Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Izabrani najbolji brodovi 2025. godine

Teo Marević20.01.2025
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email
Flagship Night Boot Düsseldorf 2025, Foto: Messe Düsseldorf / ctillmann

Bilo je prijavljeno preko 100 modela motornjaka od kojih je nominirano 30 za 5 kategorija. Jedrilica je ove godine apliciralo 50 posto manje nego 2024. godine

Na Flagship Night večeri u sklopu sajma Boot Düsseldorf okupili su se predstavnici industrije predvođeni njemačkom izdavačkom kućom Delius Klasing Verlag i organizatorom sajma. Tijekom gala večeri proglašeni su pobjednici dviju renomiranih nagrada Europska jedrilica godine 2025. (EYOTY) za jedrilice i Europski motorni brod godine 2025. (EPOTY) za motorne brodove. Osim toga, Amerikanka Cole Brauer odlikovana je nagradom Seamaster Award za svoju solo i neprekidnu plovidbu oko svijeta.

Za jedrilice, ova se nagrada dodjeljuje 22. put, a za motornjake 19. put. Stručni žiri sastavljen od voditelja testiranja i glavnih urednika 12 europskih stručnih časopisa za jedrenje i 7 časopisa za motorne brodove tradicionalno je odlučivalo koji će od nominiranih zaslužiti prestižna priznanja.

Svi dobitnici nagrada tijekom Flagship Night gala večeri u sklopu Boot Düsseldorf / Foto: Messe Düsseldorf / ctillmann

Drastičan pad broja novih apliciranih modela

Predsjedatelji žirija su izdavač njemačkog časopisa Yacht, Jochen Rieker i glavni urednik časopisa Boote, Torsten Moench. Ovogodišnju nagradu obilježio je drastičan pad broja apliciranih modela u odnosu na godinu prije.
Pandemijski skok potražnje i procvat brodogradnje rekreativnih plovila, prošle je godine zamijenio značajan pad prodanih plovila. Zbog toga su mnoga brodogradilišta otkazala ili produžila svoje razvojne projekte.

To se odrazilo i na nominirane modele za 2025. godinu – gotovo prepolovljen broj u odnosu na prošlu godinu. Od gotovo 40 noviteta koji su ove godine obogatili tržište jedrilica, članovi žirija su prvotno odabrali 16 nominiranih. Međutim, samo njih dvanaest sudjelovalo je u opsežnim testiranjima, što je uvjet za razmatranje za ovu prestižnu titulu. Iako žiri nikada nije morao ocjenjivati ovoliko malo novih izdanja kao ove godine, svi nominirani brodovi postigli su izvrsne rezultate. U dva kruga testiranja u Kiel fjordu i na Majorci, žiri je u višednevnim događajima testirao brodove i odlučio.

European Yacht of The Year 2025 – Jedrilice:

Hanse 360 – Family Cruiser

U kategoriji Family Cruiser slavilo je brodogradilište iz Greifswalda s modelom Hanse 360. Ova 10,6 metara duga krstašica imala konkurirala je francuskim modelima i zahvaljujući čvrstoj strukturi, preciznom upravljanju, maksimalnoj raznovrsnosti korištenje došla do pobjede. Prema žiriju, Hanse 360 ispunjava gotovo sve potrebe modernog obiteljskog krstaša. Osnovna cijena bez PDV-a je 221.220 eura.

J/40

J/40 – Performance Cruiser

Među nominiranim performansnim krstašima, nagradu je osvojila J/40. Njezina estetika već je izdvaja od drugih. Žiri je impresioniran njenom izvedbom i gotovo uzbudljivom lakoćom plovidbe. Za žiri, J/40 je brod iz snova koji plovi brzo u svim uvjetima. Responzivna je i laka za upravljanje samo prstima s centralnim kormilom. Ima učinkovit raspored kokpita, te precizno uravnotežen plan jedara, pa je uspjela ostaviti snažan dojam u svim uvjetima testiranja. Duga je 12,47 m, a osnovna cijena bez PDV-a joj je 374.820 eura.

