Nova Genova
61. Salone nautico je dobio novo ruho, a uspješna godina iza Talijana dovela je i optimistični vjetar u Genovu
Salone Nautico di Genova predstavio je niz novosti. Lani smo napisali da sajam unatoč godinama nije za mirovinu i bili smo u pravu. Izgled sajma transformirao se u dijelu marine, a na kopnu se gradi punom parom. Povratak velikih novih jahti u sve većem broju svakako doprinosi važnosti, ugledu i izgledu međunarodnog sajma. Osjetno je uloženo u infrastrukturu, organizaciju i promociju sajma, poboljšana je komunikacija s javnosti, a protokol s mnoštvom događaja je optimiziran. Prostor je uređeniji, funkcionalnije organiziran, a u udarnim danima čini se i premalen. Za dva glavna datuma, tijekom vikenda kada je i inače najviše ljudi na sajmovima, ulaznice su ras-prodane dan ranije. Posjetitelja je bilo puno i tijekom ostalih dana, ukupno 93.782, a ove godine smo na sajmu susretali nešto više Hrvata i drugih posjetitelja iz Italiji susjednih zemalja.
Talijani vole talijansko, a vole i drugi. To govore i podaci o prodaji talijanskih plovila. Oni su svjetska velesila u brodogradnji rekreativnih plovila. Kada je dobra godina iza talijanske brodogradnje, sajam u Genovi dođe im kao proslava i za nautičku industriju je važno biti tamo, vidjeti kako dišu jedni od onih koji postavljaju trendove. Posebno za njihove domaće tvrtke, ali i kao smjernice za strane. Doduše, svi znamo kako se brojke mogu različito prikazati, pa su se na izlaganju ekonomskih stručnjaka i predstavnika iz talijanske nautičke industrije mogli čuti gotovo isključivo hvalospjevi, a problemi s opskrbom materijalima i opremom tek su oprezno spomenuti.
Ipak, s nekim brojkama nema šale. U Genovi se tradicionalno za vrijeme sajma odvijaju različite konferencije, okrugli stolovi, grupni intervjui i uzbudljiva ekonomska prognoza za nautičku industriju. Ove godine je održano ukupno 78 konferencija i drugih popratnih događaja. Tijekom sajma izdano je 947 novinarskih akreditacija, a Salone Nautico je za vrijeme trajanja bio tema 1827 novinskih članaka na internetu i u tisku, te u televizijskim prilozima činio ukupno 9,5 sati programa. Na sajmu su ukupno održane 5874 testne vožnje. Prema riječima predsjednika Confindustria Nautica, Saveria Cecchia, ove je godine sklopljeno 12 posto više ugovora nego lani. Međutim, ove godine je bilo i 30 posto više posjetitelja, ali rezultat je vrijedan spomena jer ipak većina posjetitelja dolazi tek vidjeti što je novo i eventualno kupiti pokoju sitnicu. (…) Više pročitajte u 262. broju Mora.
Napisao i snimio: Teo Marević