Nautički sajmovi – biti ili ne biti
Hoće li in house predstavljanja i pandemija dokrajčiti sajamsku industriju?
U ovo doba prošle godine užurbano smo završavali veliku reportažu s Boota u Düsseldorfu prebirući kojih ćemo dvadeset svjetskih premijera, od nekoliko desetaka koliko bi smo ih tamo vidjeli, izdvojiti za predstavljanje u Moru. Usput bismo pripremali štand za zagrebačku Nautiku i rezervirali hotel u Tullnu gdje bi se na tamošnjem Austrian Boat Showu prvih dana ožujka predstavljali svi hrvatski čarteraši i mnoge marine. Ništa od toga.
Otkad je pandemija koronavirusa zavladala našim životima, nautički sajmovi su ad acta. Četiri ili pet održanih u skoro godinu dana, među njima i Salone u Genovi i naš Biograd Boat Show, mogli su poslužiti tek za evociranje uspomene na frenetičnu nisku sajmova koja bi započela prvih dana rujna i gotovo bez prekida trajala do kraja svibnja okupljajući na svakom od njih desetke pa i stotine tisuća posjetitelja. Jer, otkazano ih je u tom razdoblju više od sedamdeset koji u imenu imaju prefiks internacionalni, od toga čak dvadeset i pet najvećih, sve odreda članice IFSBO-a, udruge koja baš takve okuplja.
Eutanazirana je tako, barem privremeno, industrija koja je posljednjih pet desetljeća bila glavni kanal promocije i prodaje brodica, jahti i svih vrsti opreme za njih. Šefovi brodogradilišta i njihovi direktori prodaje su u proljeće prošle godine, dok su im knjige narudžbi još bile pune, mogli malo odahnuti, srezati visoke troškove izlaganja, raspakirati putne torbe i na zadovoljstvo obitelji ostati malo doma. Ipak, nisu mogli biti posve mirni pitajući se što će biti ako s jeseni dođe novi val pandemije i nastavi se otkazivanje jesenskih sajmova. Upravo onih na kojima se prodaje najveći broj jahti i osigurava punjenje brodogradilišnih kapaciteta barem do sljedeće sezone. (…) Više pročitajte u 258. broju Mora.
Piše: Braslav Karlić
*Tiskano izdanje potražite na kioscima ili digitalno izdanje putem Google Play i AppStore aplikacija, kao i u našem webshopu.