SuperRib 30 Cabin je moćna brodica za vikend krstarenje. S dvije Yamahe po 300 KS s lakoćom postiže preko 50 čvorova. Pritom ostaje nevjerojatno stabilan i lako ga je kontrolirati
Domaće brodogradilište SuperRib gradi luksuzne i brze RIB-ove za dnevnu ili vikend-plovidbu, koji mogu funkcionirati kao zasebne obiteljske brodice, kao luksuzni tender za superjahte ili kao brzi i luksuzni RIB-ovi ili pak za ribolov. Ovaj model opravdano u nazivu nosi Super, jer zaista je nešto posebno. Iznimne brodice iz Kaštela grade se bez kompromisa po pitanju kvalitete gradnje i performansi. Projektirao ga je domaći navalni arhitekt Srđan Đaković, a nakon testiranja možemo samo kazati – svaka čast.
Brodograditelji su prepoznali da se teško mogu natjecati s velikim industrijskim brodogradilištima koji štancaju brodice na traci. Stoga su se odlučili za kvalitetnu gradnju plovila iznimnih sposobnosti. Njihov koncept je individualni pristup svakoj brodici, a svakom detalju pridaju posebnu pažnju. SuperRib 30 Cabin je bez premca, strahovito dobro promišljena brodica. Svaki centimetar izrađen je po najvišem standardu, a naručitelj može birati između cijelog niza opcija za individualnu prilagodbu.
Naš testni primjerak opremljen je parom Yamahinih motora od po 300 KS kojima postiže brzinu od preko 50 čvorova. Pritom nema trešnje, neugodnih udaraca ni bojazni da će nešto poći po zlu. Plovili smo u mirnim uvjetima, ali i naglo okretali preko vlastitog vala. Čak i pri maksimalnoj brzini, brodica ne daje znakove da bismo trebali usporiti ili se grčevito držati. Mirna je i dobro podnosi silovitu snagu.

SuperRib 30 Cabin je dobro izbalansiran, brz i okretan
Takve performanse može zahvaliti trupu. Ima visoku provu s dubokim V-trupom pri dnu, koji se od vodene linije stepenasto naglo širi. Dobro je izbalansiran, projektiran da brzo izglisirava, pa ne stvara velike valove. Gledajući uronjeni dio, gotovo se u potpunosti oslanja na čvrsti dio trupa. Pneumatici mu samo dodatno pridonose stabilnosti, uz ostale prednosti tipične za gumenjake.
Gradi se vakuumskom infuzijom sendviča stakloplastike i jezgrom od pjene, a u opciji se nudi i izvedba u karbonu. Čvrsti dio trupa proteže se cijelom dužinom brodice, s ojačanjima koja čine SuperRib robusnom mašinom sposobnom odvaliti i zahtjevno more. Svaki val koji se nađe na putu, trup presijeca i raspršuje u stranu. Budući da nije ni pretjerano lagana brodica, a ima moćne motore, konstantno je u dobrom balansu, pa nema ni poskakivanja. S parom Yamahinih 300 HP V6 4.2 L jako je brz i okretan, a u optimalnom režimu rada može biti i vrlo ekonomičan.
Manovre u skučenim prostorima su dječja igra. Ponaša se kao gusjeničar na moru. Može se okrenuti gotovo u mjestu. Zahvaljujući tihim Yamahinim motorima, do negdje trećine pa i polovice gasa, plovidba je tiha i mirna, dok prelazeći 25 čvorova možemo po zvuku osjetiti moć koja prijeti s krmenog zrcala.

Komotna skiperska konzola, prostran i atraktivan eksterijer
Raspored je tipični walkaround, s dvije stepenice oko kabine. Na provi je ravna čvrsta paluba pogodna za sunčanje ili primjerice ribolov. U nastavku je stepenica za direktnu komunikaciju s obalom. Nosač sidra s kompletnim sustavom skriven je unutar trupa. Tako da sidro izlazi ispod palube i ne smeta na provi. Budući da se radi o veoma brzoj brodici, kabinu prati aerodinamička linija od palube prema vrhu. Također, projektant je mislio i na skipera i onoga koji sjedi pored, pa su na vrhu vjetrobrana stavljeni i deflektori koji potišću strujanje zraka iznad glava. Što znači da normalno možemo disati i gledati prilikom jurnjave morem.
Skiperska konzola je komotna, moderno dizajnirana i robusno građena. Posvuda su dobro uklopljeni rukohvati. Oprema se može prilagoditi ovisno o potrebama naručitelja. Primjerice, iznad se može postaviti čvrsti T-top od stakloplastike ili karbona. Klupa se sastoji od dva zasebna sjedala koja se mogu prilagoditi načinu stajanja odnosno sjedenja u vožnji. Ispod je veliki hladnjak, jedna od najvažnijih stavki na mediteranskom tipu moderne brodice. Iza skiperske klupe je vanjski bar sa sudoperom gdje se po želji može ugraditi i plamenik odnosno roštilj.

Bogata oprema u kokpitu i interijeru
Kokpit je klasičnog rasporeda, s polukružnom klupom i dubokim naslonima. Ispod su gavoni koji mogu služiti kao spremište za stvari, a po želji se mogu ugraditi dodatni hladnjaci ili na primjer bazen za živu ješku. S obje strane motora su komotne krmene platforme. One će poslužiti za kupanje, za jednostavan prilaz obali, pristup za servis motora, ali i kao zaštita motora u slučaju udara u rivu. Iza krmene klupe je i stupić za vuču, pogodan za vodene sportove. Tamo se prema želji naručitelja može instalirati roll bar od inoksa, stakloplastike ili karbona. Cijeli kokpit može se lako zaviti u hlad pomoću sklopivog biminija na stupovima.
Interijer je iznenađujuće prostran, sa stajaćom visinom na ulazu i WC-u. Prostor zahoda može po želji biti zatvoren, zaseban prostor, ili kao na testnom primjerku, otvoren, unutar kabine što je prikladnije za ovu veličinu i tip kabine. Kabinski prostor sastoji se od velikog V-ležaja za dvije odrasle osobe. Pogodna je za vikend-krstarenja, a ljeti i višednevnu đitu udvoje.

Napisao i snimio: Teo Marević
Originalno objavljeno u 278. broju Magazina More, lipanj / srpanj 2024. godine.
Tehnički podaci – SuperRIB 30 Cabin
- Dužina: 9,27 m
- Širina: 3,15 m
- Gaz: 0,80 m
- Težina (bez motora): 2400 kg
- Maks. broj osoba: 10
- Motor: 2 x Yamaha 300 V6 4.2 L
- Maks. snaga motora: 900 KS
- Tank goriva: 405 l
- Tank vode: 70 l
- CE Kategorija: B
- Cijena standardnog plovila
- bez motora s PDV-om: 187.500 €
- Brodograditelj: Pribudić-Borčić d.o.o., Ivana Pavla II. 384, 21217 Kaštel Novi, tel.: +385 99 22 32 333, e-mail: info@superrib.hr, www.superrib.hr