Grčka je najveći konkurent Hrvatskoj kada je u pitanju nautički turizam. Jedna od glavnih prednosti Hrvatske je brojnost naših marina
Najveća prednost hrvatske nautičke ponude nad Grčkom je blizina otoka, to što smo za veliki dio europskih zemalja autodestinacija te brojnost marina. Ovo posljednje sada je došlo u fokus razvoja grčke ponude. Grčko ministarstvo turizma je u dugoročnoj strategiji razvoja turizma širenje mreže marina označilo ključnom stavkom. Prije dvije godine pisali smo o planu Grčke da investira 160 milijuna eura iz EU fondova u modernizaciju i digitalizaciju turističkih luka.
Grčka je u međuvremenu raspisala poziv za projekte i do kraja siječnja ove godine primila 41 plan za obnovu i modernizaciju nacionalnih luka i marina. Kako bi podržala ove inicijative, grčka vlada je osigurala 139 milijuna eura bespovratnih sredstava iz EU fondova za obnovu i razvoj, namijenjenih unaprijeđenju odabranih planova.
Ukupna vrijednost pristiglih prijedloga za sufinanciranje luka i marina iznosi oko 185 milijna eura. Ministarstvo turizma je sada u procesu evaluacije tih prijedloga kako bi odredilo koji će biti uključeni u program. Prema pisanju grčkih medija u ovom trenutku je najavljeno ukupno stotine milijuna eura investicija u marine i luke, a mnogi od projekata stari su po nekoliko godina pa i desetljeće. Ipak, ove su godine neki od njih pomaknuti s mrtve točke.

Neki projekti obnove, širenja i izgradnje marina već su započeli
Osim financijskih potpora, grčka vlada radi na pojednostavljenju legislative i procedure za dobivanje dozvola za projekte luka i marina, kako bi ohrabrila investitore za ulaganje.
Između ostalog ovog proljeća je grčka vlada dala zeleno svjetlo za obnovu i proširenje triju marina: Agios Kosmas kraj Atene, Lavrio Marina na jugu poluotoka Atiko, te za Rhodes Marinu na otoku Rodos Egejskom moru. U kolovozu je grčka vlada dala i zeleno svjetlo za izgradnju nove marine namijenjene superjahtama na jugoistoku Krfa čija investicija sama prelazi 270 milijuna eura.
Prije deset dana tijekom potpisivanja ugovora o 40-godišnjoj koncesiji za Pylos Marinu na jugu Peloponeza, grčka ministrica turizma Olga Kefalogianni ponovo je istaknula da je ulaganje u turističke luke i marine u Grčkoj prioritet u strategiji održivog turizma. Jedan od prioriteta unutar strategije je održivost prema visokim standardima međunarodnih certifikata.

Gradnjom marina u Grčkoj, Hrvatska gubi prednost
Nova Marina Pylos imat će oko 130 vezova u moru za plovila od 8 do 30 metara dužine, te razne sadržaje na kopnu. Grčka ministrica Kefalogianni pritom je kazala da je taj ugovor u skladu s Nacionalnom strategijom razvoja održivog turizma koji se temelji na tri ključne stavke: okoliš, ekonomija i društvo.
Najavljeno daljnje ulaganje u mrežu marina u Grčkoj znači i veću konkurenciju hrvatskoj nautičkoj ponudi. To se poglavito odnosi na Talijane, koji nezadovoljni uslugom i cijenama u Hrvatskoj sve češće okreću provu južnije, prema Grčkoj. Nedostatak marina u Grčkoj najvažniji je nedostatak za daljnji razvoj chartera u toj zemlji, a kada povećaju mrežu marina i charter će ojačati.
Komentar uredništva: Spomenuto nezadovoljstvo uslugom u Hrvatskoj je nešto na što godinama upozoravamo. Usporedno s Grčkom i Turskom, u Hrvatskoj kronično nedostaje ljubaznosti. To se osjeti na mnogim mjestima a osobito u ugostiteljskim objektima, na recepcijama i različitim servisima. Premda su naše marine u pravilu vrlo kvalitetno sagrađene u njima i dalje nedostaje sadržaja, one u gradovima na kopnu još uvijek pate od nedostatka (skupog) parkirališnog prostora, rijetko gdje će brod u dolasku dočekati i do veza dopratiti plovilo marine što je u Turskoj gotovo pravilo… Neljubaznost u kombinaciji s visokim cijenama, dugoročno šteti destinaciji a izgubljeno povjerenje teško se vraća .