Vodeći tim u The Ocean Race, Holcim-PRB sa skiperom Kevinom Escoffierom ostao je bez jarbola oko 20 milja od obale Brazila
U tijeku je 4. etapa The Ocean Race regate između brazilskog grada Itajai i američkog Newporta. Nakon što su prestigli suparnički 11th Hour Racing Team i bili oko 9 milja u vodstvu, jučer oko 2 sata ujutro prema lokalnom vremenu ekipa Holcim-PRB doživjela je neočekivani šok kada im pao jarbol. Skiper Kevin Escoffier odmah je o svemu izvijestio obalni tim i kazao kako su svi sigurni i nesreću su prošli bez ozljeda.
Pad jarbola dogodio se oko 20 milja od obale Brazila u uvjetima umjerenog vjetra i mora. Prema prvim informacijama jarbol je puko nakon puknuća jednog od ležaja štraja drugog floka s površinom 100 m2. U poremećaju napetosti, jarbol se nagnuo prema krmi i zatim puknuo po pola. U padu se razbio u više dijelova. Dio jarbola, bum i jedra uspjeli su spasiti i tim je sada na putu prema Rio de Janeiru kako bi se pripremili na popravke, a do tamo jedre improviziranim jedriljem.
Prema prvim informacijama, pad nije uzrokovao druga velika oštećenja u kokpitu i na palubi. Tim raspolaže rezervnim manjim jarbolom u Lorientu u Francuskoj, a nakon što ga instaliraju, prema pravilima regate morat će otići natrag na poziciju označenu GPS-om u trenutku pada jarbola, te od tamo pokušati dovršiti 4. etapu. Za taj pothvat imaju rok od 48 sati.
Nakon dvije pobjede i jednog drugog mjesta u prijašnjim etapama, Holcim-PRB ima puno toga za izgubiti, te se sada broji svaka sekunda da se čim prije vrate u regatu. Ako uspiju dovršiti 4. etapu dobit će 1 bod, što im je dovoljno da zadrže vodstvo u ukupnom poretku. Za sad se predviđa da će prvi tim u cilj ući 9. ili 10. svibnja.
The Ocean Race, koja se originalno zvala Whitbread Round The World Race nekoć je slovila za najpopularniju regatu oko svijeta. Od 2001. preimenovana je u Volvo Ocean Race prema novom krovnom sponzoru, da bi se nakon posljednjeg ciklusa, 2019. preimenovala u The Ocean Race. Ovo, 14. izdanje najprije je bilo najavljeno za 2021. i 2022. godinu, pa je odgođeno zbog pandemije.
Inicijalno je bilo najavljeno da će se jedriti u dvije klase, one design klasa VO65, te moderna foiling klasa IMOCA 60, da bi se netom prije starta prve etape saznalo kako će oko svijeta ići samo IMOCA-e te da će vremešne VO65 jedriti samo prvu etapu i obalne regate u Europi.
Podsjećamo, skiper Kevin Escoffier je u posljednjem izdanju Vendee Globea doživio havariju u svojoj PRB IMOCA 60 koja je potonula usred Južnog oceana u još nerazjašnjenim okolnostima. Escoffier je bio primoran uskočiti u splav za spašavanje. Imao je veliku sreću što se „u blizini“ našao veteran Vendee Globea, Jean Le Cam koji ga je uspio pronaći i spasiti iste noći.
Foto: Team Holcim-PRB