Predstavljen Solar Ferry
Domaći brodograditelj Agena Marin, poznat po gradnji polu-podmornica, na sajmu u Biogradu predstavio novu brodicu.
Solar Ferry je kao što joj i ime kaže brodica za prijevoz putnika na električni pogon sa solarnim punjenjem. Agena Marin predstavlja ju kao brodicu bez troškova goriva „samo snaga sunca, električna energija i šum valova,“ ističu. Ova samoodrživa brodica duga 8,5 metara, registrirana je za prijevoz do 12 putnika i namijenjena za turističke panoramske vožnje uz obalu. Građena je od reciklirane PET ambalaže, zbog čega je ova brodica pravi reciklirani proizvod, pritom ne proizvodi štetne emisije plinova. Prednost ovakvog pogona je i plovidba bez buke motora. Godišnji troškovi održavanja su 85 posto manji poručili su iz brodogradilišta. Brodica je elegantna, dizajnirana jednostavnim i klasičnim linijama, a cijenom je pristupačna pa u komercijalnoj upotrebi brzo vraća uloženu investiciju.
Napravljena je prema „standardima budućnosti“ kako napominje brodograditelj, uz strogu pažnju na ekološke standarde, čistoću mora i zraka. Na krovu brodice postavljeni su solari paneli snage 1800 W koji konstantno obnavljaju AGM baterije, te ovisno o opterećenju brodice, mogu napajati električni motor između pet i osam sati plovidbe. Predviđena je putna brzina 5,5 čvorova, pojasnio je vlasnik Agene, Mladen Peharda. Dizajn je inspiriran linijom parobroda iz 20-ih godina prošlog stoljeća, zbog estetskih ali i ekonomskih razloga. Naime, u prošlosti su trupovi bili projektirani kako bi bili što efikasniji, jer tada jednostavno nije bilo motora neograničenih konjskih snaga, a ovakav trup malog otpora je dobro prilagođen solarnom i električnom pogonu.
Osim kroz retro trup i solarne panele, ekonomičnost je postignuta i kroz samu konstrukciju broda. Plovilo je građeno u tehnologiji vakuum infuzije od izrazito laganog, „PET sendvič“ materijala smanjene težine. U tijeku su i testiranja materijala od konoplje, lana i bambusa koje Agena Marin planira uskoro primijeniti u serijskoj proizvodnji. Solar Ferry dokazuje da brodice na električni pogon ne moraju biti skupe i građene za vožnju izuzetno kratkog dometa. Prva tri naručitelja imat će i sajamski popust, pa cijena brodice iznosi oko 300 tisuća kuna. Takva cijena je dva do tri puta manja nego što se može naći u inozemstvu u ovoj kategoriji brodice, tvrdi Peharda. Tvrtka Agena Marin je prvenstveno R&D (Research & Development) tvrtka, koja osim razvoja novih koncepata ima i vlastitu proizvodnju alata, kalupa i finalnih proizvoda, a prošle je godine obilježila svoju 10. obljetnicu rada. Osim nadaleko poznate polu-podmornice s ostakljenim dnom koja je osim diljem hrvatske, isporučena i na 13 atraktivnih svjetskih destinacija poput Maldiva, Sejšela, Kariba, Grčke i Italije, Agena Marin serijski proizvodi i Taxi Cat, katamaran za brzi prijevoz putnika.