Contest 63 CS – Luxury Cruiser

Contest 63 CS osvojila je nagradu u kategoriji Luxury Cruiser. Dizajn potpisuje studio Judel/Vrolijk iz Bremerhavena, a građena je u Medembliku u Nizozemskoj. Ovaj je model impresionirao žiri u svakom aspektu. Jedri s lakoćom i uopće ne odaje dojam da se radi od 30 tona teškoj jedrilici. Duga je 19,29 m, a brodogradilište se potrudilo da svakom centimetru nađe svrhu.

Nautitech 48 Open

Nautitech 48 Open – Multihull

Nautitech 48 Open je osvojio nagradu u kategoriji višetrupaca. Dug je 14,67 m a početna cijena je 1.189.760 eura. Brend Nautitech pod vlasništvom Bavaria Holding Company isporučio je najbolji katamaran kojeg opisuju kao „brod za bilo gdje“. Kombinira najbolje iz svijeta katamarana za krstarenje i onih performansnih.

Bay Cruiser 21 – Special Yacht

Najmanji ovogodišnji finalist je Bay Cruiser 21 dužine 6,02 m i s početnom cijenom od 41,350 eura. Osvojila je nagradu Special Yacht. Pravi je paket iznenađenja, navodi žiri. Osvojila ih je svojim simpatičnim izgledom, praktičnosti i pametnim rješenjima, jednostavnosti. Swalow Boats iz Velike Britanije u Bay Cruisera je „spakirao“ pametna rješenja koja omogućuju jednostavno lansiranje i vađenje iz mora.

Nagrada za motornjaka ove godine – Izuzetno uzbudljiva

Stručni žiri sastavljen je od glavnih urednika i voditelja testiranja europskih medija za motorne brodove iz Norveške (Båtmagasinet), Italije (Boatmag.it), Francuske (Neptune, MoteurBoat), Španjolske (Nautica y Yates), Švicarske (Marina.ch), Austrije (YachtRevue) i Njemačke (BOOTE).

Na Flagship večeri, predstavnici žirija kazali su da im nije bilo lako odlučiti između 30 nominiranih u šest kategorija za nagradu Europski motorni brod godine 2025. Za razliku od jedrilica, među motornjacima je bilo prijavljeno više od 100 novih modela. Posljednjih godina organizatori nagrade već su odgovorili na sve veći broj katamarana i električnih brodova stvaranjem zasebnih kategorija za njih. Žiri se osvrtao na kvalitetu izrade i upravljanja, ali i na raspored, sigurnost te na omjer cijene i izvedbe. U obzir su uzimali i inovativne ideje i koncepte.

Axopar 29 Cross Cabin

Axopar 29 Cross Cabin – Do 10 metara

U kompaktnoj klasi plovila do 10 metara, Axopar 29 Cross Cabin (dužina 9,31 m) osigurao si je mjesto na pobjedničkom postolju. Karakterizira ga prije svega izuzetne performanse na grubom moru i praktičnost. Brod je prema žiriju pažljivo osmišljen u svakom pogledu, s naglaskom na sigurnost. Tome treba dodati i dobar omjer cijene i izvedbe.

Wellcraft 38 T-Top – Do 14 metara

Wellcraft 38 T-Top (dužina 11,69 m) je odnio pobjedu u kategoriji motornih brodova do 14 metara. Riječ je o visoko performansnom gliseru s centralnom konzolom dizajniranom za offshore plovidbu. Ovaj model kombinira robusnost s elegantnim dizajnom te ima upečatljiv T-top. Plusevi su mu obilje palubnog prostora i snažne opcije pogona.

Nimbus 495 Fly

Nimbus 485 Fly – Do 18 metara

Za Nimbus 495 Fly (dužina 14,90 m) bilo je jasno da će zadiviti žiri još otkad smo ga prvi put vidjeli na sajmu u Cannesu. Odnio je uvjerljivu pobjedu u kategoriji do 18 metara. To je prvi model s flybridgeom iz flote švedskog Nimbusa. Trup modela 495 Fly dizajniran je za nisku potrošnju goriva i hibridna pogonska rješenja, što čini brod ekonomičnim. Obiluje inovativnim projektantskim rješenjima te je dobro dizajnerski usklađen. Žiri je također impresioniran visokom kvalitetom izrade i prostornim konceptom, koji prema njihovom mišljenju čine Nimbus 495 Flybridge idealnim plovilom za putovanja.

