Brojni su Hrvati na Bootu. Najviše je zastupnika različitih brandova, čarteraša i marina. Najmanje je domaćih brodograditelja
Boot u Düsseldorfu polako ide kraju. Sajamske hale će danas čitav dan te sutra do ručka biti pune nautičara i ljubitelja vodenih sportova. Oni kišni vikend provode među brodicama, jahtama i najrazličitijom opremom izloženom u šesnaest paviljona. Privlači ih i vjerojatno najbogatija ponuda ronilačkih destinacija te svi mogući vodeni sportovi.
Boot je tradicionalno odredište brojnih hrvatskih izlagača. Nijemci su i nadalje najbrojniji strani gosti na Jadranu kad je o svim vrstama nautike riječ. Važni su i kao kupci brodica i jahti. Pretežno najpoznatijih svjetskih brandova ali nisu bez značaja i za hrvatske brodograditelje. Nažalost, prošla su ona vremena kad je u Dusseldorfu izlagalo petnaestak domaćih brodograditelja. Samostalno ili na štandu tada živućeg Klastera male brodogradnje.

Sada ih je tu svega troje. Splitski Mare navigare Fabjana Viđaka izložio je Reacher 780, regatnu jedrilicu koja dobro služi i za krstarenje. Izazvala je veliko zanimanje posjetitelja. Već nekoliko godina na Bootu je i Pribudić Borčić, tvrtka iz Kaštel Novog sa svojim Superibovima. Izložili su tri svoja brza i luksuzna gumenjaka. Među njima i Superib 27 koji je u Njemačkoj imao svoju svjetsku premijeru. Međunarodno tržište prvi put je imalo priliku vidjeti i hrvatski Phantom 9 T top. Doduše sagrađen u Kini za račun domaće tvrtke. Izrađen je od aluminija, s kabinom i pogonjen vanbrodskim motorom. I to bi, što se hrvatske brodogradnje bilo sve.

Ali zato je zastupnika jahti i brodica bilo kao u priči. Mnogo je naših distributera koji u svom području djelovanja imaju i Austriju i južnu Njemačku. Osobito kad je riječ o velikim jahtama. A uz to velika većina njih ima pravo prodati brod građaninu bilo koje zemlje na svijetu ako će ga na vezu držati u Hrvatskoj. Zato je svima njima Boot izvrsna pozornica koju ne propuštaju.

Naposlijetku, tu su i čarter tvrtke, marine i ronilački centri. Doduše, čarteraša je u Düsseldorfu iz godine u godinu sve manje. Većina najmova već dugo se obavlja putem platformi za booking. A susreti s agentima koji su i dalje važan kanal prodaje preselili su se na specijalizirana B2B događanja u Biogradu i Amsterdamu. Ipak bilo ih je petnaestak najznačajnijih. Naročito onih koji su poput Croatia Yachtinga, Angeline ili Ultre uz čarter i zastupnici velikih brandova. Rekli bismo i da je marina nešto manje, makar je njihov nastup i dalje ozbiljan. Tradicionalno su na Bootu svi značajni lanci marina: ACI, D-Marine i Marine 21 sa velikim štandovima. Uz njih zapažene nastupe imale su i Marina Punat, najveća samostalna hrvatska marina, te Marina Baotić također s vlastitim štandom.

Svi oni, osim promocije vlastitih usluga, Boot koriste i za promociju Hrvatske kao destinacije. Rekli bismo da im je to podjednako važno. Jer dobro promovirana destinacija koristi svima. Tu funkciju ima i tradicionalni štand HTZ-a. Ali, na tomu itekako valja još raditi.

Last but not least! Već punih dvadeset pet godina na Bootu je i naša edicija Törns in Kroatien, godišnji vodič za sve nautičare njemačkog govornog područja koji plove u Hrvatskoj. Od prvog dana Törns je bez konkurencije najtraženiji materijal o Hrvatskoj na Bootu! Tako je i ove godine kad smo ga priredili u novom dizajnu i formatu na 200 stranica ispunjenih svim najvažnijim podatcima za plovidbu, reportažama o hrvatskim otocima i obali, plovidbi uz istočnu obalu Jadrana, uzmorskoj gastronomiji, tradiciji i čarteru. Naravno, uz tiskanu formu Törns in Kroatien dostupan je i u posebno izrađenoj digitalnoj aplikaciji.