Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Izgorjela legendarna Le Phocéa

Jagor Čop18.02.2021
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

Izgorjela legendarna Le Phocéa

Posada je srećom spašena, no svojedobno najveća jedrilica na svijetu je izgorjela

Vijest koja će u Maleziji proći kao svaka druga, u Francuskoj će ljubiteljima brodogradnje i klasičnih jedrilica izmamiti suzu. Superjahta Le Phocéa izgrađena je 1976. godine i gotovo tri desetljeća nosila titulu najveće superjahte s jedrima. Ovaj mitski jedrenjak s četiri golema jarbola visoka i po 72 metra bila je u vlasništvu legendarnog francuskog jedriličara Alaina Colasa koji je dvije godine nakon gradnje Le Phocéa (originalno Club Méditerranée) nestao na moru tijekom prve regate Route du Rhum, a njegovo tijelo i trimaran Manureva nikada nisu pronađeni.

Incident se dogodio u blizini luke Bass Harbor, Kuah, u malezijskom arhipelagu Langkawi, a zahvaljujući brzoj reakciji spasitelja, sedmero članova posade je spašeno. Kada je sagrađena, spadala je u revolucionarne jedrilice ponajviše zbog brzine. U povoljnim uvjetima, Club Méditerranée je mogla dostizati brzine od oko 30 čvorova, a njen prvi vlasnik, Alain Colas njome je stigao drugi u offshore regati English Transat 1976. godine, u kojoj je pobijedio Éric Tabarly.

Club Méditerranée, kasnije Le Phocéa dizajnirao je Michel Bigouin, kasnije je napravio i Pen Duick IV, te Pen Duick V, druge dvije legendarne jedrilice u vlasništvu Érica Tabarlya. Njena druga faza joj je donijela još veću slavu, kada ju je 1982. kupio Bernard Tapie, poznati francuski političar, poduzetnik, vlasnik nogometnih klubova, povremeni glumac, strastveni jedriličar itd. On ju je pretvorio u luksuznu jahtu, ali je pritom pazio da zadrži dobre performanske koje postiže pod jedrom. Preimenovao ju je najprije u La Vie Claire, kasnije u Phocéa. Tapie je na jahtu dovodio brojne zvijezde nogometa, filma, a na njoj je organizirao i vlastito vjenčanje.

Bernard Tapie, da bi dokazao da je La Phocéa najbrža prekooceanska jedrilica, ponovo je prelazio Atlantik, te uspio u svom naumu postavivši rekord 1988. godine. On je osobno bio na brodu, kao i televizijska ekipa. Legenda kaže da je naredio posadi da drži kurs unatoč oluji koja im se nalazila na putu. La Phocéa je tijekom 1990-ih služila i kao studio za snimanje jedne od najgledanijih francuskih televizijskih emisija sportskog kanala Téléfoot.

Tapie je 1996. proglasio bankrot, pa je jahtu 1997. kupila Mouna Ayoub poznata francuska poduzetnica libanonskog porijekla, tada supruga saudijskog princa. Platila ju je 5,56 milijuna eura, te uložila još 18,25 milijuna eura. U njenom vlasništvu je ostala 13 godina, kada ju je prodala francuskom multimilijarderu Xavieru Nielu, najpoznatijeg po poslovima telekomunikacija čiju je “težinu” prošle godine Forbes procijenio na 9,1 milijarda američkih dolara.

Šteta na Phocéa se čini ogromna, a po pisanju francuskih medija nepovratno je uništena. Za sad nije poznato puno detalja, ali je prema izjavama lokalnih vlasti, jak vjetar otežao gašenje požara.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=FU1URD4jeNE&w=886&h=498]

Piše: Teo Marević
Screenshot: YouTube

PREPORUČAMO

Metstrade 2025: ekspanzija i osvježeni identitet

Napustio nas je Miljenko Domijan

Bee happy!

Tragično stradao Aleš Ekar, član uprave Iskra brodogradilišta 1 

America’s Cup Preliminary Regata: Novozelanđani pobjednici

I dalje se traže uzroci potonuća Bayesiana

NAJNOVIJE

SP za klasu ILCA 7: Filip Jurišić spreman za najvažniju regatu sezone

11.05.2025

Božidar Vukičević: Foto kroničar jadranskog podmorja  

10.05.2025

Beneteau First 44 Performance: Rasni regatni krstaš

09.05.2025

Članovi UPA Rostrum čiste podmorje ispred plaže Bačvice

09.05.2025

U luci Lovište akcija čišćenja podmorja u spomen na kornjaču Kono

08.05.2025

Mini Globe Race: Samci uživaju u tropskome raju otoka Hiva Oa

07.05.2025

U Biogradu otvorena suha marina Pauman

06.05.2025

Počelo izvlačenje 56-metarske jahte Bayesian potonule kod Palerma

06.05.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.