Nakon gradnje foiling katamarana na vodik koji prelazi 50 čvorova brzine za timove America’s Cupa, Bluegame gradi luksuznu inačicu
Na nedavno održanom America’s Cupu imali smo prilike gledati i ultra brze foiling katamarane građene u službi pratećih brodova natjecateljskih timova. Građeni su od karbona i koriste vodik gorive ćelije kao izvor energije, te čisti elektropogon i postižu preko 50 čvorova brzine. Gradio ih je Bluegame, podbrend Sanlorenza koji je sada najavio gradnju novog motornog katamarana s foiling sustavom. Zvat će se BGF45 i predstavlja veću te manje ekstremnu verziju pratećeg broda razvijenog za nedavno završeni America’s Cup.
Za razliku od BGH pratećeg AC broda, koji koristi visoke, računalno upravljane foilove kako bi se podigao iznad valova, BGF45 ima kraći i jednostavniji sustav foilova o čelika, smješten između dva trupa. Ovaj sustav samo djelomično podiže trup, omogućujući brodu da klizi po površini vode. Time se smanjuje otpor, povećavaju brzina i učinkovitost potrošnje goriva, a pritom se eliminira rizik od „padanja“ s foilova i potrebu za korištenjem skupe i kompleksne tehnologije.
Konvencionalni motori, ali značajno efikasnija plovidba
Pogonski sustav također je značajno pojednostavljen u odnosu na složene i skupe sustave s vodikovim gorivnim ćelijama korištene na brodovima za praćenje. BGF45 koristi ili dva Volvo Penta IPS500 motora od 380 KS ili IPS600 motora od 440 KS. Snažnija opcija omogućuje maksimalnu brzinu od približno 40 čvorova i kontinuiranu krstareću brzinu od 32 čvora, dok slabija verzija doseže maksimalnu brzinu od 34 čvora i brzu krstareću brzinu od 27-28 čvorova.
Kao i svi Bluegame modeli, BGF45 kombinira elegantne linije s avangardnim dizajnom, naglašenim gotovo okomitim vrhovima prova i tvrdim krovom od karbonskih vlakana. Poput većeg modela BGM75, ima relativno usku širinu za powercat od 5,10 m, pa izgleda bolje, elegantnije od većine katamarana za krstarenje. Usprkos tome, nudi znatno veći kokpit od usporedivog monotrupa te duljine, s krmenom platformom u punoj širini, velikim stražnjim sunčalištem, blagovaonicom i vanjskim barom. Osim toga, na širokom pramčanom dijelu nalazi se još jedno prostrano sunčalište.
U potpalublju ima dovoljno prostora za do tri kabine s vlastitim kupaonicama. Vlasnička kabina smještena je u prednjem dijelu s poprečnim bračnim krevetom koji se proteže preko mosta između dva trupa, dok je kupaonica smještena u desnom trupu. VIP kabina nalazi se u sredini lijevog trupa s krevetom okrenutim prema provi. Treća kabina prikladnija je kao spremišni prostor ili mala kabina za člana posade s pristupom iz kokpita.