Unatoč ekonomskim problemima, snježnim mećavama, štrajkovima vlakovođa i protestima koji su zahvatili Njemačku sajamska izložba bila je uspješna i potvrdila svoju važnost za svijet nautike
U vrijeme kad se mnoge europske zemlje suočavaju s recesijom i kad već mjesecima pada potražnja za brodicama i jahtama s nestrpljenjem se iščekivalo kakve će rezultate polučiti Boot, najveći sajam u zatvorenom prostoru na svijetu i kakvo ozračje će na njemu vladati. To je bilo važno kako za velike proizvođače brodova, zemlje poput Italije, Francuske i same Njemačke, osobito u segmentu jedrilica i motornih brodica tako i za zemlje, među koje svakako spada i Hrvatska, koje masovno posjećuju njemački nautičari.
Sudimo li po brojkama koje su objavili organizatori, a i onime što smo tamo mogli vidjeti, ocjena je svakako pozitivna. 220.000 m2 prodanog izložbenog prostora, 1500 izlagača iz 69 zemalja i oko 1100 izloženih brodica i jahti posve su na razini prošle, vrlo uspješne godine kad je sajam održan nakon dvije godine pandemijske pauze. Broj posjetitelja je bio nešto manji nego lani. Bilo ih je ukupno 214.000 u odnosu na prošlogodišnjih 237.000. Što je tomu uzrok, teško je u ovome času reći ali najvjerojatnije je da se radi o klimi koja vezano za potrošnju vlada u Njemačkoj. To će najbolje potvrditi podatak organizatora da se postotak internacionalnih posjetitelja povećao sa 23,7 na 34,3% što znači da ih je bilo čak 16000 više nego lani odnosno da se za 43000 smanjio broj posjetitelja sajma iz Njemačke. Da li će to ostaviti posljedice i na njihova putovanja i plovidbe tek ćemo vidjeti jer makar su Nijemci racionalni, kad je o potrošnji u uvjetima bilo kakvog nagovještaja krize, putovanja se vrlo teško odriču.

Organizator je prezentirao i nekoliko zanimljivih podataka vezanih za interese posjetitelja.
Povećao se udio poslovnih posjetitelja (s 18% na više od 21%) kao i već spomenuta internacionalnost kupaca (s 23,7 na 34,3%) i to je jedini sajam vodenih sportova na svijetu koji privlači ljude sa svih kontinenata. Najviše posjetitelja zanimale su jedrilice (42%), zatim gliseri (38,2%), štandove s temom ronjenja posjetilo je 27%, a one s ponudom čartera 11,7% dok su surferi pobudili interes 9,8% posjetitelja. Odjeća za plovidbu i putovanja također je bila tražena i pokazala se vrlo popularna s 25,7% (odjeća za plovila) i 19,4% (nautički turizam). Visoki postotak (94%) posjetitelja bio je izrazito pozitivan o show programu koji je tradicionalno vrlo jaka strana ovog sajma.
Kako se većina svjetskih premijera plovila odvije na jesenskim nautičkim sajmovima na Bootu se nova plovila vide po drugi ili treći put ali razgledati ih na kopnu u zatvorenim i udobnim paviljonima za potencijalne klijente je mnogo udobnije. Ipak premijera nije nedostajalo, o njima ćemo podrobnije izvijestiti u slijedećem broju Mora. Nastup hrvatskih i slovenskih izlagača bio je zapažen a osim velikog broja marina i čarter tvrtki isticali su se razmjerom nastupa Greenline i Elan te tvrtka Roto koja je premijerno predstavila Korkyru 650 te hrvatski Boot Lab sa Pelagosom 33 i Pribudić Borčić sa tri modela SuperRiba.

Većina izlagača, ali na to smo se već navikli, dala je javno vrlo pozitivne ocjene svog nastupa ali koliko su stvarnog posla na Bootu napravili vidjet će se tek kroz par mjeseca. Evo tri primjera koja bi mogli imati uticaja i na hrvatsko tržište.
Hanjo Runde, izvršni direktor HanseYachts: “Bili smo u mogućnosti predstaviti mnoge nove proizvode na Boot Düsseldorfu. Oduševljeni smo brojem od preko 10.000 posjetitelja na našim štandovima jedrilica i motornihjaht, a naši su posjetitelji uživali u Boot-u jednako kao i mi.”
Simon Clare, izvršni direktor marketinga Princess Yachtsa kazao je: Boot Dusseldorf savršen je početak nautičarske godine. Najveća izložba u kalendaru, također je jedna od najprivlačnijih izložbi za industriju i sa zadovoljstvom smo pridonijeli tome ove godine s jednom od najjačih postava koje smo ikada imali na sajmu. S četiri naša najveća modela izložena u nizu od osam brodova, imali smo gotovo 600 stopa modela Princess na izložbi. Također smo imali najveće plovilo na sajmu s X95. Budući da se radi o prvoj izložbi u godini, Boot je često dobar barometar za performanse tržišta u ostatku godine, a sigurno smo bili ohrabreni koliko smo bili zaposleni na štandu Princess i kvalitetom razgovora. I prodaja dovršena na sajmu i broj razgovora koji će se nastaviti kasnije svakako podupiru to tako da smo optimistični za nadolazeću godinu. To je uvijek spektakularan događaj za posjetitelje i izlagače, a ni ova godina nije bila iznimka.

Michael Müller, izvršni direktor Bavaria Yachtsa izvješćuje o vrlo dobrim rezultatima sajma: „Bili smo oduševljeni velikom posjećenošću na naša dva štanda u hali 1 za motorne čamce i u hali 16 za jedrilice, posebno vikendom, ali i radnim danom. A još više dosljedno pozitivnim povratnim informacijama posjetitelja do početka 2024. o našim plovilima. Također smo koristili Boot 2024 za razmjenu ideja s našim dobavljačima i nove kontakte iz industrije jahti. Željeli bismo zahvaliti sajamskoj tvrtki i timu Boot Düsseldorf na njihovoj profesionalnoj organizaciji sajma i, nakon devet dana u Düsseldorfu, sada možemo s povjerenjem iščekivati 2024. godinu.”