Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Edorado elektrofoiler

Jagor Čop28.09.2021
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

Edorado elektrofoiler

Koncept kakav je prvi plasirao švedski brodograditelj Candela Electric Boats dobiva konkurenta

Nizozemska start-up tvrtka Edorado Marine je 2016. godine predstavila vizuale tada inovativnog dizajna koncepta modela 7S koji je u mnogočemu sličan trenutačnoj zvijezdi u svijetu nautike, Candela Electric Boats. Pet godina kasnije prvi prototip je testiran, te je objavljen i konačni izgled serijskog modela Edorado 8S. Koncept je prema riječima osnivača Edorado Merinea nastao iz želje da naprave brzu brodicu s elektropogonom, da pruži istu zabavu kao i brzi benzinski gliseri, bez emisije štetnih plinova. Međutim, čim su krenuli s razvojem shvatili su da je vrlo jednostavno napraviti sporu brodicu s elektropogonom, no da bi postigli veću brzinu trebaju radikalno rješenje. Budući da hydrofoiling sustav može smanjiti otpor u vodi za 60 posto, odlučili su razvijati koncept u tom smjeru.

Za razliku od Candela C-7 koji na krmi ima jedan elektromotor, te dva hidrokrila u sredini brodice spojeni krilcima ispod vodene površine, Edoradov 7S, odnosno novi prototip 8S ima dva elektromotora s foilovima na krmi, te jedan foil s dva krilca u sredini trupa. Prema podacima brodogradilišta, Edorado 8S postiže maksimalnu brzinu od 38 čvorova, dok maksimalnu udaljenost postiže pri krstarećoj brzini od 25 čvorova. Opremljen je dvama paketa baterija ukupnog kapaciteta 80 kWh i dvama elektromotora snage po 50 kW.

Trup je stepenast, s visokim bokovima i u cjelosti napravljen od karbonskog kompozita. Na provi i na krmi ima sunčalište, te skipersko i koskipersko sjedalo s navigacijskim sučeljem koje podsjeća na moderne električne automobile. Dizajner, Ivo van Hulten iskustvo je stekao dizajnirajući sportske automobile, pa i ne čudi ta poveznica. Svoj rad s Edorado Marine je opisao riječima “Htio sam utjeloviti tu inovaciju, ali i povezati je s nečim bezvremenskim, tako da ne bude samo futurističko već i imati osjećaj doista klasičnog broda.”

Još 2016. godine najavljivali su kako će njihov koncept 7S Edorado biti cjenovno konkurentan brzim benzinskim brodicama, s cijenom od 135.000 eura. Sada je cijena 8S 2,6 puta veća i iznosi 350.000 eura. Na internetskim stranicama Edorado Marine, moguće je rezervirati primjerak uplatom 1000 eura, a tvrtka jamči potpuno refundiranje. Uplatom klijenti ostvaruju ekskluzivan broj trupa i personalizirane izvještaje o napretku, te demonstracijsku vožnju.

Za sad je objavljen tek rendering dizajna, te fotografije i video testiranja prototipa, a prva isporuka se očekuje u proljeće 2023. godine. Budući da je konkurent Candela Electric Boats dvostruko skuplji, te ima već izgrađen brend, proizvodni pogon, te dva plasirana modela, bit će zanimljivo pratiti što će se dogoditi kada i ako Edorado uđe u serijsku proizvodnju. Također, prema za sad dostupnim vizualima i informacijama, izgleda da Edoardo 8S nema kabinu, što Candela C-8 ima.

Piše: Teo Marević
Foto: Edorado Marine

PREPORUČAMO

Metstrade 2025: ekspanzija i osvježeni identitet

Napustio nas je Miljenko Domijan

Bee happy!

Tragično stradao Aleš Ekar, član uprave Iskra brodogradilišta 1 

America’s Cup Preliminary Regata: Novozelanđani pobjednici

I dalje se traže uzroci potonuća Bayesiana

NAJNOVIJE

Rambo Amadeus pobijedio na regati Jedra Jadrana

23.05.2025

U Portorožu je započeo sajam Internautica

22.05.2025

Marina Kaštela: grade se dva gata za velike jahte

22.05.2025

Druga konferencija Women in Nautica ove godine na Metstradeu 

21.05.2025

Piero Formenti izabran za predsjednika talijanske Confindustria Nautica

20.05.2025

Kako se definira pripadak kod sidrenja velikih jahti

19.05.2025

Hanse Yacht u završnoj fazi prodaje

19.05.2025

SP za klase ILCA 6 i ILCA 7: Kontides osvojio srebro u Kini

19.05.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.