pak zamišljen s malo zaštićenijim kokpitom i dodatnim skladišnim prostorom ispod kokpita, za pospremanje primjerice byboata.
Brodogradilište ovim modelom pokazuje ne samo da zna napraviti popularni trendovski model jedrilice, već unosi i neke specifične elemente dizajna, koji SL 46 na prvi pogled razlikuju od konkurentnih jedrilica. Ne možemo ne zamijetiti i to da gledajući profil SL 46, podsjeća na prošlogodišnji Elanov model E6, zbog specifičnog oblika bočnih prozora integriranih u trup.
Zanimljivo je rješenje u kokpitu s centralnim stolom s integriranim velikim MFD-om, te spremišnom kutijom i mogućnosti otvaranja stranica za objedovanje. Vidljivo je i da je kokpit dizajniran tako da se jedrilicom upravlja s manjom posadom, sa svim komandama i gindacima nadohvat ruke skiperu, s obje strane. Također je vidljivo da je škota izmaknuta maksimalno prema krmi, kako bi prostor u kokpitu bio nesmetan za prolaz.
Stil brodice vjeran je Saffierovoj liniji Elegance, ali s linijama koje su tipičnije u segmentu performansnih krstaša. Ima trendovske elemente kao što su integrirani baštun, obrnuto ukošenu vertikalu prove za maksimalno produženu vodenu liniju, veliku krmenu platformu, relativno široku krmu u visini palube i bokova, a užu u nižem dijelu oko vodene linije, te vrlo čistom linijom nadgrađa za lakše kretanje i bolju preglednost.