EU carina na plovila iz SAD-a
Sporazum koji je nedavno postignut između EU i SAD-a, ne ide na ruku američkim brodograditeljima i proizvođačima nautičke opreme
Nedavnim sporazumom između Sjedinjenih država i Europske unije dogovorena je četveromjesečna pauza na carine povezane sa sporovima oko zrakoplova Svjetske trgovinske organizacije. Međutim, sporazum se ne odnosi na članak 232. o čeliku i aluminiju ili 25 posto uzvratne carine na američki izvoz plovila u EU.
Prema američkom udruženju NMMA, odmazne carine EU na plovila iz SAD-a povećat će se do 50 posto do 1. lipnja. Otkad su odmazne carine stupile na snagu 2018. godine, izvoz plovila iz SAD-a u EU se smanjio za 42 posto. Europska unija je inače drugi najveći izvozni teritorij plovila i motora iz SAD-a, nakon Kanade.
NMMA priopćenjem pozdravlja napredak Bidenove administracije i EU u normalizaciji trgovinskih odnosa, ali ističu nezadovoljstvo što SAD nije postigao dogovor s EU o plovilima. Navode kako nastavljaju suradnju s članovima američkog kongresa i administracijom da zaustave ove, po njih, štetne carine, te u suradnji s ključnim dionicima industrije rade na tome da nova administracija bude svjesna utjecaja ovih carina na američke male proizvođače plovila i opreme.
Frank Hugelmeyer, predsjednik udruženja NMMA izjavio je da će se strmoglavi pad nastaviti, ako Washington uskoro ne reagira. Dodao je da će “Trgovinska politika po modelu milo-za-drago vezati ruke američkih proizvođača u nautici, koji se oslanjaju na izvoz vrijedan više milijardi dolara koji održava gotovo 700 tisuća radnih mjesta i 35 tisuća tvrtki diljem SAD-a.”
Hugelmeyer ističe da je rekreativna plovidba jedna od rijetkih industrija koja stabilno pridonosi rastu ekonomije tijekom pandemije, te da ta industrija očekuje promptno uklanjanje EU carina na proizvode iz Amerike.
Piše: Teo Marević
Foto: Pixabay