Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Intervju
    • Portreti
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Intervju
    • Portreti
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

50. obljetnica Malteške regate

Jagor Čop29.10.2018
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

Pedesetu obljetnicu Rolexove regate na Sredozemnom moru obilježio je rekordan broj brodova i napeto natjecanje. Već u prvoj fazi regate počele su se nazirati različite strategije, a uz snažan vjetar jedrilice su iz Vallette na Malti jurile prema Capo Passero na jugu Sicilije. Na toj su ruti prema sjeveru prednjačile veće i teže jedrilice, a pred obalom se odvijala prava drama. U sljedećem plovu jedrilice su startale u šest klasa, počevši s najmanjima. Tvrđava St. Angelo i prirodni amfiteatar velike luke u Valletti, prema riječima legendarnog jedriličara Sir Robina Knox-Johnstona, jedno je od najspektakularnijih mjesta za start regate. Na tom su se mjestu jedriličari izljubili sa svojom rodbinom, pa se ukrcali na brodove spremno čekajući na 606 nautičkih milja dugu utrku. 130 posada predstavljalo je 29 zemalja, i dok su neki došli po prvi puta, drugima, iskusnijima ovo je bilo godišnje okupljanje, svi redom snažno motivirani i privučeni u ovu maltešku luku nakon gotovo desetljeća izbivanja s karte unikatne regate.
Događaj od početaka 1968. godine organizira Royal Malta Yacht Club potaknut mišlju da omoguće lokalnim jedriličarima izazov da jedre tijekom mediteranskih zima. Rolex, koji ove godine obilježava 6. desetljeće povezanosti s yachtingom, je sponzor ove regate od 2002. godine. Iako je 50. godišnjica, ovo je 39. izdanje utrke, jer se nije održavala od 1984. do 1995. godine. Jedan od počasnih gostiju regate bio je i suosnivač događaja Alan Green, britanski jedriličar koji je krajem 60-ih živio na Malti, a u jednom od prvih objava za medije 1968. Green je utrku nazvao „klasikom“ iako je bilo tek prvo izdanje. Danas je ponosan što je regata postala svjetski klasik, na kojoj se okupilo 130 posada.
Vremešni Green prisjetio se prve regate koju je organiziralo njih 50-ak. Bili su iscrpljeni, ali Green je inzistirao da sudjeluje u utrci, no priznaje, prvih 200 milja je prespavao. „Danas je razlika nevjerojatna. Jednim pritiskom na gumb znaš brzinu, vjetar i točno gdje se nalaziš i kamo trebaš ići. Ništa od toga nije bilo 1968., svakih pola sata morali smo mjeriti iznova.“ – prisjetio se Green.
Ono što je ostalo originalno od prve regate je divlja ruta oko Sicilije, jedino što se izmijenilo je smjer. Prije su plovili oko Sicilije u smjeru kazaljke na satu, a danas obrnuto.
Iskusni jedriličari s dugogodišnjim iskustvom jedrenja na offshore regatama kažu da je posljednjih 15-20 sati bilo vrlo izazovno. Susretali su se s mnogim poteškoćama, nije nedostajalo poderanih jedara, puknutih spinakera, promočene posade i jakog vjetra.
Ranije spomenuti jedriličar Sir Robin Knox-Johnston ove godine bilježi 48 godina od prvog sudjelovanja na Malteškoj regati, na koju je stigao odmah nakon prvog solo regatne navigacije svijetom. U tom mu je pothvatu započetu prije 50. godina na ruci bio Rolex. Na Malti je komentirao ovogodišnju utrku riječima: „Svi misle da je jak vjetar težak za jedrenje, no jedriti kada nema vjetra, tada vještina dolazi do izražaja. Zato je ovo tako zanimljiva utrka, jer sadrži obje kombinacije.“
Zadnja posada L’Aventure je ove godine ušla u cilj nakon 5 dana, 13 sati i 45 minuta.
Prva je bila posada Amerikanca Georgea Davida na Maxi Rambleru, čime je David postao najodlikovaniji skiper ove regate, osvojivši četiri naslova, a njegov 11 godina star rekord nije uspjela srušiti ni najbrža posade predvođen Giovannijem Soldinijem na trimaranu Masseratti. Po premjeru pobjednik je Francuz Gery Trentesau’x na Courrier Recommandde.

PREPORUČAMO

Long Beach OCR: Jurišić i Dolenc jedre na olimpijskom polju u Los Angelesu

Ivan Bulaja novi je glavni trener američkog SailGP tima!

SP Moth: Enzo Balanger najbolji na Gardi

Luna Rossa će na 38. America’s Cupu jedriti pod zastavom kluba iz Napulja

SP za klasu Moth: Šime Fantela solidno otvorio regatu

iQ Foil SP: Palma Čargo u Zlatnoj skupini

NAJNOVIJE

Long Beach OCR: Jurišić i Dolenc jedre na olimpijskom polju u Los Angelesu

15.07.2025

Ivan Bulaja novi je glavni trener američkog SailGP tima!

14.07.2025

SP Moth: Enzo Balanger najbolji na Gardi

14.07.2025

Grupa Beneteau: što kaže USB banka o kretanjima na tržištu

12.07.2025

Luna Rossa će na 38. America’s Cupu jedriti pod zastavom kluba iz Napulja

11.07.2025

Vrboska: otvara se Ribarski muzej

10.07.2025

Mitan marina: benzinska postaja – novosti

10.07.2025

SP za klasu Moth: Šime Fantela solidno otvorio regatu

10.07.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.