Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Drugačiji tender

Jagor Čop03.01.2023
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

Američko brodogradilište poznato po motornim katamaranima napravilo je inovativan dizajn tendera od karbona

Većina nautičara preferira gumenjake i RIB tip plovila za funkciju tendera zbog niza prednosti. No čvrsti tenderi imaju svojih prednosti, naročito ako je brodica ili jahta dovoljno velika da takav tender stane na provu, leteći most, u krmenu garažu ili visi obješen na sohama.

Američki Aspen Power Catamarans razvili su pametan dizajn laganog i čvrstog tendera koji ima niz prednosti. Budući da je napravljen od kompozita karbona i smole, lagan je i čvrst, a to su izrazito poželjne osobine na brodu. K tome, trup je dizajniran kao hibrid između RIB-a i malog katamarana, zbog čega ima dodatnu stabilnost, bez dubokog V trupa koji povećava volumen odnosno visinu tendera kada se nalazi na provi.

Carbon Cat ima stabilnost kao RIB plovilo, ali je lakši, a zbog čvrstine trupa postiže dobru brzinu, lako se kontrolira, spušta, podiže i izvlači na kopno. Trup je u provi V koji se prema gore naglo širi i sprječava špricanje, a prema sredini plovila, središnji dio trupa postaje ravan, dok se u bokovima razvija u katamaran. Takav trup omogućava bržu i efikasniju plovidbu, te veću stabilnost, ne naginje se prilikom ukrcavanja i pruža više mjesta nego RIB odnosno gumenjak.

Zbog posebne konstrukcije, proizvođač predviđa instalaciju 35 posto slabijeg izvanbrodskog motora za isti učinak kod usporednog gumenog plovila. Gradi se u tri veličine, a najveći T11 dug je 3,35 m i postiže maksimalnu brzinu od 21 čvor s Yamahinim izvanbrodskim motorom snage 9,9 ks.

Budući da ne treba snažan pogon za postizanje 20+ čvorova, izvanbrodski motor te veličine je moguće ručno skidati i postavljati odnosno skladištiti u spremištu matičnog broda. Manji motor znači i manja potrošnja te manja ukupna težina tendera. U opciji se nudi i ugradnja krmenih kotača na nosačima, pomoću kojih je izvlačenje na plažu još jednostavnije.

Carbon Cat je opasan debelom tvrdom spužvom SeaDek HD koja štiti prilikom udarca trupa u trup ili u dodiru rivom. Sjedeća mjesta također su obložena tim materijalom koji je udoban, brzo se suši i ima protuklizno svojstvo. Trenutno su u ponudi tri veličine tendera T9, T10 i T11, od 2,74 m do 3,35 m duljine, i teže od 57 kg do 68,5 kg, a cijena se kreće od 9,9 do 10,8 tisuća eura.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=NyWngk9BPps&w=886&h=498]

Foto: Carbon Cat

PREPORUČAMO

TEST SuperRib 30 Cabin

Najveća narudžba elektro brodica za X Shore do sad

Za Williams je bilo samo pitanje vremena

Evo nominiranih motornjaka za europski brod godine

Beneteau u Sloveniji sagradio inovativni koncept – Monomaran

Najmanje novih modela u utrci za europsku jahtu godine

NAJNOVIJE

SP za klasu ILCA 7: Filip Jurišić spreman za najvažniju regatu sezone

11.05.2025

Božidar Vukičević: Foto kroničar jadranskog podmorja  

10.05.2025

Beneteau First 44 Performance: Rasni regatni krstaš

09.05.2025

Članovi UPA Rostrum čiste podmorje ispred plaže Bačvice

09.05.2025

U luci Lovište akcija čišćenja podmorja u spomen na kornjaču Kono

08.05.2025

Mini Globe Race: Samci uživaju u tropskome raju otoka Hiva Oa

07.05.2025

U Biogradu otvorena suha marina Pauman

06.05.2025

Počelo izvlačenje 56-metarske jahte Bayesian potonule kod Palerma

06.05.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.