Očekuju rekordne prijave
Neviđeni interes za sudjelovanje na idućem Vendée Globe. Porinute nove IMOCA-e čekaju start prve iz serije regata za 10 dana na 15. Transat Jacques Vabre
Tri godine brojimo do starta još jednog Vendée Globe, solo regate oko svijeta koju neslužbeno nazivaju morskim Mount Everestom. Jučer su objavljeni detalji 10. izdanja s pravilima regate. Ovo je ujedno i poziv timovima da se pripreme za seriju offshore regata koje prethode glavnom događaju, na plovidbi oko svijeta. Prijave službeno počinju 14. veljače 2022., točno tisuću dana prije starta, zakazanog za studeni 2024. godine. Kvalifikacijski put je dodatno pojačan, a maksimalni broj regata za Vendée Globe 2024. je 40.
Od završetka posljednjeg Vendée Globea, organizator SAEM Vendée je doživio neviđen entuzijazam od skipera i njihovih sponzora, a mnogi od njih ponovno će se natjecati u idućem izdanju. Obavijest o regati s detaljnim pravilima objavljena je 6 mjeseci ranije nego inače, kako bi timovi imali čim više vremena za pripremu. Na prošlom Vendée Globeu je sudjelovalo rekordnih 37 kandidata, a organizatori već sada očekuju da bi taj rekord mogao biti oboren još jednom 2. listopada 2023. do kada traju prijave.
SAEM Vendée u obavijesti navodi kako nema zahtjevnije regate od Vendée Globea, a njihov zadatak kao organizatora je da pružaju sigurnost svim jedriličarima, kao i to da omoguće čim većem broju kandidata da završe regatu. Vendée Globe je tako ponovno uključen u IMOCA Globe Series Championship, s primarnim ciljem da skiperi prikupe čim više iskustava i povećaju pouzdanost njihovih brodova skupljajući milje na različitim natjecanjima.
Posljednje izdanje bilo je veoma uspješno s tri četvrtine flote koja je uspjela stići u cilj, uspoređujući ih s prethodnim izdanjima kada je prosjek bio oko 50 posto. Prvo pravilo je kvalificirati brod kojim će se jedriti Vendée Globe, drugo je startati barem 2 kvalifikacijske regate tijekom serije svjetskih natjecanja, uključujući jednu prije kraja 2023. i jednu u 2024. godini. Treće pravilo je završiti jednu od navedenih kvalifikacijskih regata unutar zadanog vremena – isto ili maksimalno 50 % iza vremena prvog u cilju.
Maksimalan broj natjecatelja je 40, a ako bude više prijavljenih, selekcija će se napraviti prema broju prikupljenih milja u IMOCA Globe Series Championship, što je još jedan od načina da motiviraju natjecatelje da sudjeluju u IMOCA natjecanjima. Prvo u seriji IMOCA natjecanja počinje već za mjesec dana, regatom preko Atlantika – Transat Jacques Vabre 2021., a na njoj će se računati samo pola prijeđenih milja.
Kako bi internacionalizirali natjecanje i dali više prilika za prijavu žena skiperica, The Ocean Race 2022 će biti dio selekcijskog programa u seriji natjecanja, a svaki skiper će iz TOR-a bilježiti četvrtinu milja s maksimalnih 5000 milja. Kako bi promovirali tehnološke inovacije i izbjegli penaliziranje novih projekata, prvih 13 skipera s novim brodovima bit će automatski kvalificirano. Konačno, SAEM Vendée daje sebi mogućnost, da kao organizator pozove još jednog dodatnog skipera iz redova prijavljenih kako bi dosegli maksimalan broj 40 kandidata, ako bude mjesta.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=aEUX7jDtbGw&w=886&h=498]
Krenula testiranja
Početkom tjedna sve nas je zatekla vijest o odustajanju Alexa Thomsona, odnosno da neće jedriti na idućem Vendée Globeu, već da će svoje mjesto prepustiti novoj generaciji i nastaviti biti dio kopnenog tima. U utorak je pobjednik posljednjeg Vendée Globea, Yannick Bestaven porinuo je svoju obnovljenu Maître CoQ IV nakon sudara na startu regate Rolex Fastnet Race. Bestaven se s partnerom Jean-Marie Dauris uputio se na start 15. regate Jacques Vabre gdje će se naći 23 IMOCA-e, među kojima i Charlie Dalin i Paul Meilhat na jedrilici Apivia, Thomas Ruyant i Morgan Lagravière na novoj LinkedOut vrijednoj 7 milijuna eura.
Zatim tu su Jeremie Beyou i Christopher Pratt na novoj IMOCA-i Charal 2 vrijednoj 6 milijuna eura, koja ima radikalno redizajniranu provu u dijelu pod vodom. Još jedna nova IMOCA je u timu 11th Hour Racing Team-a sa Simonom Fisherom i Justineom Mettrauxom, pa Isabelle Joschke i Fabien Delahaye na njihovoj MACSF. Tu je i Malama s Charliejem Enrightom i Pascalom Bidegorryjem, skiperi Louis Duc i Marie Tabarly nastupit će u svom debiju na IMOCA-i Kostum-Lantana Paysage koju su temeljito obnovili nakon što je stradala u požaru prije dvije godine.
Novu IMOCA-u Medallia prekjučer je prvi put testirala i jedna od omiljenih offshore jedriličarki Pip Hare i u videu snimljenom tijekom prvih sati plovidbe u engleskom kanalu podijelila prve dojmove. Hare je u jedriličarskom svijetu poznata po sjajnim tekstovima o sigurnosti solo ili jedrenja u dvoje, te je iznimno vrijedno pratiti njene prve korake na novoj IMOCA-i. Iskusna jedriličarka priznaje da joj nije svejedno tijekom prvih solo sati na novoj jedrilici, te da se još mora upoznati s brodom i steći povjerenje.
Piše: Teo Marević
Foto: Jean-Louis Carli / Alea / VG2020