Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

I dalje se traže uzroci potonuća Bayesiana

Braslav Karlić24.08.2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email
Bayesian, Perini navi

Jučer su ronioci iz potonulog Bayesiana izvukli tijelo posljednje žrtve, osamnaestogodišnje Hannah Lynch. Dok talijanski istražitelji još uvijek nisu odgovorili što se zapravo dogodilo i zašto je Bayesian potonuo u 15 minuta nastavljaju se rasprave kako je to bilo moguće. Jednu od najozbiljnijih analiza pročitali smo na portalu solovela.net i prenosimo je godovo u cijelosti.

Bayesian: 16 minuta terora, AIS nam govori što se dogodilo

Brodolom mega jahte Bayesian koji se dogodio u Palermu u noći između 19. i 20. kolovoza, u kojem je život izgubilo 7 ljudi, i dalje je obavijen velom tajne.

Vlasti pokušavaju rasvijetliti što se dogodilo analizirajući sve dostupne informacije iz različitih izvora.

AIS informacije i kretanje broda

Prema podacima AIS-a (Automatic Identification System), sustava koji omogućava automatsku identifikaciju plovila opremljenih AIS uređajima, vidljivo je da je plovilo pogodilo jako nevrijeme. Tijekom ovog događaja, kojeg karakteriziraju vjetrovi koji brzo mijenjaju smjer, plovilo je doživjelo nagle promjene kursa, ali se zatim počelo kretati pravocrtno.

Ova posljednja činjenica, prema analizama, mogla bi ukazivati ​​na to da se Bayesiavo sidro odvojilo ili prestalo držati, što je omogućilo brodu da zapluta bočno nošen vjetrom. Nakon otprilike 4-5 minuta od tog događaja, trag broda nestaje s traga, znak da je Bayesian potonuo.

Podatci s AIS-a bit će važni za nastavak istrage; photo Solovela.net

Brzo tonjenje i hipoteze o uzrocima

Prema izračunima The Italian Sea Groupa, holdinga u čijem je vlasništvu brodogradilište Perini Navi koje je izgradilo Bayesian, cijeli proces, od trenutka početka neurednog kretanja do nestanka AIS traga, trajao je 16 minuta.

Ovi podaci dodaju važan element onome što je već poznato: brod je poplavljen. Međutim, to ne objašnjava zašto je brod tako brzo poplavio.

Dok je brod plutao, lako je pretpostaviti da je posebno jak nalet vjetra vršio pritisak na jarbol do te mjere da je uzrokovao značajno naginjanje broda, što bi se bilo teže dogoditi kad je brod bio usidren i pramac okrenut prema vjetru. .

Nalet je morao biti vrlo snažan jer kada brod zanosi i vjetar ga udari, umjesto da ga natjera na klizanje, on ga brže nagne u stranu, posebno ako je zanošenje kratko kao u ovom slučaju.

S istisninom od 580 tona, prema našim izračunima, Bayesian ima procijenjeni volumen od približno 1500 – 1600 kubičnih metara (stranica Perini Navi još uvijek nije dostupna i nije moguće imati preciznije podatke). Za potapanje broda ove veličine bilo bi potrebno otprilike između 600 i 800 kubičnih metara vode, protok koji odgovara tisućama litara u sekundi.

Ako je brod počeo preuzimati većinu vode tek nakon što je sidro prestalo držati, kao što čini se tvrdi The Italian Sea Group, koji je trenutno najmjerodavniji izvor, potonuće se moglo dogoditi za samo 5 minuta od trenutka kada se je brod krenuo zanositi.

Pitanje je zašto se Bayiesian u tako kratkom vremenu napunio s 600-800 kubika vode?

Jedna od hipoteza je da su vrata na krmenoj platformi ili na terasi smještenoj na bočnoj strani broda na koju pristaje tender ostala otvorena.

Ovi otvori, dovoljno veliki da propuste veliku količinu vode, ali nedovoljno da potope brod, možda su narušili stabilnost plovila, ali postoji jedan detalj. Prostorije u koje se ulazi iz ovih grotla prema propisu su vodonepropusne, tako da voda nije smjela doći do strojarnice, a i da jest, vodonepropusna pregrada koja odvaja strojarnicu od stambenog prostora trebala je spriječiti daljnje plavljenje.

Zamislivo je (samo zamislivo, nema dokaza da se to dogodilo) da je voda zarobljena u krmenom području Bayesiana kad se trup nagnuo u stranu povećala nagib, pomičući se u stranu sve dok nije spustila glavnu palubu u vodu, događaj koji se može dogoditi pri približno 40° nagiba. To je moglo biti presudno.

U ovom trenutku, voda je možda prodrla u salon, brzo tekući prema donjim palubama, blokirajući goste ispod palube. U isto vrijeme, samonapuhavajuće splavi (ne zna se koliko ih je bilo) na potopljenoj strani vjerojatno su se automatski aktivirale kako je opisao jedan od preživjelih.

Moguće je pretpostaviti da je kada se to dogodilo brod ležao na vodi pod 90°, što je uzrokovalo kretanje vode prema pramcu i konačno potonuće.

U ovom trenutku, to ostaju hipoteze temeljene na malo dokaza i mnogo zaključaka. U sljedećih nekoliko dana, sa stjecanjem daljnjih elemenata, moguće je da će se slika promijeniti i doći do preciznijeg razumijevanja onoga što se dogodilo s Bayesianom.

PREPORUČAMO

U Portorožu je započeo sajam Internautica

Marina Kaštela: grade se dva gata za velike jahte

Druga konferencija Women in Nautica ove godine na Metstradeu 

Piero Formenti izabran za predsjednika talijanske Confindustria Nautica

Kako se definira pripadak kod sidrenja velikih jahti

Hanse Yacht u završnoj fazi prodaje

NAJNOVIJE

U Portorožu je započeo sajam Internautica

22.05.2025

Marina Kaštela: grade se dva gata za velike jahte

22.05.2025

Druga konferencija Women in Nautica ove godine na Metstradeu 

21.05.2025

Piero Formenti izabran za predsjednika talijanske Confindustria Nautica

20.05.2025

Kako se definira pripadak kod sidrenja velikih jahti

19.05.2025

Hanse Yacht u završnoj fazi prodaje

19.05.2025

SP za klase ILCA 6 i ILCA 7: Kontides osvojio srebro u Kini

19.05.2025

Kiwiji predstavili jedriličarski tim za America’s Cup

18.05.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.