Završnica najteže svjetske offshore regate izgledala je kao scenarij za kakav napeti triler. Nakon više od osam mjeseci jedrenja oko globusa i prijeđenih 45.000 nautičkih milja, odluka o pobjedniku Volvo Ocean Racea pala je doslovno u posljednjim miljama zadnje etape, a presudila je u konačnici samo jedna taktička odluka. Francuski skiper Charles Caudrelier za kormilom kineskog tima Dongfeng jedini je naime u posljednjoj sprinterskoj etapi od Göteborga do Haga hrabro odlučio jedriti rutom uz obalu Nizozemske, dok su svi ostali, odijeljeni zonom zabrane jedrenja zbog pomorskog prometa, odabrali odobalnu rutu. Računalne projekcije favorizirale su offshore skupinu jedrilica, no kada su se dva kraka flote napokon spojila neposredno ispred Haga, pokazalo se da se rizik tima koji plovi pod kineskom zastavom isplatio. Da su vremenske prognoze bile točne i da je vjetar okrenuo kako su najavljivale, svijet bi danas vjerojatno slavio nekog drugog pobjednika Volvo Ocean Racea.
Tri tima startala su na odlučujuću 11. etapu s jednakim izgledima za ukupnu pobjedu, a poredak MAPFRE-a, Team Brunela i Dongfeng Race Teama po dolasku u Hag određivao je i njihov ukupan poredak na cijeloj regati. Svaki od tri spomenuta tima bio je u vodstvu u različitim momentima zadnje etape i svi su imali šanse za ukupnu pobjedu. Ključan moment dogodio se uoči posljednje noći, kada je Caudrelier jedini odlučio forsirati obalnu rutu. To se prvo činilo kao loša ideja, jer Dongfeng je gubio pozicije u poretku, ali kada je svanulo jutro, a do cilja ostalo manje od 100 milja, vidjelo se da nitko nije ostvario odlučujuću prednost, bez obzira na jedrenje potpuno različitim kursevima