Najpoznatiji i najveći danski škver zasigurno ne treba posebno predstavljati našim čitateljima, jer smo na stranicama Mora od njegova prvog broja predstavili gotovo sve nove modele iksica ili ikserica, kako ih domaći jedriličari često u žargonu nazivaju. Mnogi od njih, posebno oni sportski nastrojeni, izuzetno ih vole i cijene zbog njihovih iznadprosječnih performansi pa smo ove vrhunske jedrilice na Jadranu viđali neobično često s obzirom na relativno visoku cijenu, pa čak i najveće modele poput X-65. Zbog toga su smatrane statusnim simbolom, ali i znakom dobrog ukusa, a na regatama su uvijek bile među prvima.
Od početka krize 2008. godine situacija se dosta promijenila pa nove modele u vlasništvu domaćih nautičara viđamo prilično rijetko, no srećom pa su strani vlasnici, iako dosta rjeđe, svoje nove ljepotice i dalje dovozili na Jadran pa smo ih i dalje imali prilike testirati. U sjedištu škvera također je od tada došlo do promjena u vlasničkoj strukturi, pa braća Jeppesen od 2012. više nisu većinski vlasnici, no “alfa i omega” tvrtke te glavni dizajner Niels Jeppesen izvršni je direktor i voditelj ureda za razvoj i marketing.
Na tržištu se od tada također mnogo toga dogodilo, a za X-Yachts je najznačajnija bila činjenica da su 2009. predstavili prvi model iz potpuno nove game brzih i udobnih krstaša Xc (cruising). Osim što su time ušli u segment u kojem do tada uopće nisu bili prisutni, iznenađujući tržišni uspjeh i odaziv kupaca svakako su zaslužni za lakše suočavanje s recesijom i njezinim surovim posljedicama na prodaju jedrilica. Ipak, razvoj novih modela i osmišljavanje buduće strategije također nisu nikada stali, pa je škver zadržao jednu od vodećih pozicija po inovativnosti i kreiranju trendova.