Na Danima hrvatskog turizma u Rovinju, među ostalima, dodijeljena je godišnja turistička nagrada u kategoriji nautičkog turizma. Pobjednik je splitski Croatia Yachting.
Od turizma živi dobra petina Hrvata pa je nagrađivanje najboljih pojedinaca i tvrtki po završetku turističke sezone lijepi običaj. U moru raznoraznih nagrada i proglašenja koje organiziraju različite dnevne novine ili udruge izdvaja se dugovječnošću i ozbiljnošću nagrada koju tradicionalno dodjeljuju Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska turistička zajednica i Ministarstvo turizma na Danima hrvatskog turizma u različitim kategorijama. Naravno, među njima je i nautički turizam koji visoko kotira u europskim i svjetskim razmjerima pa je kandidata koji bi mogli biti nagrađeni uvijek mnogo. Ove su godine umjesto najbolje marine, koje su se tradicionalno birale i to u različitim kategorijama, biran ukupni pobjednik u nautičkom turizmu a za nagradu su osim marina mogle konkurirati i čarter i druge tvrtke. Malo neobično da u nautičkom turizmu kojim se tako hvalimo i ističemo svoju važnost na Mediteranu a kad je riječ o čarteru i u svijetu dodjeljujemo tek jednu nagradu ne praveći razliku barem između marina i čartera. No kako je tako je a na kraju je pobjednikom postala Croatia Yachting, tvrtka najpoznatija po svojoj čarter djelatnosti i zastupanju plovila Hanse grupe, jednog od vodećih brodograditelja brodica i jahti u svijetu koja uz te ima i agencijsku i servisnu djelatnost. Osnovana je 2004 godine i zapošljava šezdesetak djelatnika a već je dva puta, u doba dok su se birale i najbolje tvrtke u kategoriji čartera bila proglašena najboljom u toj kategoriji.
Domagoju Milišiću, vlasniku i članu uprave Croatia Yachtinga čestitali smo na nagradi i upitali ga što mu ona znači.
Nagrada je lijepo priznanje koja godi, pogotovo ljudima u firmi kojima je to priznanje za njihov rad ali i motivacija. Nama je ulaganje u kvalitetu iznimno važno i čitava naša strategija srednjoročnog razvoja temelji se na njenom stalnom podizanju, optimizaciji internih procesa i njihovoj digitalizaciji. Slijedećih godina ćemo intenzivno na tomu raditi. Planiramo se dalje širiti ali to možemo raditi samo u slučaju ako to širenje može pratiti kvaliteta, ona je jednostavno apsolutni prioritet.
Kako se kvaliteta odražava na financijsku uspješnost poslovanja?
Kvaliteta u koji ulažemo nam se možda ne odražava kratkoročno na uspješnost poslovanja ali gledamo li dugoročno o tomu nema sumnje. Ona osigurava stabilnost i dugoročno je jako bitna, osobito danas, u vrijeme kad se informacije brzo šire putem društvenih mreža, kad klijenti uvijek traže neke reviewe, potvrdu kvalitete kojoj, koliko god u nekom času bila subjektivna, ljudi ukazuju povjerenje. S druge strane, kvaliteta u poslovanju je važno i radi vlasnika koji su nam na upravljanje povjerili svoje brodove i imovinu. Njima je to garancija da će se ta plovila uredno održavati i sačuvati vrijednost.
Što konkretno radite kako biste unaprijedili poslovanje?
Pokušavamo prije svega definirati interne procedure za svaki postupak, razvijamo interne edukacije i kontrolu. To je proces koji traje i nikad ne završava. Jedan od njegovih važnih segmenata je digitalizacija koja s jedne strane ubrzava procese a s druge smanjuje mogućnost pogreške i usput pruža mogućnost analiziranja uspješnosti pojedinih procesa.
Imamo interne bonuse, razrađen sustav nagrađivanja a upravo radimo na procesu kompletne sistematizacije svih funkcija unutar firme uključujući sustav nagrađivanja i program napredovanja, takozvane mape nasljeđivanja. Tako svatko može znati svoj put u karijeri. To je jako važno jer sve je manje ljudi koji su profesionalni nautičari ili su to po vokaciji i za njih moramo stvoriti modele brzog educiranja i razvijanja potrebnih vještina.
Tko ne nađe taj model morat će se okrenuti nekim drugim poslovima pogotovo što uskoro možemo očekivati i ozbiljniji uvoz radne snage i u čarterskoj djelatnosti, zaključio je Milišić.
Spomenimo na kraju da je sustav ACI dobio posebnu nagradu za održivost poslovanja Ministarstva turizma i sporta Naturally yours a da je Borislav Jurišić iz Malog Lošinja proglašen najboljim djelatnikom u nautičkom turizmu po ocjeni Hrvatske turističke zajednice.