Cranchi Sessantadue 62 – Do 24 metara

Među jahtama do 24 metra, prvo mjesto zauzeo je talijanski Cranchi Sessantadue 62 (dužina 20,23 m). Sessantadue je uspješna mješavina modernog dizajna, genijalne upotrebe prostora i tradicionalnih talijanskih brodograđevnih vještina. Nudi obilje prostora za svoju veličinu i vrlo je jednostavan za manevriranje zahvaljujući dvama Volvo-Penta IPS pogonima od 1000 KS, koji su više nego dovoljno snažni.

YOT 41

YOT 41 – Motorni katamarani

U kategoriji motornih katamarana, YOT 41 (dužina 12,50 m) zauzima prvo mjesto. Ovaj francuski katamaran utjelovljuje sve što čini moderan brod za krstarenja. Vanjski pogon i otvaranje bočnih krila čine ga pravim čudom u pogledu prostora. Osim toga, žiriju se svidio centralni prolaz u salonu, te dvije kabine u trupovima koje nude obilje prostora za četiri osobe.

Frauscher x Porsche Fantom 850 Air

Frauscher x Porsche Fantom 850 Air – Electric Boat

Frauscher x Porsche Fantom 850 Air predstavlja inženjering na najvišoj razini. Nagrada ‘Europski motorni brod godine 2025.’ dodijeljena je u kategoriji električnih brodova. Trup i paluba sportskog broda dolaze iz austrijskog brodogradilišta Frauscher, dok novi razvijeni pogonski sklop sa snagom do 400 kW dolazi iz trenutačnog Porsche Macana. Izvedba je odgovarajuće visoka, s brodom koji postiže brzinu od oko 45 čvorova.

Nagradu Seamaster jedriličarki Cole Brauer uručila je jedriličarka Pip Hare / Foto: Messe Düsseldorf / Ctillmann

Cole Brauer – Seamaster Award 2025

Jedriličarka Cole Brauer počašćena je nagradom Seamaster za uspjeh – prva Amerikanka koja je završila solo non-stop regatu oko svijeta. Na startu Global Solo Challenge, 30-godišnja Brauer je bila još uvijek anonimna jedriličarka, a do kraja regate stvorila je bazu od 500 tisuća pratitelja na Instagramu koje je zaokupila uzbudljivim iskustvima s regate. Brauer nije mogla prisustvovati dodjeli nagrade uživo, a pobjednički govor u njenu čast održala je omiljena jedriličarka Pip Hare, skiperica IMOCA-e koja se nedavno morala povući iz aktualnog Vendee Globea.

PREPORUČAMO

MennYacht otvorio urede u marinama Dalmacija i Mandalina

Božidar Vukičević: Foto kroničar jadranskog podmorja  

Članovi UPA Rostrum čiste podmorje ispred plaže Bačvice

U luci Lovište akcija čišćenja podmorja u spomen na kornjaču Kono

U Biogradu otvorena suha marina Pauman

Počelo izvlačenje 56-metarske jahte Bayesian potonule kod Palerma

NAJNOVIJE

MennYacht otvorio urede u marinama Dalmacija i Mandalina

13.05.2025

SP za klasu ILCA 7: Filip Jurišić spreman za najvažniju regatu sezone

11.05.2025

Božidar Vukičević: Foto kroničar jadranskog podmorja  

10.05.2025

Beneteau First 44 Performance: Rasni regatni krstaš

09.05.2025

Članovi UPA Rostrum čiste podmorje ispred plaže Bačvice

09.05.2025

U luci Lovište akcija čišćenja podmorja u spomen na kornjaču Kono

08.05.2025

Mini Globe Race: Samci uživaju u tropskome raju otoka Hiva Oa

07.05.2025

U Biogradu otvorena suha marina Pauman

06.05.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.