Leonardo Ferragamo, modni magnat i Massimo Perotti iz Sanlorenzo Grupe na putu su sklapanja strateškog saveza koji bi mogao pod istu kapu dovesti ove kultne nautičke brandove
Već nekoliko mjeseci traju nagađanja kako Sanlorenzo Grupa, treći najveći graditelj jahti na svijetu kani preuzeti finski Nautor Swan, najuglednijeg graditelja jedrilica u vlasništvu Leonarda Ferragama, talijanskog modnog magnata. Sanlorenzo je već pokušao ući u svijet jedrilica namjeravajući preuzeti posrnuli kultni talijanski brend Perini Navi prošle godine ali u tomu nisu uspjeli. Massimo Perotti, većinski dioničar Sanlorenzo grupe, koji ju vrlo uspješno vodi i stalno povećava njen tržišni udio možda će to uspjeti sa Swanom koji uspješno posluje ali nema niti približno stopu rasta poput Lanlorenza,

No, što se točno na relaciji Sanlorenzo-Swan događa još uvijek nije posve jasno, ali stvar očito postaje ozbiljnija. Naime Sanlorenzo Spa i Sawa Srl (podružnica Leonarda Ferragama), objavili su da su potpisali MoU (akronim za Memorandum of Understanding). Ovaj “pakt” predviđa razdoblje ekskluzivnosti koje dva entiteta poduzimaju kako bi istražila mogućnosti za strateška savezništva između Sanlorenzo Grupe i Nautor Swana(pod kontrolom Sawa Holdinga). Prođe li to savezništvo na relaciji Italija – Finska, mogle bi se očekivati velike promjene jer su Perotti i Leonardo Ferragamo, predsjednik Nautor Swana, dva vrhunska poduzetnika koji su uvijek pokazivali veliku snalažljivost i sposobnost. Dvije marke, Sanlorenzo i Swan, povezane su kvalitetom izrade i pažnjom posvećenom dizajnu, uključujući interijer. Nije iznenađujuće da su među prvima “posudili” dizajnere interijera izvan nautičkog svijeta (to je slučaj s Patriciom Urquiolom za Sanlorenzove jahte i Misom Poggijem za Swan).

Massimo Perotti je je komentirajući MuO izjavio da bi budući ugovor mogao omogućiti Sanlorenzu proširivanjeprisutnosti u segmentu vrhunskih jahti. Strategija je stvoriti jedinstveno središte jedrilica i motornih brodova na međunarodnoj nautičkoj sceni. Očito nešto poput onoga što su učinili u Ferrettiju s Walliyem.
S druge strane, za Ferragama bi strateški savez sa Sanlorenzom bio prilika za zajedničko ulaganje u inovativne tehnologije i održivost, kao i dobivanje još raširenije servisne mreže diljem svijeta. Operacija bi, dakle, rezultirala – a to je od interesa za Swan – u učinkovitosti u proizvodnji: izgradnja brodova u Pietarsaariju (sjedište brodogradilišta Ferragamo), u Finskoj, je itekako skupa i relativno spora, unatoč značajnim ulaganjima brodogradilišta u racionalizaciju zadnjih godina. Ostaje vidjeti, dakle, hoće li u tom slučaju Swanov proizvodni pogon ostati u Finskoj.

Dođe li do strateškog saveza (ili akvizicije?), rodit će se div koji će se pozicionirati još bliže Azimut Benettiju i Ferretti Grupi koji se natječu za vodstvo na ljestvici najvećih graditelja jahti u svijetu.