Sajam je “prosvijetlio” sve crne prognoze i pokazao zbog čega je jedan jedini i nezamjenjiv, da ga ne mogu slomiti ni tri godine izostanka, pandemija, ni dva otkazana izdanja
Nakon pune tri godine ponovno smo se našli na Bootu u Düsseldorfu, najvećem i najvažnijem indoor nautičkom sajmu u Europi i svijetu. Dva su ga puta za vrijeme pandemije organizatori pripremali i bili prisiljeni otkazati. Virus i lockdown nisu im ostavljali ni najmanje izgleda, iako su hale bile spremne a brodovi u škverovima pripremljeni za transport. Ta su dva preskočena sajma u okolnostima u kojima je nautičkoj industriji išlo dobro, u kojima je kupaca bilo više nego raspoloživih brodova, potaknula sumnje u njegovo održavanje i poziciju u budućnosti.
Mnogi su smatrali da se nikad neće vratiti na staze stare slave − da će ga pojesti jesenski sajmovi na moru poput Cannesa i Genove, da će kućne prezentacije pojedinih brendova, koje su u pandemiji nabujale, radikalno smanjiti interes posjetitelja pa će i izlagačima postati nepotrebni kad ionako prodaju sve što sagrade. Svim je tim tmurnim prognozama vjetar u leđa dala i odluka najvećega njemačkog graditelja jedrilica i motornih jahti Hanse Grupe da sa svojih šest brendova odustane od nastupa na sajmu.
Osim toga, i danski je X-Yachts izjavio da se ni oni neće pojaviti, a i općenito je bio smanjen interes dalekih ronilačkih odredišta koja su zbog slabog avionskog prometa financijski kolabirala… Nevjerne Tome počeli su još tamo krajem jeseni razuvjeravati podatci o odličnoj zakupljenosti prostora, ali prava potvrda uspjeha došla je u subotu, 21. siječnja, kad su otvorena vrata Boota. Tad se pokazalo da su izlagači svoje brodove i jahte, motore, opremu i sve vrste usluga ponudili na prostoru od 220 000 m2, tek neznatno manjem (za svega 10 000 m2) nego rekordne 2020. godine. A kad se devet dana poslije spustila zavjesa, na vidjelo je izišla brojka od 237 000 posjetitelja, svega 13 000 manje nego te rekordne godine. (…) Više pročitajte u 270. broju Mora.
Napisali: Braslav Karlić i Teo Marević
Snimili: Teo Marević i Constanze Tillman