Novi Baltic 80 Custom
Finsko brodogradilište gradi novu performansnu jedrilicu za krstarenje dugu 80 stopa, jednostavnog flush deck dizajna
Baltic Yachts poznat je po gradnji velikih primjeraka jedrilica, custom i semi-custom modela, uvođenju raznih noviteta u dizajn i opremu jedrilica. Na nedavno održanom Mets-u u Amsterdamu najavljena je gradnja novog Baltic 80 Custom, jedrilice za brzo offshore jedrenje i konkurentno jedrenje maxi krstaša.
Za dizajn je angažiran nautički studio Judel/Vrolijk & co., zaslužni za brojne poznate modele i custom jedrilice od serijskih Hanse i Dehler jedrilica, desetke dizajna za Baltic Yachts, do mnoštva one-off malih i maxi regatnih, krstaša za privatne naručitelje ili brodogradilišta. Naručitelj novog 80 Custom je anonimni „iskusni jahtaš“ koji do sada nije gradio s Balticom, navodi brodogradilište u priopćenju. Baltic 80 Custom će biti multi funkcionalna jahta sposobna za brzo offshore krstarenje i konkurentno regatavanje.
Izvršni dopredsjednik uprave brodogradilišta, Henry Hawkins kazao je da je ovaj model posebno uglađena i sportskog izgleda, te se može opisati kao nova generacija u kategoriji o 80 stopa, što je u posljednje vrijeme atraktivna veličina njihovih klijenata. „Puno truda uloženo je u dizajn s ciljem da napravimo izuzetnu performansnu cruiser-racer jedrilicu.“
Što se tiče karakteristika dizajna ističe se obrnuti kut krme s maksimalnom širinom u razini kuverte, koja se proteže od sredine prema samoj krmi. Dizajnirana je s parom listova kormila, kobilicom koja se može podizati i konvencionalnim motornim pogonom sa sklopivim propelerom. U krmi će imati veliku garažu za pospremanje Williams 395 tendera s jet pogonom.
U cruising modu, dizajnirana je za jednostavno jedrenje sa self-tacking sustavom za flok na maksimalno širokoj vodilici od jedne do druge strane. Detaljni plan jedrilja još nije dovršen, ali je poznato da će biti opremljena s in-boom furling sustavom. Također, u priopćenju navode da će kokpit biti zaštićen vjetrobranskim staklom i manjim pokrovom koji će se moći sklopiti, te biminijem.
Unutrašnjost je predviđena za udobni smještaj do šest gostiju u tri duple kabine, s dodatnom kabinom za dvočlanu posadu. Dizajn interijera radit će kućni dizajnerski tim Baltic Yachts. Što se tiče tehnologije gradnje, za sad je poznato da će biti građena od „naprednih kompozitnih materijala“ korištenjem tehnologije pre-preg SPRINT s jezgrom od pjene. Gradnja počinje u siječnju 2023., te se očekuje da će porinuće biti na ljeto 2024. godine. S obzirom da smo od Baltic Yachtsa navikli gledati brojne inovacije u dizajnu, za očekivati je da će i na ovoj biti ugodnih iznenađenja.
Tehnički podaci:
Isporuka: 2024.
Dužina preko svega: 23.99 m
Dužina vodene linije 22.96 m
Širina: 6.27 m
Gaz: 3.50/5.30 m
Navalna arhitektura
/ dizajn eksterijera: judel/vrolijk & co
Dizajn interijera: Baltic Yachts
Foto: Baltic Yachts