Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Intervju
    • Portreti
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Hoće li Sanlorenzo preuzeti Nautor Swan i što je pozadina potpisanog Memoranduma o razumijevanju?

Braslav Karlić23.12.2023
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email
Swanove jedrilice oduvijek su priča za sebe

Leonardo Ferragamo, modni magnat i Massimo Perotti iz Sanlorenzo Grupe na putu su sklapanja strateškog saveza koji bi mogao pod istu kapu dovesti ove kultne nautičke brandove

Već nekoliko mjeseci traju nagađanja kako Sanlorenzo Grupa, treći najveći graditelj jahti na svijetu kani preuzeti finski Nautor Swan, najuglednijeg graditelja jedrilica u vlasništvu Leonarda Ferragama, talijanskog modnog magnata. Sanlorenzo je već pokušao ući u svijet jedrilica namjeravajući preuzeti posrnuli kultni talijanski brend Perini Navi prošle godine ali u tomu nisu uspjeli. Massimo Perotti, većinski dioničar Sanlorenzo grupe, koji ju vrlo uspješno vodi i stalno povećava njen tržišni udio možda će to uspjeti sa Swanom koji uspješno posluje ali nema niti približno stopu rasta poput Lanlorenza, 

Leonardo Ferragamo

No, što se točno na relaciji Sanlorenzo-Swan događa još uvijek nije posve jasno, ali stvar očito postaje ozbiljnija. Naime Sanlorenzo Spa i Sawa Srl (podružnica Leonarda Ferragama), objavili su da su potpisali MoU (akronim za Memorandum of Understanding). Ovaj “pakt” predviđa razdoblje ekskluzivnosti koje dva entiteta poduzimaju kako bi istražila mogućnosti za strateška savezništva između Sanlorenzo Grupe i Nautor Swana(pod kontrolom Sawa Holdinga). Prođe li to savezništvo na relaciji Italija – Finska, mogle bi se očekivati velike promjene jer su Perotti i Leonardo Ferragamo, predsjednik Nautor Swana, dva vrhunska poduzetnika koji su uvijek pokazivali veliku snalažljivost i sposobnost. Dvije marke, Sanlorenzo i Swan, povezane su kvalitetom izrade i pažnjom posvećenom dizajnu, uključujući interijer. Nije iznenađujuće da su među prvima “posudili” dizajnere interijera izvan nautičkog svijeta (to je slučaj s Patriciom Urquiolom za Sanlorenzove jahte i Misom Poggijem za Swan).

Massimo Perotti

Massimo Perotti je je komentirajući MuO izjavio da bi budući ugovor mogao omogućiti Sanlorenzu proširivanjeprisutnosti u segmentu vrhunskih jahti. Strategija je stvoriti jedinstveno središte jedrilica i motornih brodova na međunarodnoj nautičkoj sceni. Očito nešto poput onoga što su učinili u Ferrettiju s Walliyem. 

S druge strane, za Ferragama bi strateški savez sa Sanlorenzom bio prilika za zajedničko ulaganje u inovativne tehnologije i održivost, kao i dobivanje još raširenije servisne mreže diljem svijeta. Operacija bi, dakle, rezultirala – a to je od interesa za Swan – u učinkovitosti u proizvodnji: izgradnja brodova u Pietarsaariju (sjedište brodogradilišta Ferragamo), u Finskoj, je itekako skupa i relativno spora, unatoč značajnim ulaganjima brodogradilišta u racionalizaciju zadnjih godina. Ostaje vidjeti, dakle, hoće li u tom  slučaju Swanov proizvodni pogon ostati u Finskoj.

Brodogradilište Nautor Swana u Pietraasariju

Dođe li do strateškog saveza (ili akvizicije?), rodit će se div koji će se pozicionirati još bliže Azimut Benettiju i Ferretti Grupi koji se natječu za vodstvo na ljestvici najvećih graditelja jahti u svijetu.

PREPORUČAMO

Izvlačenje Bayesiana ulazi u završnu fazu

U Jadranovu otvoreno novo privezište

Fiumanka 2025. – Više od regate!

Tom Cruise kupio Swan 108

Andreas Müller i Hanjo Runde otkupljuju udjele od ‘Aureliusa’

Hibridni vaporeto ima motore tvrtke Tema iz Pule

NAJNOVIJE

Izvlačenje Bayesiana ulazi u završnu fazu

17.06.2025

U Jadranovu otvoreno novo privezište

16.06.2025

Test: Beneteau First 30

16.06.2025

Stipanović i Bilić osvojili srebro na Europskom prvenstvu klase Zvijezda

16.06.2025

Dan Lenard pokušava oboriti Guinnessov rekord

15.06.2025

Mitja Kosmina na Shockwave 3 pobjednik 26 Fiumanke

14.06.2025

Treća utrka svjetskog prvenstva UIM E1 u Dubrovniku 

13.06.2025

Test Azimut 53 Fly

12.06.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.