Pristajanje i isplovljavanje uvijek je slovilo za jedno od važnih mornarskih umijeća. Doduše, s vremenom je postajalo sve lakše. Najprije su došli motori koji su vozili naprijed, natrag i stoj, pa su se počela ugrađivati dva motora na jedno plovilo, a kad to nije bilo dosta, stigao je najprije pramčani, a potom i krmeni potisni propeler. I još uvijek se našlo onih kojima ni četiri komande i četiri propelera nisu bili dovoljni da pošteno pristanu. Zato su smišljeni sustavi s džojsticima kod kojih je potrebno samo usmjeriti ručicu tamo gdje želimo. Ali nekima očito niti to nije dosta. Jer i s džojstikom valja paziti da u nešto ne udariš, a onda može naići jača struja ili nagli vjetar i što onda?
E onda stiže Raymarine DockSense, još jedno rješenje kako bi se što više olakšala plovidba i na novi način pomoglo vlasnicima plovila u manjim manevrima pristajanja. Kada vjetar i plime čine zadatak težim, pristajanje može biti stresno (i skupo). Raymarine
DockSense kao i drugi alati koji vuku prema umjetnoj inteligenciji koristi FLIR-ovu tehnologiju strojnog vida i videoanalize kako bi integrirao informacije dobivene iz snimke s pogonskim i upravljačkim sustavom broda. Konkretno, sustav se temelji na virtualnom odbojniku, doslovno “virtualnom braniku”, tehnologiji koja kontrolira što se događa oko plovila.
Mreža videokamera i termalnih kamera detektira prepreke i komunicira s pogonskim sustavom. Ako objekt poput pilona ili drugog broda naiđe na virtualni odbojnik, DockSense automatski uvodi naredbe za korektivno upravljanje za kut zakretanja i za snagu motora kako bi izbjegao objekt i pomogao skiperu u vođenju broda do pristaništa.
DockSense koristi tehnologiju GPS i AHRS (referentni sustav smjera kretanja) kako bi ukalkulirao učinke vjetra i struja, osiguravajući da brod ulazi na vez bez drame ili skupih sudara. Sustav obuhvaća više Flir kamera za strojni pogled, središnji procesorski modul i DockSense aplikaciju koja se izvodi na Raymarine Axiom navigacijskom zaslonu. Sustav se integrira s pogonskim sustavima s džojstikom, pružajući naredbe za pomoć pri upravljanju i gasu kako bi kapetanima omogućio nesmetan dolazak.
DockSence je najprije primijenjen na Prestigeu 460 prikazanom na Bootu te na Boston Whaleru na kojem je isti sustav prikazan u Miamiju. Boston Whaler i Raymarine surađuju kako bi demonstrirali sustav za pomoćne pristanke za izvanbrodske motore.
Onome tko ga posjeduje, bit će lako odglumiti barbu. Ostat će prikraćen tek za zadovoljstvo dobro izvedene manovre. Ali to se na Instagramu ne vidi.